Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E-bike wykonany i ukończony

romulus73 07 Mar 2020 09:17 2397 18
  • Składam sobie rowerek elektryczny, gotowe mi się nie podobają i dlatego wszystko powstaje od podstaw.
    Silnik TZDS2 750W 80 Nm cały zestaw, maksymalne obciążenia 30A.
    Możliwość obniżenia obciążenia. Pomiar nacisku na wał za pomocą halotronu, dzięki temu płynnie wylicza włożoną siłę.
    Możliwość sterowania silnikiem z manetki (potencjometr) druga manetka do obsługi komputera.

    W zestawie jest wiązka do światła przedniego i tylnego, lampy dedykowane 6V.
    Klamki wpięte do sterownika wiązkami, jednocześnie sterują one światłem tylnym.
    Prędkość roweru 45kmh, zębatka przednia 42 zęby.
    Bateria 12,5Ah, na ogniwach Samsunga 48V, z tego co pamiętam 62 sztuki, moc baterii 600Wh. Obciążenie 30A.
    Ładowarka 2A czas ładowania około 7h.
    Bateria w bidonie z ładowaniem 5V dla urządzeń zewnętrznych, posiada zabezpieczanie termiczne.
    Rama 28 cali aluminiowa, zakupiona surowa, kolor wybrałem biały z domieszką czerwonego malowane pistoletem, podkład epoksydowy, farba akryl a lakier samochodowy połysk.
    Tak wygląda po drugim malowaniu.
    E-bike wykonany i ukończony
    Kierownica już pomalowana mocowanie 25,6 na 1 1/8 cala- biała
    Łożyska sterów dojechały.
    Sztyca z amortyzatorem skok 3,5 cm.
    Koła 28 cali, trójkomorowe, torpedo tylne nexus posiadające 7 biegów. łańcuch posiada napinacz.
    Przełożenia od 0.7 do 1.4.
    Koło przednie hamulec tarczowy.
    Amorek z przodu pod tarcze hamulcowe jest w kolorze niebieska perła.
    Rogi,
    Siodełko żelowe trekingowe.
    Koszty:
    -rama 600
    -siodełko 60
    -kierownica 150
    -silnik 1500
    -bateria 1500
    -stery 50
    -sztyca 70
    -koło tył 450 szprychy z nierdzewki
    -koło przód 100 szprychy z nierdzewki
    -opony 80
    -dętki 40
    - amortyzator 450 pln
    -hamulec przedni 120
    -alarm 50
    -napinacz łańcucha 60
    -alarm 120
    -koszyk 20
    Błotniki są zastępcze a kierunki jadą z pedałami firmy Robobike.

    Ustawiłem blokadę na 25km/h przy 26A
    Pierwsze wrażenia z jazdy dzisiaj po dwóch tygodniach - zaj...
    Bardzo płynna regulacja przy naciśnięciu na pedały- bajka. Przyśpieszenie super.
    Powyżej 25km/h nie ma wsparcia.
    Tak to wyszło. E-bike wykonany i ukończony E-bike wykonany i ukończony E-bike wykonany i ukończony E-bike wykonany i ukończony
    Rower będzie posiadał nazwę E-TRON nawiązującą do filmu z 1986 Tron.
    Naklejki już wycinam laserem.

    Cool! Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    romulus73
    Level 25  
    Offline 
    AUTOMATYK.
    Programowanie PLC Carel paneli HMI Weintek
    Hobby, projekt i druk 3D, off road.
    romulus73 wrote 826 posts with rating 113, helped 53 times. Live in city Sochaczew. Been with us since 2007 year.
  • #2
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Gdzie będziesz nim jeżdził ?
  • #4
    romulus73
    Level 25  
    Miasto-treking

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na dzień dzisiejszy jestem w stanie stwierdzić, oblicz pojemność x napięcie przy np. 30% wspomagania gdy można ustawić moment od 30% do 300 w czasie jazdy.
    Podpowiem bateria ma 600wh
  • #7
    OPservator
    Level 33  
    dondu wrote:
    pamiętaj o bezpieczeństwie

    Przecież ograniczył prędkość do 25 na godzine - musiałby o krawężnik uderzyć głową, żeby przy takiej prędkości coś się stało...
  • #8
    dondu
    Moderator on vacation ...
    Przeczytaj jeszcze raz dokładnie artykuł. To czy jechał zgodnie z przepisami czy też nie, nie ma znaczenia poniewż pojazd tak wyposażony nie mógł poruszać się w tym miejscu.

    Podobni jest z zestawem samochód-przyczepa. Nie liczy się faktyczna waga zestawu, tylko to co jest w papierach.
  • #9
    OPservator
    Level 33  
    Zgodnie z KRD e-bike rozwijający prędkość do 25 kmph jest dopuszczony do ruchu po ścieżkach rowerowych.
  • #10
    dondu
    Moderator on vacation ...
    OPservator wrote:
    Zgodnie z KRD e-bike rozwijający prędkość do 25 kmph jest dopuszczony do ruchu po ścieżkach rowerowych.

    ... posiadający homologację.


    Quote:
    Badaniu podlega zarówno cały rower jak i jego poszczególne, kluczowe komponenty takie jak hamulce, napęd, sterowanie napędem, zawieszenie, światła. Raport z badań jest podstawą wydania świadectwa, tzw. homologacji roweru umożliwiającej jego dopuszczenie do ruchu.

    Brak tego certyfikatu powoduje, iż użytkowanie takiego roweru elektrycznego jest nielegalne za co odpowiada użytkownik, a w przypadku ewentualnych kolizji i szkód odpowiedzialność może być przeniesiona na producenta.


