Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sony - Lutowanie Kabli Radiowych

BoloYang28 08 Mar 2020 02:55 1464 5
  • #1
    BoloYang28
    Level 2  
    Witam,



    Musze połączyć kable z radio Sony do kabli "nowego" mózgu samochodu który odpowiada za audio/radio.
    Sony - Lutowanie Kabli Radiowych Sony - Lutowanie Kabli Radiowych Sony - Lutowanie Kabli Radiowych Sony - Lutowanie Kabli Radiowych
    1. Czy te kable sa takie same - Sony wewnatrz ma "srebrne" a drugie sa "miedziane" - czy mozna to razem lutowac? Obydwa sa miedziowe?
    2. Uziemienie i moc - kable "czarne" i "żółte" - z Sony są o wiele grubsze i mają jakies dziwne poczłączenie i napisy na kablach niz "czarne" i "żółte" z tymi kablami drugimi do "mózgu audio" nowego. Czy mozna je przylutować razem?
    3. Oraz zdjęcie wszystkich kabli.

    Dziekuje z góry i pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    g107r
    Level 40  
    Jeśli cyna się łapie, to wszystko można lutować.
    Srebrne to srebrzanka, pobielony drut srebrem, prawdopodobnie. Oskrob, zobacz czy miedziane.
    Grube - ogólnie więcej prądu mogą wytrzymać, cienkie mniej... Czyli za cienkie mogłyby się przepalić, lub stopić sobie izolację, i się zewrzeć.
    Napisy... Typ przewodu, znaczenie funkcji. Co tam producent sobie zażyczy, to mu nadrukują. Czasem są dla nas, a czasem tylko dla niego i sklepów. Jak kolory, które mogą coś oznaczać - że niby czarny to masa, a żółty plus.
    Połączenia są normalne. Służą do przepięcia tych przewodów, bo czasami jest odwrotnie w tym miejscu - czerwony nie jest czerwonym, tylko żółtym i trzeba je zamienić. Czyli czerwony z żółtym, albo np nie potrzeba czerwonego, lub żółtego.

    A czy można je razem połączyć? Niby tak, ale tak naprawdę zależy to od funkcji przewodów, nie kolorów. Kolory mogą podpowiadać, ale nie musi być to prawda.
    Prawdę powie schemat podłączania radia i tego "mózgu audio". Może opis na sprzętach, przewodach, jeśli taki jest od producentów, nie typ przewodu, napięcia i temperatury.
    Tu pewnie możesz, ale znam auto, gdzie są dwa żółte, jeden to zasilanie radia, drugi wyjście na głośnik :) Nie będzie tam działać, jak źle je połączysz, patrząc tylko na kolor, a nie usytuowanie przewodu we wtyczce.
  • #3
    BoloYang28
    Level 2  
    Ogromnie dziękuje. Ten srebny radiowy nie jestem pewien - boje sie ze to moze byc "aluminiowy" a wiem ze miedz i aluminium nie bardzo z lutowaniem... ale czy w radiu istnieja kable aluminiowe?


    Ostatnie dwa pytania : Czy lutowac te kable czy użyć szybko złączek?

    Musze podłączyć dwa "żólte" kable z dwóch rożnych źródeł kabli do jednego "żółtego" który idzie do radia. Czy w tym wypadku lutować czy użyć złączki która łączy trzy kable w jeden?

    Jeszcze raz dziekuje za pomoc.
    Sony - Lutowanie Kabli Radiowych Sony - Lutowanie Kabli Radiowych
  • Helpful post
    #5
    zadam64
    Level 39  
    BoloYang28 wrote:
    Ogromnie dziękuje. Ten srebny radiowy nie jestem pewien - boje sie ze to moze byc "aluminiowy" a wiem ze miedz i aluminium nie bardzo z lutowaniem... ale czy w radiu istnieja kable aluminiowe?


    Ostatnie dwa pytania : Czy lutowac te kable czy użyć szybko złączek?

    Musze podłączyć dwa "żólte" kable z dwóch rożnych źródeł kabli do jednego "żółtego" który idzie do radia. Czy w tym wypadku lutować czy użyć złączki która łączy trzy kable w jeden?

    Jeszcze raz dziekuje za pomoc.
    Sony - Lutowanie Kabli Radiowych Sony - Lutowanie Kabli Radiowych

    Lutowanie i koszulka termokurczliwa lub polaczenie stale z koszulka termokurczliwa .Masz tyle miejsca na szybkozlaczki w samochodzie za radiem? Okolo 4-8 sztuk ?
  • #6
    BoloYang28
    Level 2  
    Witam,

    Wszystko zlutowałem i podłączyłem - radio działa i cała reszta - zastanawia mnie czy gdybym coś źle zlutował to czy bezpieczniki w radiu i w samochodzie by nie poszły? Martwi mnie jeszcze czy przypadkiem coś źle dolutowałem i to dopiero wyjdzie po paru dniach? Prąd z radia samochodowego i wtyczek z samochodu nie są wstanie mnie mocno "przetrzepać"? Lub gdzieś izolacja na złączkach źle zakleiłem i porazi mnie podczas jazdy?

    Jeszcze raz dzięki za pomoc!