Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekspres EQ 6 plus S100 - zbyt częste odkamienianie

Ewel181 04 Mar 2020 20:10 19104 23
  • #1
    Ewel181
    Level 2  
    Dzień dobry.
    Potrzebuje pomocy odnośnie ekspresu Siemens eq 6 plus s 100. Od dnia zakupu po zrobieniu około 60 kaw ekspres wyświetlił komunikat o konieczności odkamieniania.

    Zrobiłam odkamienianie zgodnie z instrukcją. Po zrobieniu 2 kaw pojawił się komunikat za 20 kaw konieczne odkamienianie. Zawiozłam sprzęt do serwisu testowali sprzęt przez tydzień, pomoc jeszcze raz odkamienili. generalnie to nie stwierdzili usterki. Było ok do czasu kolejnego odkamieniania. Komunikat wyświetlił się po około 120 filiżankach.zrobiłam kolejne odkamienianie i po zrobieniu 3 kaw znowu komunikat za 20 kaw konieczne odkamienianie.

    Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną.ekspres ma jakieś 2,5 miesiąca, jest na gwarancji więc kolejny raz mam zamiar oddać go na serwis. Ale chcę mieć jakieś argumenty, bo serwisant przy pierwszej sytuacji nie stwierdził problemu i obawiam się że teraz będzie podobnie. Z góry dziękuję za pomoc i wszystkie sugestie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ssss
    Level 36  
    Wiec prosze oddac do servisu jezeli za trzecim razem nie usuna usterki beda musieli wymienic na nowy
  • #3
    gibon910
    Level 9  
    Często jest to wina przytkanego, jednego z trzech, króćców na sprzęgle wylewki. Można to sprawdzić w prosty sposób. Zdjąć wylewkę, włączyć proces robienia pianki mlecznej a do sprzęgła dołożyć jakąś chusteczkę, jednocześnie uważając na wydostającą się gorącą parę. Jeżeli na chusteczce, po zakończonym procesie, znajdą się odrobinki kawy to mamy winowajcę. Następnie można powtórzyć proces, jednocześnie czyszcząc sprzęgło jakąś szczoteczką. Powinno pomóc, jednak zalecałbym wymianę w/w sprzęgła w przyszłości gdyż problem może się powtarzać.
  • #4
    AgaKuch1
    Level 2  
    Witam, mam ten ekspres od stycznia 2020 i ten sam problem. Zamówiłam jeszcze filtr do wody jeżeli to nie pomoże to co 20 filiżanek nie zamierzam odkamieniac bo taniej będzie jak kawę w kawiarni zamówię :(. Proszę o info czy jest jakiś pomysł. Co najlepsze pije jedna kawę dziennie może teraz dwie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy podali powód dlaczego taki komunikat się wyświetla? A może trzeba to lekceważyć? Mam ten sam problem
  • #5
    Ewel181
    Level 2  
    U mnie filtr jest od początku. I nie miało to wpływu na odkamienianie. Ktoś na forum poradził żeby sprawdzić to ten wylot gdzie wypływa kawa. I to pojawiły się jakies pojedyncze fusy. Nie wiem czy to miało też jaki kolwiek wpływ. Bo wielu testach i próbach doszłam do wniosku, że ekspres łapie jakiś błąd i dlatego też częsty komunikat. Serwis lokalny autoryzowany też nie pomógł.według nich jest ok. Zadzwoniłam na infolinię Siemens i tu można zamówić kuriera, który odbiera ekspres i zabiera do serwisu producenta. Ale przed odesłaniem ekspresu podjęłam jeszcze 1 próbę :) skorzystałam z programu calc&clean i ku mojemu zdziwieniu po wykonaniu programu jest ok. Nie pojawił się komunikat o konieczności kolejnego odkamieniania. Zobaczę co będzie dalej. jeśli znowu będzie błąd zdecyduje się na odesłanie do producenta.
  • #6
    Mariuszmko
    Level 1  
    Witam.Czy po ostatnim czyszczeniu ekspres się uspokoił? Pytam ponieważ mam podobny problem. Pozdrawiam
  • #7
    Ewel181
    Level 2  
    Tak, u mnie jest teraz ok.
  • #8
    AgaKuch1
    Level 2  
    Ja już wyczyściłam co się dało zrobiłam odkamienianie i po tygodniu znów komunikat
  • #9
    bolo_73
    Level 10  
    Witam.Niestety mam to samo z tym ekspresem.Czy ktoś już opanował ten problem?
  • #10
    Karoko
    Level 2  
    U mnie niestety podobny problem, a ekspres ma dopiero miesiąc i juz 4 odkamieniania za mną :/. Czy ktoś sobie poradził z problemem bez konieczności odsyłania do serwisu?
  • #11
    dziubdziok
    Level 10  
    Ja zrobiłem taki myk ze aktywowałem filtr wody i ekspres sie uspokoił widzę ze to wada fabryczna tej serii....
    innych rozwiazan nie znalazlem
    Odkamienianie oryginalnym środkiem czy zastępnikami???
  • #12
    Karoko
    Level 2  
    Hmm ok. U mnie ten filtr był aktywny od samego początku.. juz czyściłam dogłębnie dwa razy cały ekspres, wiec wszystko wskazuje na to ze to wada fabryczna. Jutro dzwonię do Siemens!

