Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.6 tdci 2005r ESP

TomaszG78 05 Mar 2020 11:46 849 5
  • #1
    TomaszG78
    Level 4  
    Proszę o pomoc.
    Na desce pali się ESP ,przyciskiem nic zrobić nie mogę naciskam i nic ,ABS działają normalnie,na forum znalazłem temat ale na desce rozdzielczej jak wyczytałam w opisie świeciły się obie kontrolki ABS i ESP ,u mnie świeci się tylko ESP i wyskakuje informacja na desce rozdzielczej :
    USZKODZENIE UKLADU ESP.
    Czy to może być styk na którymś z czujników ABS?
    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #3
    n6210
    Level 29  
    skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia bocznego... diagnostyka się kłania to nie młotek, że od razu widać co jest nie tak :)
  • #4
    TomaszG78
    Level 4  
    ABS działaj poprawnie przynajmniej tak mi się wydaję,ostro hamuje i się włącza pulsacyjne hamowanie , n6210 w twojej odpowiedzi napisałeś czujnik kata skrętu kierownicy i tu niewiem czy to jest to ale często jak kręcę kierownicą to lekko przygasają mi światła, czy to może być to. Zanim zapłacę za diagnostykę,bo mój
    Elm 327 nie łapie tego błędu , wolę troszkę sam pogrzebać i popytać może przyczyna jest znana i błacha. Dziękuję za odpowiedź.
  • #5
    n6210
    Level 29  
    no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy...
    Sprawdź akumulator może zaczyna padać.
    Normalnie układ ESP nie ingeruje w układ hamulcowy, a tylko monitoruje czujniki i dane z systemu, dopiero jak na ich podstawie stwierdzi,
    że auto wypada ci spod kontroli to usiłuje temu przeciwdziałać odpowiednio hamując poszczególnymi kołami.
  • #6
    TomaszG78
    Level 4  
    Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊
    A poniżej wygrzebane z Internetu i kopiuje tutaj może komuś się przyda przyczyny usterek ESP.
    Pozdrawiam.

    Jakich awarii można się spodziewać po układzie ESP i jego odpowiednikach?

    Problemy z poprawnym działaniem systemu mogą być powodowane przez błędy, zapisane w sterowniku silnika ECU.

    W niektórych autach występowały problemy z instalacją, łączącą komputer sterujący ESP z poszczególnymi czujnikami. Zdarzały się awarie wywołane przez zaśniedziałe styki albo uszkodzenie wtyczki przy module sterującym, powodowane przez wnikanie do niej wody (problem znany z aut marki Renault). W niektórych samochodach (głównie w Lanciach i Mercedesach) należało kalibrować czujniki skrętu kół.

    Często spotykaną przyczyną awarii ESP jest korozja złączy elektrycznych.

    ESP jest niezwykle czuły na wartość napięcia w instalacji.
    Nieprawidłowe napięcie powoduje jego niewłaściwą pracę.
    Zbyt niskie napięcie w instalacji może być powodowane przez niewłaściwą pracę podstawowych elementów.
    Być może warto zamontować nowy akumulator samochodowy, skontrolować stan przewodów masowych (bardzo łatwo korodują ich oczka, przymocowane do karoserii), jak również stan przewodów elektrycznych.
    W przypadku zbyt wysokiego napięcia problem może być generowany przez alternator, ale również przez zużyty akumulator.
    Montaż nowego alternatora i akumulatora może być w tym wypadku konieczny.
    W autach powypadkowych często dochodzi do mechanicznych uszkodzeń komputera sterującego i różnych czujników ESP.
    Czujniki mogą także ulegać zużyciu.
    Najczęściej awarii ulegają czujniki prędkości obrotowej koła, wykorzystywane przede wszystkim przez ABS.
    W miejsce uszkodzonych należy zamontow nowe.
    Na szczęście w tym przypadku wymiana jest dość prosta.
    Niestety, wymiana wielu innych uszkodzonych czujników wymagać będzie wizyty w ASO albo w autoryzowanym warsztacie niezależnym.
    To samo dotyczy uszkodzonego sterownika ESP.

    Zwykły, uniwersalny komputer diagnostyczny może sobie nie poradzić z instalacją sterownika, wówczas niezbędne będzie zastosowanie specjalistycznego komputera z oryginalnym oprogramowaniem fabrycznym, dostarczonym przez producenta auta.

    W niektórych pojazdach występowały awarie czujnika kąta obrotu kierownicy (często na skutek zastosowania agresywnego środka do czyszczenia wnętrza kabiny), czujnika pedału gazu i innych.
    Najbardziej skomplikowana jest wymiana czujników żyroskopowych. Ich aktywacja i kalibracja musi odbywać się w czasie jazdy, z uruchomionym komputerem diagnostycznym.

    ESP potrafi też zaskoczyć problemami związanymi z wiarygodnością sygnałów przesyłanych przez czujniki. To najgorsza i najtrudniejsza w zdiagnozowaniu awaria tego układu.

    Warto pamiętać, aby nigdy nie montować czujników używanych, z demontażu, tylko zawsze stosować nowe.