Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A4 B6 - Wydech środek chyba do wymiany i na pewno sonda za katalizatorem

cuma67 01 Mar 2020 22:52 1767 5
  • #1
    cuma67
    Level 9  
    1. Przy okazji kliku napraw mojej A4 B6 FSI 2.0 u auto-elektryka jego mechanicy wymienili mi tłumik końcowy i "połatali" pozostałą część. Kilka dni temu dosłownie na kilka minut mogłem wjechać do znajomego na podnośnik dwukolumnowy i spojrzeć na tłumik i niestety wygląda na to że resztę trzeba jednak też wymienić co widać na zdjęciu, katalizator też? Jutro wjadę na kanał w garażu u innych znajomych i odpalę auto zobaczę czy są przedmuchy bo może te dziury nie są na wylot. Jakby trzeba było wymienić pozostałą cześć wydechu jaka firma polski Asmet (chwali się w necie w reklamach foto że robi lepsze tłumki niż tanie zamienniki ) czy jednak coś lepszego np. Bosal?



    2. Okazuje się też że sonda lambda  za katalizatorem "diagnostyczna" (tak się chyba to nazywa) się rozsypała, wychodzi cała i luźno wisi (i tak jeździłem) zostaje tylko co jest wkręcone. Komputer mi nie pokazywał żadnej usterki typu Check Engine tak ma być? Czy może kiedyś jakiś "fachowiec" coś zje..ł i odłączył  w kompie auta to na stałe - może ten od autoelektryka. Jaka nasadka potrzebna do wykręcenie tego - 22mm? Widzę np. na allegro że do sond jest ogólnie ten rozmiar ale tu wydaje mi się że będzie za duża - muszę to sprawdzić. Jakiej firmy sondę polecacie: z tego co w necie to w temacie sond liczy sie Bosch, NGK, Densu. Czy po zamontowaniu tej sondy trzeba skasować jakiś błąd?

    3. Chciałbym kupić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego Audi czy taki na początek może być: PROGRAM SDPROG PL + INTERFEJS ELM327 USB?
    link
    Spoiler:
    https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-audi-a1-a2-a3-a4-a5-a6-pl-8616578832


    Audi A4 B6 - Wydech środek chyba do wymiany i na pewno sonda za katalizatorem
  • Helpful post
    #2
    drenei123
    Level 9  
    1. Miałem ten sam problem u siebie w a 4 b7. Jedź do tłumikarza i on to ogarnie. Tłumiki polecam z Turboworks tanie i ciche . Nie wiem jak z żywotnością ale u mnie lata rok środkowy i jest ok.

    2. Dołącz sondę wtyczkę i zobacz czy wywali błąd. Jeśli nie znaczy że wycięta. Najlepiej sprawdzić jak programem dedykowanym ale to pkt niżej.
    3. Nie bierz tego elm do audi strata kasy. Lepiej kup kabel i program vcds. Choćby podróbkę za 200 zł idzie wszędzie wyrwać. Sprawdzisz tym wszystko w aucie i logi zrobisz. A tym elm tylko kody błędów
  • #3
    cuma67
    Level 9  
    1. Tłumik okazał się sprawny bez przedmuchów.
    2. Klucz/nasadka do tej uszkodzonej sondy standardowy rozmiar-22mm ale sprzedawca sprawdzam mi w sklepie i np. nowa sonda Denso jest 18 mm chyba ze omyłkowo chodziło mu o sondę przed katalizatorem. Odstawiam auto za dwa dni do mechanika na wymianę. Twierdzi że w przypadku tej sondy może nie pokazywać błędu.
  • #4
    cuma67
    Level 9  
    2. Sonda o którą pytałem to dokładnie czujnik NOx używane są od 300 do 500 zł i tylko kilka aukcji na allegro, otomoto itp. a nowa 2 tys. zł
    Kupiłem używaną, już wymieniona ale według mechanika jest "wycięta" w kompie i nie wiadoma czy jest sprawna. Na dniach umówię się z auto-elektrykiem , który specjalizuje się w VAGach zobaczymy co on powie
    Audi A4 B6 - Wydech środek chyba do wymiany i na pewno sonda za katalizatorem
  • #5
    cuma67
    Level 9  
    Według speca od od VAGów sonda którą kupiłem używaną ma uszkodzone podgrzewanie symulujące gorące spaliny zaraz po odpaleniu auta tak z 20-30 sekund potem działa normalnie. Tłumik środkowy był jednak już pęknięty na łączeniu. Został wymieniony a był nie dostania według sprzedawców i mechaników w mojej mieścinie do tej wersji -2.0 FSI. Poprzedzeni mechanicy (wymieniacze części?) rozkładali ręce, że tylko wymiana na taki za 2 tys. na zamówienie z nierdzewki gdy wymieniałem tylko końcowy a chciałem cały. Ten fachowiec od VAGów tylko żachnął jak mu to powiedziałem zaraz poszukał w kompie znalazł podobny 2mm węższa średnica potem przespawał do rur końcówki do połączeń od starego. Minął ponad rok auto jeździ bez zarzutów.
  • #6
    cuma67
    Level 9  
    Usterkę naprawił wspomniany fachowiec od Vagów