Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus - sprawdzenie alternatora

03 Mar 2020 15:12 117 8
  • Poziom 19  
    Szukam informacji o wielkości prądu ładowania przez alternator mego samochodu. Mam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym wyprodukowanego w 2000 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Może ktoś z kolegów dokonywał takiego pomiaru i może podać mi ile amperów przy pracy silnika podaje na akumulator alternator?
    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    A po co koledze ta wiedza? Jesli można.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 19  
    Chcę wiedzieć czy akumulator jest ładowany właściwym prądem.
  • Poziom 34  
    Wielkość prądu ładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora.
  • Poziom 43  
    Znaczenie ma napiecie.
  • Poziom 19  
    Nie odzywałem się z braku miernika cęgowego .Nareszcie go mam -model UT203.
    Mierzyłem prąd z alternatora przy różnym stopniu naładowania akumulatora. Niestety moje pomiary były różne w zależności w jakim miejscu przewodu łączącego alternator z akumulatorem umieszczałem cęgi. Nie mam do niego instrukcji użytkowania- chyba znajdę w internecie-bo podejrzewam ,że cęgi przyrządu muszą być w odpowiednim miejscu w stosunku do przewodu. Ponadto kupiłem w internecie tzw. miernik stanu naładowania akumulatora wtykany w gniazdo zapalniczki-oczywiście produkcji chińskiej. Cena była śmiesznie niska, ale musiałem poprawić producenta, gdyż wysuwał się z gniazda. Ma odczyt cyfrowy i o dziwo pokazuje w miarę dobrze stan naładowania akumulatora zgodnie z napięciami podanymi w instrukcji akumulatora. Dalej będę "eksperymentował" jak zdobędę instrukcję obsługi miernika cęgowego.
  • Poziom 34  
    Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
  • Poziom 15  
    Wg książki Sam naprawiam dla alternatora A124-14V-4 4A prąd maksymalny 53 A, prąd dostarczany przy 13,5 V do akumulatora przy 7000 obr/min w stanie ciągłym 42 A. Natomiast dla alternatora A125-55k(14V-55A) podany jest tylko prąd znamionowy 55A. Niby wg książki po roku 93 miały być te drugie montowane.