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i wszystko czyszczone oryginalnymi środkami..
  • #13
    dziubdziok
    Level 10  
    To napisz co powiedzieli....to bede wiedzial co robic bo mnie tez to wkurza....
  • #14
    dziubdziok
    Level 10  
    I o wilku mowa dzisiaj zawołał o odkamienie zobaczymy za ile kaw nastepne....
    Co powiedzieli w serwisie??KAROKO
  • #15
    bartlomiejwojcik
    Level 2  
    Czy ktoś już rozwiązał tą zagadkę??
  • #16
    TheElisses
    Level 2  
    Witam,
    Niestety rozwiązania również sama nie znalazłam. Tyle, że ze mnie żaden mechanik…
    Mamy eq6 plus s 300 i niestety ten sam problem. Ekspres od pół roku odkamieniany i oczyszczany kilkanaście razy. Raz za działało dłużej po pierwszym calc&clean ale problem powrócił. Wodę mamy miękka to wiem za 100% bo w zwykłym czajniku mamy zero kamienia a wodę lejemy z kranu.
    Założyłam nawet filtr i nic nie dało.
    Teraz mam chyba apogeum ponieważ odkamienianie mam wyświetlane od razu po zakończeniu odkamieniania :(
    Załamka.
    Zostaje jedynie serwis bo mam go na gwarancji a gmerać po nim póki co lepiej nie chce.
    A czy komus pomógł jakiś reset w menu serwisowym?
    Na YouTube jest film jak to włączyć ale nie wiem czy tam kopać
  • #17
    bartlomiejwojcik
    Level 2  
    Ja też miałem częste odkamienianie, właściwie jak tylko odkamieniłem to po kilku kawach pojawiał się komunikat o konieczności odakamienianie. Dałem nawet do serwisu (niefirmowego) ale tam nie pomogli - wymienili inna dobra czesc i mnie tylko skasowali. Ostatecznie pomogło dokładne przeczytanie instrukcji czyszczenia. Okazało się żę ja nigdy nie czyściłem dysz (czyli tego miejsca z którego leci kawa/piana). To się ładnie zdejmuje i można pod granem umyć te plaskitki i gumowe elementy. Po przeczyszczeniu pomogło od ręki! Sprawdzcie u siebie ;)
  • #18
    TheElisses
    Level 2  
    Dokładnie dwa dni temu ściągałam ten plastik i gumę z dysz i umyłam. Zrobiłam jeszcze reset ekspresu w menu serwisowym.
    Za szybko by się cieszyć, ale komunikatu brak.
  • #19
    Dorka1234
    Level 1  
    Witam, ja mam ten ekspres 2 miesiące i ten sam problem. Jak przywrócić ustawienia fabryczne?
  • #20
    TheElisses
    Level 2  
    Pisałam o moim przypadku wyżej. Nasz ekspres wrócił z serwisu. Wymienili dwie części, działał przez miesiąc ale chyba już wróciliśmy do punktu wyjścia. 27 grudnia odkamienilam, zrobiliśmy może 20 kaw i 5 stycznia znów mam komunikat.
    Zabieramy go przy okazji na reklamacje numer 2 bo mam gwarancje jeszcze rok. nie mam siły do tego szajsu.
  • #21
    witek019
    Level 1  
    Mam to samo tylko z s700 nic nie pomaga tragedia...
  • #22
    TheElisses
    Level 2  
    Ekspres oddaliśmy na drugą reklamacje i tym razem wymienili moduł. To jest prawdopodobnie to jego całe oprogramowanie
    Póki co w porzadku ale minął chyba ponad miesiąc wiec jeszcze lepiej sie nie zachwycać
  • #24
    romankurzeja01
    Level 1  
    Na YouTube jest film instruktażowy.