    W przypadku wypadku biegli wszystko wykażą, jak w wyżej opisanym przypadku.
    Stąd moja delikatna sugestia, by o tym pamiętać.
  • #11
    OPservator
    Level 33  
    Zwracam honor, homologacji nie wymaga ebike z silnikiem do 250W, kolega ma 750 :P
  • #13
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Z ostatniej chwili
    Rowerzysta jadac pojazdem osiagajacym 90km/h przy predkosci 38km/h potrącil kobiete i tak upadl ze poniosł smierc.
    Biegli stwierdzili ze taki pojazd nie mial prawa sie poruszac po chodniku.
    W Polsce.
  • #15
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Więc niech sobie budują takie pojazdy dla samobójców.
  • #17
    romulus73
    Level 25  
    A więc tak, przeczytajcie te przepisy ze zrozumieniem, jeżeli rower nie ma manetki gazu to może jeździć po ścieżkach rowerowych. Póki co ower nie potrzebuje homologacji bo każdy podzespół dopuszczony do sprzedaży przeszedł testy producenta. A jak wspomniałem zgodnie z przepisami EU jest blokada wspomaganie 25kmh, jeżeli moc spada proporcjonalnie powyżej tej prędkości oraz nie posiada napięcia większego jak 48V, oraz mierzy nacisk na pedały

    Rowerek jeździ świetnie kilka rzeczy zmodyfikowałem, pierwsze ładowanie po 200km. Miodzio, jak by co to mam ubezpieczenie na rower w Warcie takie dają do ubezpieczania domu.
    Jeżeli jest nielegalny mogę podać adres gdzie mieszkam, możecie to zgłosić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Rocky Horror film E-Tron posiada swoje logo które utraciło patent po 30 latach, nie wiem po co wstawiasz nazwę samochodu, wytłumaczysz

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zbigniew 400 wrote:
    Z ostatniej chwili
    Rowerzysta jadac pojazdem osiagajacym 90km/h przy predkosci 38km/h potrącil kobiete i tak upadl ze poniosł smierc.
    Biegli stwierdzili ze taki pojazd nie mial prawa sie poruszac po chodniku.
    W Polsce.

    Lol śledztwo zostało umorzone, w jakim celu to wstawiłeś bo ktoś jechał po pijaku czy że jechał 96kmh?

    Naprawdę mnie zaskakujecie, to ten co ma moto jak ja złamał przepisy bo rozpędza się do 213, wytłumacz te zagadnienie. Ale najpierw ogarnij ortografię, ciekawe dlaczego moderator nie zwraca na to uwagi?

    Dodano po 13 [minuty]:

    https://wiadomosci.wp.pl/wypadek-na-bielanach...ca-bmw-nie-trafi-do-aresztu-6440454011889281a trzeba zakazać sprzedaży części do tuningu samochodów, nie mają homologacji do tego był z Anglii ciekawe kto go dopuścił do jazdy. Prawo jazdy powinni dawać po 26 latach. zabił na prostej drodze.
    Wielu ludzi z tej strony działa nielegalnie, nie mają uprawnień a naprawiają telewizory, rozdzielnice przecież kogoś zabiją. Zgodnie z prawem jeżli komuś naprawiasz coś i pobierasz za to opłatę musisz mieć ubezpieczanie.
  • #18
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Masz problem z przepisami.
    Rowerzysta musi kręcic pedalami.
    Pomiar nacisku jest niekonieczny. PAS.
    Wspomaganie zmniejsza sie proporcjonalnie i zanika w przypadku osiagniecia prędkosci 25km/h.
  • #19
    dondu
    Moderator on vacation ...
    romulus73 wrote:
    Lol śledztwo zostało umorzone, w jakim celu to wstawiłeś bo ktoś jechał po pijaku czy że jechał 96kmh?

    Nie ma znaczenia prędkość i promile tylko fakt poruszania się po ścieżce rowerowej pojazdem, który według przepisów nie miał prawa się tam poruszać i o to chodziło między innymi w powyższym przypadku, co potwierdzili biegli.

    W sugestii chodzi tylko o to, by uważać jeżdżąc nimi tam gdzie jeździć nimi nie wolno. Bo gdy coś się stanie, będą poważne konsekwencje nawet wtedy, gdy nie będzie to wina rowerzysty. Wielokrotnie bowiem przekonują się o tym kierowcy ciężarówek, gdy nie z ich winy uderzy w nich inny pojazd, ale podczas kontroli dokumentów wychodzi na to, że pracowali zbyt długo, że tachometr nie działa, że opony łyse, że ... itd. i nagle wielka kara finansowa na nich spada.

    Jeśli chodzi o ubezpieczenie, to jeśli rower nie mógł się poruszać po ścieżce na której doszło do wypadku, ubezpieczyciel OC wypłaci poszkodowanemu odpowiednie kwoty, ale do kolegi wystawi regres i wraz z kosztami ściągnie z kolegi wszystko co będzie mógł.

    Proszę by kolega się nie irytował, bo to są tylko sugestie by uważać, i wyjaśnienie konsekwencji jakie mogą spotkać wszyscy czytający ten wątek i używający podobnych rowerów.

    A co do ubezpieczenia OC przy okazji domu, to warto sprawdzić, jak duża jest suma gwarancyjna, bo można się zdziwić :)


    Edit:
    Jeszcze dla tych, którzy czytać będą w przyszłości ten wątek:

    Quote:
    Rower elektryczny, a polskie prawo
    Zgodnie z ustawą "Prawo o Ruchu Drogowym" z 1 kwietnia 2011 roku, rower elektryczny jest traktowany jako zwykły rower jeśli:
    - pomocniczy napęd elektryczny jest uruchamiany naciskiem na pedały,
    - napięcie zasilania nie przekracza 48 V,
    - znamionowa moc ciągła silnika nie przekracza 250 W,
    - moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo aż do zera przy prędkości 25 km/h.