Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 kombi - Zaryglowane tylne prawe drzwi.

marcinradom 08 Mar 2020 07:45 2475 22
  • #1
    marcinradom
    Level 12  
    Proszę o pomoc, bo sam już rady nie daję i nerwy mi puszczają. Pewnego dnia tylne prawe drzwi zamknęły się i nie chcą się otworzyć. Nie byłoby to wielkim felerem, ale syn przyciął pas tak niefortunnie, że element zapinający został między drzwiami a błotnikiem. Ale do rzeczy. Auto ma centralny zamek. Siłowniki słychać wszystkie, prócz tego od tych drzwi. Żadną klamką, ani dwiema na raz nie daje się otworzyć drzwi. Stukanie, pukanie, wielokrotne próby odblokowania pilotem i przyciskiem w drzwiach kierowcy bez efektu. Wczoraj sprawdziłem moduł komfortu - suchy. Przewody w wiązce w progu całe. W przelotce w słupku +12V na trzech przewodach, na jednym masa. Po rozebraniu drzwi od środka, płyta aluminiowa daje się tylko odchylić (trzyma ją linka) dostęp do siłownika i zamka marny, ale jakiś jest. Przewody wyglądają na całe. Pytanie tylko czy tak da się ten hit.....i zamek otworzyć? A jeśli tak, to w jaki sposób? Załączam zdjęcia, jakie udało mi się zrobić. Widać na nich jakiś dokładany przewód, ale to nie moja robota.

    Passat B5 kombi - Zaryglowane tylne prawe drzwi.
  • #3
    spox247
    Level 18  
    Podobno z tyłu da się boczek ściągnąć w jakiś sposób. Może warto spróbować zanim się coś rozwali
    A i kup sobie od razu nowy zamek i go wymień zaraz po otwarciu drzwi
  • #4
    abart64
    Level 32  
    Otworzyłem kilka "martwych" zamków za pomocą prostownika lub dodatkowego akumulatora.
    Zidentyfikować przewody do silniczka.
    Zidentyfikować gdzie podać plus a gdzie minus do otwierania.
    Przeciąć przewody i podłączyć na stałe do silniczka plus i minus aku lub prostownika.
    Poszarpać klamkami ,cięgnami otwierania, kołkiem i zwykle silniczek jeszcze na moment załapie i odrygluje drzwi.
    Lepsze to niż rwanie tapicerki na zamkniętych drzwiach.
  • #5
    marcinradom
    Level 12  
    Wszystkie tematy na forum przeczytałem 😁 Stosowałem wszystkie patenty - bezskutecznie.
    Ja już zdjąłem boczek, odchyliłem blachę aluminową i to wszystko od środka przy zamkniętych drzwiach, nie jest to jakiś problem. Co dalej? Chodzi o sposób na mechaniczne otwarcie zamka. Podanie zasilania nic raczej nie da, bo owo dochodzi do drzwi. Wnioskuję, że problem jest mechaniczny. Zatarty siłownik, uszkodzony silnik itp. Co należy nacisnąć, pociągnąć, przesunąć by otworzyć te drzwi.
  • #6
    spox247
    Level 18  
    Rygiel się zaciął. Jedynie siłowo go odblokujesz a potem zamek do kosza. Bo 20 razy dobrze się zamknie A 21 raz zatrzasnie się znowu. Zwłaszcza jak ktoś mocno trzaśnie drzwiami...
  • #7
    abart64
    Level 32  
    marcinradom wrote:
    Podanie zasilania nic raczej nie da, bo owo dochodzi do drzwi

    Dochodzi ale na sekundę a chodzi o to by poruszać siłwnikiem przy podanym zasilaniu. Ale skoro wiesz lepiej to powodzenia.
  • #8
    g107r
    Level 41  
    @abart64 dobrze pisze, przed rozwalaniem zasil go na stałe i ruszaj czym się da.
    Jeśli zimny lut, jak w drugim linku, to szarpanie może nie zadziałać, impuls otwarcia jest krótki, i może nie zdąży się "styknąć".
  • #9
    marcinradom
    Level 12  
    abart64 wrote:
    marcinradom wrote:
    Podanie zasilania nic raczej nie da, bo owo dochodzi do drzwi

    Dochodzi ale na sekundę a chodzi o to by poruszać siłwnikiem przy podanym zasilaniu. Ale skoro wiesz lepiej to powodzenia.

