Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Windows 7 - Brak połączenia z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych

rostov84 06 Mar 2020 15:57 3444 11
  • #1
    rostov84
    Level 12  
    DELL Inspiron 15 N5050 + Windows 7 Home Premium (x64)

    Po przetrzepaniu Googli widzę, że problem dość częsty, jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania, które mogłoby pomóc w moim przypadku.

    Od paru dni, po uruchomieniu komputera z traya wyskakuje mi następujący komunikat:



    Quote:
    Nie można nawiązać połączenia z usługą systemu Windows
    System Windows nie może połączyć z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych. Uniemożliwia to logowanie się do systemu zwykłym użytkownikom. Jako użytkownik administracyjny możesz przejrzeć szczegółowe informacje o przyczynie braku odpowiedzi.

    Uruchamianie systemu trwa dłużej. Po ekranie 'Uruchamianie systemu Windows' pojawia się ekran 'Czekaj…', który widoczny jest dość długo. Po nim 'Zapraszamy!' także wyświetla się dłużej niż zwykle. Następnie dłużej wyświetla się czarny ekran z kursorem. Nim załaduje się Pulpit i wszystkie programy z Autostartu, mija ponad 5 minut, gdzie zwykle system uruchamiał się w ok. 2 minuty. Nie pomaga restart, ani uruchomienie komputera w trybie awaryjnym i wpisanie w wierszu poleceń uruchomionym jako administrator polecenia: netsh winsock reset. Przywrócenie systemu pomogło jedynie chwilowo, bo po kilku restartach sytuacja się powtórzyła. Ogólnie, od momentu gdy zaczął pojawiać się ten komunikat, system działa wolniej. Kiedy minie jakiś kwadrans od uruchomienia, da się już pracować w miarę normalnie, ale nadal zdarza się, że system dość długo "myśli" nad prostymi rzeczami typu otwarcie Eksploratora Windows.

    Nie wiem, czy może mieć to jakieś znaczenie, ale po uruchomieniu systemu muszę dość długo czekać, aż uruchomi się usługa Audio. Używam także przeglądarki Opera i czasami zdarza się też, że po którymś uruchomieniu komputera następuję wylogowanie ze wszystkich stron, na których byłem poprzednio zalogowany. W skrajnych przypadkach hasła nie są zapamiętywane i muszę je wpisywać od nowa.

    Oto logi FRST wykonane przed chwilą:

  • Helpful post
    #2
    Kolobos
    IT specialist
    Dysk masz sprawny?
  • #4
    rostov84
    Level 12  
    Doradzi ktoś coś? Laptop potrzebny mi do w miarę wydajnej pracy, a w obecnym stanie nie bardzo jest to możliwe. :/
  • Helpful post
    #5
    safbot1st
    Level 43  
    Dysk nie odpowiada na komendy (BC)→ monitorować.
    (BF) niedopuszczalne wstrząsy.
    Zamieść ponownie SMART.
    Czy pomaga wylogowanie się z konta i ponowne zalogowanie?

    EDIT:
    Potrzebny Ci ten Windows Live?
    Ogólnie masz trochę tych narzędzi programistycznych itp.
    ciężko się w tym połapać, co powoduje spowolnienie.
    Duża ilość softu na 1 koncie z pewnością systemu nie przyspiesza..
    Spróbuj diagnostycznie powyłączać jakieś "autorunsy" i zobacz, co opóźnia.

    Wykonaj taki fixlist.txt:

    CreateRestorePoint:
    CloseProcesses:
    EmptyTemp:
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: D - D:\HiSuiteDownLoader.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {170c94ea-2c00-11ea-aec1-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {4798f20a-ce3c-11e9-8013-6427370fcc96} - D:\HiSuiteDownLoader.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {648873a1-2c93-11ea-adbd-6427370fcc96} - D:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {66025edc-2bf3-11ea-a281-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c5f-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c60-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c62-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c63-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - V:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c64-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - D:\residentevil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c66-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - E:\ResidentEvil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {9b134c68-2c01-11ea-8e23-6427370fcc96} - D:\ResidentEvil2.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {d785b127-df88-11e9-b684-6427370fcc96} - D:\HiSuiteDownLoader.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\...\MountPoints2: {d785b12c-df88-11e9-b684-6427370fcc96} - D:\HiSuiteDownLoader.exe
    HKU\S-1-5-21-764258043-3443933537-1065429426-1000\Control Panel\Desktop\\SCRNSAVE.EXE -> C:\windows\LUNARM~1.SCR [180736 2003-10-16] () [Brak podpisu cyfrowego]
    HKLM\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components: [{2D46B6DC-2207-486B-B523-A557E6D54B47}] -> C:\windows\system32\cmd.exe /D /C start C:\windows\system32\ie4uinit.exe -ClearIconCache
    HKLM\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components: [{8A69D345-D564-463c-AFF1-A69D9E530F96}] -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\80.0.3987.132\Installer\chrmstp.exe [2020-03-05] (Google LLC -> Google LLC)
    HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Active Setup\Installed Components: [{2179C5D3-EBFF-11CF-B6FD-00AA00B4E220}] ->
    GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
    Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 192.168.1.1
    Tcpip\..\Interfaces\{A568E9A6-601E-4C5F-A7E4-A0E340146302}: [DhcpNameServer] 192.168.1.1
    DPF: HKLM-x32 {6C269571-C6D7-4818-BCA4-32A035E8C884} hxxp://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su/ocx/15102/CTSUEng.cab
    DPF: HKLM-x32 {D4B68B83-8710-488B-A692-D74B50BA558E} hxxp://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/15113/CTPIDPDE.cab
    DPF: HKLM-x32 {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} hxxp://files.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/150323/CTPID.cab
    FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{F003DA68-8256-4b37-A6C4-350FA04494DF}] - C:\Program Files\Logitech\SetPointP\LogiSmoothFirefoxExt => nie znaleziono
    FF ExtraCheck: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\defaults\pref\kl_prefs_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.js [2020-02-19] <==== UWAGA (Linkuje do pliku *.cfg)
    FF ExtraCheck: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\kl_config_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.cfg [2020-02-19] <==== UWAGA
    S1 vcdrom; \??\C:\Windows\System32\VCdRom.sys [X]
    2016-06-18 20:29 - 2016-06-18 20:29 - 000000624 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Roaming\All CPU MeterV3_Settings.ini
    2012-08-13 12:22 - 2017-05-10 18:48 - 000002446 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Roaming\ex_log.txt
    2017-02-13 18:47 - 2017-02-13 18:47 - 000000600 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Roaming\winscp.rnd
    2012-07-04 20:11 - 2020-02-02 19:24 - 000016896 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Local\DCBC2A71-70D8-4DAN-EHR8-E0D61DEA3FDF.ini
    2016-12-12 14:56 - 2016-12-12 14:58 - 000004096 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Local\file__0.localstorage
    2016-01-27 20:05 - 2018-09-06 20:10 - 000000600 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Local\PUTTY.RND
    2018-09-11 22:45 - 2018-09-11 22:45 - 000000218 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Local\recently-used.xbel
    2011-12-29 15:30 - 2019-12-19 22:48 - 000007646 _____ () C:\Users\Rostov\AppData\Local\Resmon.ResmonCfg
  • #6
    rostov84
    Level 12  
    @safbot1st

    Nie pomaga wylogowanie się i zalogowanie się ponownie.
    Windows Live nie jest mi potrzebny, ale jest zainstalowany od początku i nigdy nie sprawiał żadnych problemów.
    Wyłączyłem wszystkie autoruny oraz niemicrosoftowe usługi - BEZ SKUTKU. Jedynie odrobinę przyspieszyło uruchamianie usługi Audio, ale system nadal uruchamia się bardzo długo, a po uruchomieniu pojawia się komunikat o braku połączenia systemu z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych.
    Z dyskiem miałem już problemy kilka miesięcy temu. Temat TUTAJ. Problemem były bad sektory, które udało mi się remapować przy użyciu MHDD i przez kilka miesięcy miałem spokój, ale Koledzy z działu napraw HDD i odzysku danych zasugerowali, że dysk jest w złej kondycji i powinienem go wymienić. Trochę się przed tym broniłem, ale chyba jednak mieli rację. Zastanawiam się, czy obecny problem to nie wina dysku.

