Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner 1,9D - Cieknie ropa - uszczelnienie pompy i regulacja

tida1 05 Mar 2020 20:12 1722 8
  • #1
    tida1
    Level 6  
    Witam
    Peugeot Partner 2004r, 1,9D - silnik DW8B w dobrym stanie, przebieg 365.000.

    Coś się nagle wydarzyło i cieknie ropa spod auta, okazuje się, że wycieka spod plastikowej pokrywy paska rozrządu - w miejscach zaznaczonych jako "X" na fotce.

    Dalej cieknie po rancie miski olejowej i ścieka na asfalt. Pompa wtryskowa i korektor wtrysku sucha, filtr paliwa też suchy. Jak silnik chodzi ropa cieknie prawie ciurkiem, klika kropli na sekundę, jak silnik stoi, to cieknie zdecydowanie wolniej,ale pod autem i tak jest mała kałuża...Po kilkunastu godzinach stania filtr paliwa jest suchy i trzeba dłuuuuuuugo pompować ręcznie żeby zapalił.

    Czy to oznacza że uszczelnienie na wałku napędowym pompy wtryskowej puściło ?

    pzdr Tida Peugeot Partner 1,9D - Cieknie ropa - uszczelnienie pompy i regulacja
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Kolego równie dobrze możesz dać zdjęcie plamy kałuży na asfalcie z zapytaniem gdzie cieknie z pompy wtryskowej . Do ustalenia wycieku potrzeba coś więcej , dobre światło , lusterko , sprężone powietrze do przedmuchiwania , czasem trzeba zdjąć osłonę rozrządu . Jak widzisz teraz to tylko wróżenie .
  • #3
    tida1
    Level 6  
    Myślę że nie, skoro cieknie( ropa, nie co innego) spod osłony rozrządu to ile jest możliwości ? IMO tylko z pompy, a pod osłoną rozrządu jest tylko wałek główny pompy...
  • #4
    Daro122
    Level 31  
    Pozostaje tylko zdjąć osłonę i sprawdzić .
  • #5
    tida1
    Level 6  
    Muszę jednak wyjąć pompę - to Delphi DPC DWLP12, R8448B391C, a jest wyciek spod koła pasowego pompy.

    Czy faktycznie da się wyjąć pompę bez zdejmowania paska rozrządu?

    W tym wątku piszą, że tak:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1592687-0.html
    Quote:
    Fakt, ze na pompie sa dwie dziury. To po to, zeby mozna bylo zdjac pompe bez zdejmowania paska rozrzadu. Obie musza pasowac. Ja czasami wkladam dwa kolki (dwie sruby M8).


    Tylko że w moim przypadku (o ile pasek jest zalany ropą,) to i tak muszę wymienić pasek na nowy, a już chyba nie da się wymienić paska bez powtórnego ustawiania rozrządu...
  • #7
    tida1
    Level 6  
    Odświeżam...

    Zwlekałem 3 miesiące z naprawą ale w końcu dałem auto do mechanika, a on wymontował pompę i dał do uszczelnienia do profesjonalnego zakładu, zostały wymienione wszystkie uszczelnienia oraz łożyska.

    Po uszczelnieniu zamontował ją, do tego zamontował nowy pasek rozrządu...( rozrząd na blokady) - teraz nie ma wycieków, silnik pali ok, ale jest strasznie słaby, mułowaty, słabo przyspiesza, trochę przerywa itp. Dodatkowo po odpaleniu mocno dymi na czarno, a nigdy nie dymił. Od WIELKIEJ biedy da się jeździć, ale to nie to... podejrzewam że trzeba wyregulować statyczny kąt wtrysku ( początek tłoczenia).

    Fachman, nie ma odpowiednich przejściówek do czujnika zegarowego, więc zostaje poprawienie kąta wtrysku " na słuch"... Jak się do tego zabrać ? Miałem do czynienia ze starszą pompą Bosch, ale tam kąt wtrysku ustawiało się na "fasolkach" na kole pasowym pompy, a w tu jak się to reguluje ? Przysuwając/odsuwając pompę od bloku silnika na nieco podłużnych otworach mocujących pompy ?

    EDIT:
    Obserwując jak ŹLE auto chodzi i dymi, myślę, że jest też prawdopodobieństwo, że rozrząd jest jednak przestawiony np. o 1 ząbek, tym bardziej, że ten fachman zdejmując pompę mimochodem zauważył, że niby inny fachman zmieniając rozrząd "pomylił" się o ząbek... a auto chodziło bardzo dobrze/dynamicznie/nie dymiło i mało paliło. Więc skoro teraz "poprawił" ten 1 ząbek, to może właśnie jest źle...

    pzdr
  • #8
    Nix
    Level 21  
    To sprawdź czy rozrząd jest "na kołkach" czy nie - to chwilka roboty.

    Miałem taki silnik w Peugeocie 206 i wyciągałem pompę nic potem nie regulując, więc jest szansa, że rozrząd jest jednak przestawiony.
  • #9
    tida1
    Level 6  
    Coś jest definitywnie źle, bo auto na prostej drodze bez obciążenia "wyciąga" na 5 biegu maksymalnie równe 100km/h. więc jest źle...

    Będę uderzał z powrotem do fachmana który zakładał pompę, ale muszę przemęczyć się parę dni , bo jak na ironię jest na urlopie.