    Nie na sekundę. W przelotce w słupku na trzech przewodach ciągle jest +12V. Wiązka, która biegnie do zamka składa się bodaj z pięciu cienkich przewodów. Tam nie sprawdzałem, bo dostęp marny. W tych drzwiach jest idealna cisza i przy zamykaniu i przy otwieraniu z pilota.
    Co do rozwalenia, to jak mam to zrobić? Tam nie ma dostępu. No chyba, że przetnę linkę. Przypominam, że robię to przy zamkniętych drzwiach.

    P.S.
    Przypomniało mi się, że jakiś miesiąc temu była sytuacja odwrotna. Te drzwi nie zamykały się wcale.
  • #10
    g107r
    Level 41  
    marcinradom wrote:
    W przelotce w słupku na trzech przewodach ciągle jest +12V.
    No, a siłownik jest stale pod prądem, wesoło rozładowując akumulator.
    Chłopie, otwarcie - na silniczek idzie impuls, tylko na czas działania siłownika. To samo przy zamykaniu. 1, 2, czy więcej sekund, ale to jest chwilowe.
    Tylko w chwili kiedy ma zadziałać siłownik, zamek, silniczek jest zasilany, inaczej poszedł by z dymem, gdyby był stale zasilany.
  • #11
    marcinradom
    Level 12  
    g107r wrote:
    marcinradom wrote:
    W przelotce w słupku na trzech przewodach ciągle jest +12V.
    No, a siłownik jest stale pod prądem, wesoło rozładowując akumulator.
    Chłopie, otwarcie - na silniczek idzie impuls, tylko na czas działania siłownika. To samo przy zamykaniu. 1, 2, czy więcej sekund, ale to jest chwilowe.
    Tylko w chwili kiedy ma zadziałać siłownik, zamek, silniczek jest zasilany, inaczej poszedł by z dymem, gdyby był stale zasilany.

    Nie chłopie. Akumulatora nic mi nie rozładowuje. Od ośmiu lat sprawuje się zupełnie bezproblemowo. Pomiarów dokonywałem nie w chwili otwierania auta, tylko z przekręconym kluczykiem (włączonym zapłonem).

    Wracając do przedmiotowego pytania. Jak mechanicznie otworzyç drzwi od środka, mając zdjętą tapicerkę i aluminiową blachę?
  • #12
    m.marcin
    Level 17  
    Pozostaje "zdjąć" plastykową osłonę na zamku i mechanicznie odchylać dźwigenki aż puści i otworzysz.
    Tak musiałem zrobić ostatnio w Octavi 1 , drzwi prawy przód . Zero reakcji , zamek zablokowany. Trzeba było zdemontować drzwi z tyłu żeby zdjąć klamkę bo nie chciałem niszczyć tapicerki. Ale udało się , zamek otworzyłem , zamontowałem nowy i wszystko gra.
  • #13
    marcinradom
    Level 12  
    Ruszałem wszystkim co się w zamku rusza i co jednocześnie jest dostępne. Otworzyć nie mogę, ponieważ nie dość, że zamek zamknięty, to jeszcze zaryglowany. I chyba ten rygiel jest winny tego, że dźwignią od środa nie można otworzyć drzwi.
  • #14
    m.marcin
    Level 17  
    Masz zdjęty ten czarny plastik z zamka ?
  • #15
    kortyleski
    Level 43  
    marcinradom wrote:
    chłopie. Akumulatora nic mi nie rozładowuje. Od ośmiu lat sprawuje się zupełnie bezproblemowo. Pomiarów dokonywałem nie w chwili otwierania auta, tylko z przekręconym kluczykiem (włączonym zapłonem).