    Fixlog z naprawy FRST:
    Fixlog.txt Download (10.72 kB)

    Świeży SMART dysku:

    Quote:
    ----------------------------------------------------------------------------
    CrystalDiskInfo 8.3.2 (C) 2008-2019 hiyohiyo
    Crystal Dew World: https://crystalmark.info/
    ----------------------------------------------------------------------------

    OS : Windows 7 Home Premium SP1 [6.1 Build 7601] (x64)
    Date : 2020/03/07 16:00:55

    -- Controller Map ----------------------------------------------------------
    + ATA Channel 0 (0) [ATA]
    - ST9500325AS ATA Device
    + ATA Channel 4 (4) [ATA]
    - HL-DT-ST DVD+-RW GT50N ATA Device
    + Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family 6 Port SATA AHCI Controller - 1C03 [ATA]
    - ATA Channel 0 (0)
    - ATA Channel 4 (4)

    -- Disk List ---------------------------------------------------------------
    (1) ST9500325AS : 500,1 GB [0/0/0, pd1] - st

    ----------------------------------------------------------------------------
    (1) ST9500325AS
    ----------------------------------------------------------------------------
    Model : ST9500325AS
    Firmware : D005DEM1
    Serial Number : S2W91VE8
    Disk Size : 500,1 GB (8,4/137,4/500,1/500,1)
    Buffer Size : 8192 KB
    Queue Depth : 32
    # of Sectors : 976773168
    Rotation Rate : 5400 RPM
    Interface : Serial ATA
    Major Version : ATA8-ACS
    Minor Version : ATA8-ACS version 4
    Transfer Mode : ---- | SATA/300
    Power On Hours : 21083 godzin
    Power On Count : 8561 razy
    Temperature : 37 C (98 F)
    Health Status : dobry
    Features : S.M.A.R.T., APM, AAM, 48bit LBA, NCQ
    APM Level : 8080h [ON]
    AAM Level : D0D0h [ON]
    Drive Letter : C:

    -- S.M.A.R.T. --------------------------------------------------------------
    ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name
    01 117 _92 __6 000009D9975E Liczba błędów odczytu
    03 _99 _98 _85 000000000000 Czas do "rozkręcenia" talerzy dysku
    04 _92 _92 _20 000000002171 Ilość cykli start/stop
    05 100 100 _36 000000000000 Ilość realokowanych sektorów
    07 _89 _60 _30 000031FDFF5D Liczba błędów pozycjonowania
    09 _76 _76 __0 00000000525B Czas pracy dysku
    0A 100 100 _97 000000000000 Liczba prób uruchomienia osi napędowej dysku
    0C _92 _92 _20 000000002171 Ilość włączeń dysku
    B8 100 100 _99 000000000000 Błędy "End-to-End"
    BB __1 __1 __0 0000000006C1 Zgłoszone nienaprawialne błędy
    BC 100 _99 __0 000000000011 Limit czasu dla komendy
    BD 100 100 __0 000000000000 High Fly Writes
    BE _63 _55 _45 000029180025 Temperatura "przepływu powietrza"
    BF 100 100 __0 0000000001F4 Częstotliwość występowania błędów spowodowanych wstrząsem
    C0 100 100 __0 000000000006 Ilość wyłączeń spowodowanych odcięciem zasilania
    C1 _43 _43 __0 00000001BF73 Ilość cykli obciążenia/odciążenia
    C2 _37 _45 __0 001500000025 Temperatura dysku
    C3 _48 _41 __0 000009D9975E Częstotliwość występowania "błędów w locie"
    C5 100 100 __0 000000000000 Liczba sektorów niestabilnych (oczekujących na remapowanie)
    C6 100 100 __0 000000000000 Ilość nie naprawionych sektorów
    C7 200 200 __0 000000000000 Liczba błędów CRC podczas pracy w trybie Ultra DMA
    F0 100 253 __0 106A0000510B Ilość godzin pracy (pozycjonowania) głowicy
    F1 100 253 __0 0000F6335282 Suma zapisów hosta
    F2 100 253 __0 0000BCABCE9C Suma odczytów hosta
    FE 100 100 __0 000000000000 Ochrona przed upadkiem
  • #7
    rostov84
    Level 12  
    UPDATE

