Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily - 3.0 CNG nie pali na zimnym silniku

spid23 07 Mar 2020 16:10 930 18
  • #1
    spid23
    Level 8  
    Dzień dobry,
    Mam taki problem w aucie Iveco Daily 2009r 3,0 CNG.
    Auto nie pali na zimnym silniku. Jednak gdy odpalę pryskając w filtr samostartem i złapaniu temp. odpala normalnie. Gdy silnik wystygnie usterka powraca. jakieś pomysły ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    spid23
    Level 8  
    A w którym miejscu są te filtry ?
  • #5
    Jurzikowianka
    Level 11  
    Witam serdecznie,
    Mam taki sam problem z Ducato na CNG o ile mnie się wydaje to jest to taka sama instalacja i silnik co w Iveco niestety nie mogę zlokalizować problemu, filtrów raczej nie ma w tej instalacji...
    ... u mnie wyglada to tak, że jeżeli jest zimny to trzeba go i z 5-min kręcić a cały czas jakby chce zapalić ale najpierw jakby na jeden cylinder potem juz dwa i jak po czasie dołączy trzeci to już sam zaczyna pracować i potem pracuje normalnie równo i nie ma żadnego problemu z odpaleniem dopóki jest w miarę ciepły!
    Ktoś może spotkał się z takim problemem ??
    Będę dozgonnie wdzięczny za wszelkie sugestie !! ;)
    Pozdrawiam
    Daniel
  • #6
    psooya
    Level 38  
    Wyjmij i obejrzyj wtryski. No way by nie było filtra choć jednego. Bardzo watpie by cng byl tak krystalicznie czysty że żaden opiłek w uklad nie trafi po tankowaniu z dystrybutora.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Pokaż jakieś zdjecia całości bo nigdy tego nie robiłem. Jakies bledy obd?
  • #7
    Jurzikowianka
    Level 11  
    Co konkretnie można oglądać na wtryskach ??
    Filtra na niskim ciśnieniu napewno nie ma a na wysokim też nic nie widać, to jest oryginalna instalacja ale tak mało tych samochodów jeździ u nas, że nikt się na tym praktycznie nie zna...:/
    Błędów żadnych nie ma ciśnienie na listwie takie samo jak w innym aucie, wiec pomysłów nie mam żadnych... przychodzi mi na myśl, że coś ze sterownikiem może być bo nieraz jest tak, że przy pierwszym przekręceniu stacyjki na zimnym jakby odpalił i zaraz zgaśnie i potem procedura jak juz opisałem wyżej...:/
  • #8
    psooya
    Level 38  
    Czy sie nie zalepily syfem. Jak nie ma filtrów to gratulacje dla producenta. Nigdy tego nie widziałem wiec chętnie obejrze jak wygląda reduktor czy ma sterowanie podciśnieniowe itp. By cos pomyśleć pasuje to zobaczyć. Mnie sie juz podoba wynalazek ale go nie mam na stole xd
  • #11
    Jurzikowianka
    Level 11  
    Auto posiada 14l zbiornik na PB który w przypadku braku gazu pozwala dojechać w trybie serwisowym do tankowania zasięg około 50km, nie ma możliwości ręcznie przełączyć na PB, samochód spełnia Euro5 i dlatego tak to zrobili...
    .... normalnie te samochody przy niskich temperaturach miałem odczucie jakoby łatwiej odpalały jak tylko sprawny był akumulator a w tym przypadku od stycznia mam taki problem... lokalni mechanicy rozkładają ręce...:/
    Użytkuje już 5 lat te samochody i bardzo jestem zadowolony ...., tylko znaleźć przyczynę tego konkretnego problemu i bede szczęśliwy...

    Wspomnę, że ciśnienie w listwie wtryskowej jest około 900 kph podobnie jak w innych wiec wykluczałem reduktor...
  • #12
    psooya
    Level 38  
    Bo na zimnym odpala na benzynie. Potem przełącza na gaz. Gdy jest cieplo pali od razu na gazie.
    Sprawdź czujnik temperatury reduktora moze kłamie jej odczyt, sprawdz dokładnie czy nie ma jednak filtra na wysokim ciśnieniu. Mam wrażenie że problemem będą wtryski.
  • #13
    Jurzikowianka
    Level 11  
    Ten samochód nigdy nie odpala na benzynie jak ma gaz, tak jest skonstruowany !!
    Nie ma filtra na w. ciśnieniu , jeżeli wtryski to mogą tylko na zimno szwankować ??
    Ciekawy przypadek...:/
  • #14
    psooya
    Level 38  
    Jestes pewny na 100% bo ja nie. Wydaje mi sie ze opel odpalal na pb w mroźne dni. Jak sa zasyfione jakimis mazutami to na zimnym beda sie kleić a jak sie rozgrzeja zaczna działać. Cng nie wymaga cudu do sterowania i dawkowania poza znacznym przestawieniem zapłonu wzgledem pb.
  • #15
    spid23
    Level 8  
    Moje iveco jest tylko zasilane CNG. Wydaje mi się że może być za słabe ciśnienie cng przy zapalaniu ale nie wiem czy to możliwe.
  • #19
    spid23
    Level 8  
    wyczyszczony reduktor i ogólny przegląd i nic, nie wiem co dalej