    Tam masz sterownik zamka przy silniku szyby elektrycznej. Dopiero z tego modułu podawane są napięcia na zamek. I tam przeba się wpiąć z zasilaniem.
  • #16
    marcinradom
    Level 12  
    Z tego modułu, przymocowanego do aluminiowej płyty wychodzi w stronę zamka bodaj 5 przewodów.
  • #17
    kortyleski
    Level 43  
    To teraz schemat w rękę, zobaczyć które kolory to silniczek i tam podać napięcie. Najpierw należy odłączyć moduł.
  • #18
    maszan
    Level 25  
    Jak mi sie w Leonie zablokowal tak zamek to po odchyleniu blachy naparzalem w silownik a ojciec klikal pilotem rownoczesnie - zamek zapewne przeskoczyl w pozycje podwojne ryglowanie ( silownik jest wtedy zaryglowany mechanicznie zapadka) i silnik pewnie nie ma styku na komutatorze. Najlepiej by bylo tak jak koledzy radza znalezc piny bezposrednio na silniczek i probowac go zasilic bezposrednio zeby ruszyl zapadke - ewentualnie rozwalic sam silownik i wtedy probowac recznie odryglowac sam zamek. Mozna pogooglowac jak to wyglada i co potem trzeba przestawic zeby zamek puscil. Ew. moge fotke takiego zamka rozebranego zrobic i pokazac co trza przestawic.
  • #19
    marcinradom
    Level 12  
    maszan wrote:
    moge fotke takiego zamka rozebranego zrobic i pokazac co trza przestawic.

    Jeśli to zamek z Passata B5 to proszę o instrukcję.
  • #20
    abart64
    Level 32  
    Musisz wyrwać siłownik,tę czarną część w którą wchodzi wtyczka z przewodami. Trzyma się na dwóch wkrętach i zapince wyglądającej trochę jak sprężyna. Wkrętów nie masz szans wykręcić. Tylko młotek i przecinak . Jak odpadnie siłownik to zobaczysz blachę wyciętą w kształt poziomego U. To U trzeba przestawić w dół chyba, nie pamiętam ale to juz nie problem.
    Dobrze radzę wykorzystaj sposób który ci podpowiadałem w niedzielę ,akurat w passacie masz blisko do zasilania nie trzeba kombinować z prostownikiem lub drugim aku. Jeśli nie zadziała to przecinak.
  • #21
    maszan
    Level 25  
    Passat B5 kombi - Zaryglowane tylne prawe drzwi.
    Jest i fotka. Po zdjeciu silownika zapadka w samym zamku odskoczy w dol i jest mozliwosc otwarcia drzwi - jest sprezynka ktora ja pcha. Takze trza bezlitosnie rozwalic plastikowy silownik i drzwi powinno sie dac otworzyc. Zamki sa takie same w Passatach, Golfach 4, Octawiach1 , Leonach i Audi A3
  • #22
    marcinradom
    Level 12  
    W miniony piątek, drzwi nadal nie dały się otworzyć. W sobotę już tak i do teraz działają bez zarzutu.
  • #23
    piotrek1313
    Level 17  
    marcinradom wrote:
    W sobotę już tak i do teraz działają bez zarzutu.

    To zamieniaj szybko zamek zanim znów będzie miał focha, później będziesz żałował.
    Przerabiałem w swojej fabii 2xtył i raz przód. Przodu nie pamiętam, ale tył kończył się na młotku i pręcie - rozwalałem plastikowe elementy zamka ile się dało, tak żeby był dostęp do metalowych dźwigienek, a później gmerałem ręką aż się udało. W obu przypadkach poszło dość szybko i nic nie ucierpiało.
    Pozdrawiam