    Znalazłem przyczynę problemu, ale nadal nie jestem w stanie go rozwiązać. Zauważyłem, że pierwszy dymek z błędem o braku połączenia z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych wyskakuje w momencie, gdy w trayu pojawia się ikona głośnika. Wyłączyłem więc usługę Windows Audio, restart i… system faktycznie szybciej się ładuje, a ww. błąd nie występuje. Włączyłem więc ponownie usługę i pobrałem najnowsze sterowniki audio ze strony producenta. Niestety, po ich instalacji problem występuje nadal. Co robić? Nie mogę pracować bez dźwięku w komputerze…
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #9
    safbot1st
    Level 43  
    Do czego to jest? →
    IDT Audio (HKLM-x32\...\{E3A5A8AB-58F6-45FF-AFCB-C9AE18C05001}) (Version: 1.0.6341.0 - IDT)
    Możesz to odinstalować na próbę?
    Chciałbym Ci pomóc, ale masz tyle softu, z czego połowa nie wiem do czego służy.
    Zobacz, to jest gro procesów rezydentnych w Twoim RAM:
    () [Brak podpisu cyfrowego] C:\Users\Rostov\D\PopTrayU\PopTrayU.exe
    (Adobe Inc. -> Adobe Systems) C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
    (Alps Electric Co., LTD. -> Alps Electric Co., Ltd.) C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
    (Alps Electric Co., LTD. -> Alps Electric Co., Ltd.) C:\Program Files\DellTPad\ApntEx.exe
    (Alps Electric Co., LTD. -> Alps Electric Co., Ltd.) C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
    (Alps Electric Co., LTD. -> Alps Electric Co., Ltd.) C:\Program Files\DellTPad\hidfind.exe
    (Atheros Communications Inc. -> Atheros Commnucations) [Brak podpisu cyfrowego] C:\Program Files (x86)\Dell Wireless\Bluetooth Suite\AdminService.exe
    (Atheros Communications Inc. -> Atheros Commnucations) [Brak podpisu cyfrowego] C:\Program Files (x86)\Dell Wireless\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe
    (Atheros Communications Inc. -> Atheros Communications) [Brak podpisu cyfrowego] C:\Program Files (x86)\Dell Wireless\Bluetooth Suite\BtvStack.exe
    (Atheros Communications Inc. -> Atheros) [Brak podpisu cyfrowego] C:\Program Files (x86)\Dell Wireless\Bluetooth Suite\Ath_CoexAgent.exe
    (Dell Inc -> Dell Inc.) C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
    (Hewlett-Packard Company -> Hewlett-Packard Company) C:\Program Files (x86)\HP\Common\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe
    (Huawei Technologies Co., Ltd. -> ) [Brak podpisu cyfrowego] C:\Program Files (x86)\HiSuite\HandSetService\HuaweiHiSuiteService64.exe
    (Imposant -> ) C:\Program Files (x86)\Hot Keyboard Pro\HkHook64.exe
    (Imposant -> Imposant) C:\Program Files (x86)\Hot Keyboard Pro\HotKeyb.exe
    (Intel Corporation -> Intel Corporation) C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
    (Intel Corporation -> Intel Corporation) C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
    (Intel Corporation -> Intel Corporation) C:\Windows\System32\hkcmd.exe
    (Intel Corporation -> Intel Corporation) C:\Windows\System32\igfxpers.exe
    (Intel Corporation -> Intel Corporation) C:\Windows\System32\igfxtray.exe
    (Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 20.0\avp.exe
    (Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 20.0\avpui.exe
    (Microsoft Corporation -> Microsoft Corp.) C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
    (Microsoft Corporation -> Microsoft Corp.) C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVCM.EXE
    (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation) C:\Windows\System32\rundll32.exe
    (Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher -> Andrea Electronics Corporation) C:\Program Files\IDT\WDM\AESTSr64.exe
    (Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher -> IDT, Inc.) C:\Program Files\IDT\WDM\stacsv64.exe

    (Noriyuki Miyazaki -> Crystal Dew World) C:\Users\Rostov\D\reinstal\CrystalDiskInfo8_3_2\DiskInfo64.exe
    (SOFTPERFECT PTY. LTD. -> SoftPerfect) C:\Program Files\NetWorx\networx.exe

    Zaznaczyłem 2 procesy IDT audio, które mnie najbardziej niepokoją. Jeśli nic się nie zmieni próbuj wyłączać inne.
    Akurat na te zwracam uwagę, bo dotyczą audio. Nie widziałem u innych nic podobnego.

    W kwestii dysku - jeśli były problemy z badami, mogło się coś "rozsypać" w systemie, czego już się nie naprawi. Taki bilet w 1 stronę.
    W takiej sytuacji najlepiej zrobić backup i postawić OS ...od zera. I tu jest kłopot, bo sam widzisz ile softu nazbierałeś.
    Jeśli się zdecydujesz, zacznij od skanu powierzchni dysku za pomocą MHDD i przedstaw wyniki, jak tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4147863#4147863
    Przynajmniej będzie wiadomo, że dysk nie degraduje się i nie stanie na przeszkodzie diagnozowaniu.
    EDIT:
    Nie mogę się oprzeć podobieństwom do tego tematu, który aktualnie jest rozwiązywany:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18503615#18503615
    Czyżby jakaś usterka sprzętowa? GPU?
  • #10
    rostov84
    Level 12  
    Wygląda na to, że znalazłem winowajcę. Okazał się nim… Kaspersky Internet Security. Wzbudził moje podejrzenie, gdy za radą @Tomequ123 próbowałem wykonać czysty rozruch. Mimo, że odznaczyłem wszystkie pozycje w zakładce 'Uruchamianie' oraz wszystkie niemicrosoftowe pozycje w zakładce 'Usługi' Konfiguracji systemu, to po ponownym uruchomieniu komputera KIS uruchomił się bez problemu. Próbowałem jeszcze kilkakrotnie wyłączyć związane z nim wpisy oraz usługi, ale za każdym razem uparcie się uruchamiał. Postanowiłem więc na próbę go odinstalować. No i wszelkie problemy zniknęły jak ręką odjął. System uruchamia się ze starą prędkością, czyli ok. 2 minut, a błąd braku połączenia z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych już nie wyskakuje. Nie muszę nawet wyłączać usługi Windows Audio. Generalnie system działa dużo szybciej… KIS nieźle mnie zawiódł, bo korzystałem z niego ponad 10 lat i nigdy nie sprawił mi żadnego problemu, a tu takie kwiatki. Od pewnego czasu zauważyłem, że po każdej kolejnej aktualizacji antywirusa zaczęło przybywać nowych funkcji oraz nachalnych komunikatów, bym doinstalował kolejne produkty Kaspersky'ego. Uparcie je ignorowałem, więc kto wie, czy to nie pewnego rodzaju zemsta. ;) Póki pozostaję bez antywirusa, bo nie wiem, jakiego wybrać, no ale przynajmniej jestem w stanie korzystać z komputera.

    @safbot1st, IDT Audio to dellowskie sterowniki + oprogramowanie do karty dźwiękowej zintegrowanej na płycie głównej Intela. Zainstalowane fabrycznie od początku. A więc nic podejrzanego. Nim wpadłem na to, że to wina KIS, odinstalowałem je na próbę, ale nic to nie dało.
  • Helpful post
    #11
    safbot1st
    Level 43  
    No to gratuluję rozwiązania. Coś czuję, że trzeba powspominać stare czasy i w poradach częściej domagać się całkowitego usunięcia antywira!
    rostov84 wrote:
    Póki pozostaję bez antywirusa, bo nie wiem, jakiego wybrać

    Wg. mnie wystarczy lekki i nienachalny firewall - polecam ZoneAlarm w opcji totalnie-manualnej.
    No i regularne skany FRST.
    Zamykamy?
  • #12
    rostov84
    Level 12  
    Temat zamknę ja, by przyznać Panom punkty za pomoc, za którą bardzo dziękuję. :)