Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 3 1.0 60 KM LPG - Zaświeciła się kontrolka check engine

08 Mar 2020 21:57 249 6
  • Poziom 8  
    Witam,
    Zaświeciła mi się dzisiaj kontrolka silnika. Z samochodem nic się nie dzieje, silnik pracuje normalnie. Poniżej oczytany kod błędu ze sterownika:

    01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
    03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
    08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
    15-Airbag -- Stan: OK 0000
    17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
    44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
    5F-Elektr.informacji -- Stan: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik (J623-CHYA) Plik etykiet:. 04C-906-020-CHY.clb
    Oznaczenie elementu SW: 04C 906 057 HW: 04C 907 309 J
    Komponent: R3 1.0l MPI H23 8408
    Weryfikacja: 31H23000
    Kodowanie: 01110052020405080000
    Kod serwisu: WSC 73430 031 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM10MPI01104C906057 001015
    ROD: EV_ECM10MPI01104C906057A.rod
    VCID: 62CB1F8F754FB85FEF-8036

    Znaleziono 1 błąd:
    17143 - Zespół 1; sonda 2
    P0137 00 [237] - napięcie za niskie
    MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 7
    Przebieg: 195042 km
    Data: 2020.03.06
    Czas: 10:11:32

    Prędkość obrotowa silnika: 2906.00 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 12.9 %
    Prędkość pojazdu: 87 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 87 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.795 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

    Kody gotowości: 0000 0000

    Błąd skasowałem. Po krótkiej przejażdżce na razie nie powrócił. Co jednak radzicie sprawdzić? Sam podejrzewam coś z instalacją LPG, ale muszę najpierw pożyczyć kabel do gazu aby podejrzeć parametry.
  • Poziom 38  
    Częstość błędu: 7. Wróci. Co widać było w parametrach? Czy jest różnica między benzyną a LPG, korekta krótko i długoterminowa przedniej sondy?
  • Poziom 8  
    Błąd po ok 200 km powrócił:

    01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
    03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
    08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
    15-Airbag -- Stan: OK 0000
    17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
    44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
    5F-Elektr.informacji -- Stan: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik (J623-CHYA) Plik etykiet:. 04C-906-020-CHY.clb
    Oznaczenie elementu SW: 04C 906 057 HW: 04C 907 309 J
    Komponent: R3 1.0l MPI H23 8408
    Weryfikacja: 31H23000
    Kodowanie: 01110052020405080000
    Kod serwisu: WSC 73430 031 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM10MPI01104C906057 001015
    ROD: EV_ECM10MPI01104C906057A.rod
    VCID: 62CB1F8F754FB85FEF-8036

    Znaleziono 1 błąd:
    17143 - Zespół 1; sonda 2
    P0137 00 [232] - napięcie za niskie
    MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 4
    Przebieg: 195578 km
    Data: 2020.03.09
    Czas: 05:44:44

    Prędkość obrotowa silnika: 2966.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 12.5 %
    Prędkość pojazdu: 88 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 87 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 21 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.936 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

    Kody gotowości: 0000 0000

    Korekta krótko terminowa pierwszej sondy na benzynie na obrotach jałowych wynosi ok 3,9 %, długoterminowa ok -2,3%. Na gazie odpowiednio -3,1% i -0,8%.
    W sterowniku LPG pokazał się jeden błąd.
    Skoda Fabia 3 1.0 60 KM LPG - Zaświeciła się kontrolka check engine
    Skasowałem go. Zbyt niska temperatura gazu może świadczyć o zużyciu parownika? Zauważyłem też że temperatura wody od czujnika LPG wynosi ok 72 stopnie, natomiast czujnik w samochodzie pokazywał równo 90 stopni.
  • Poziom 8  
    Przejechałem 400 km na benzynie, błędów brak. Uruchomiłem ponownie gaz i po 150 km znowu zapalił się check engine z tym samym błędem, wiec uważam że na 99% winna jest instalacja LPG. Na początek myślę wymienić czujnik temperatury płynu. Wygląda dość słabo, trochę płynu przy nim ucieka.
    Skoda Fabia 3 1.0 60 KM LPG - Zaświeciła się kontrolka check engine

    I teraz pytanie jak odpowietrzyć silnik 1.0 MPI, bo będę musiał spuścić płyn do wymiany czujnika? Jest w nim jakiś odpowietrznik, który trzeba odkręcić czy odpowietrza się sam? Nie znalazłem na necie instrukcji do tej czynności.
  • Poziom 43  
  • Poziom 8  
    Wymieniłem czujnik, ale nic to nie pomoglo, błąd dalej się pojawiał. Przez przypadek jednak udalo mi się naprawić problem. Zwróciłem uwage na minimalnie za niskie cisnienie gazu 1.27 bar (wg instrukcji ma byc 1.3-1.35 bar). W internecie znalazlem informacje żeby po pierwsze sprawdzić węże i tak też zrobilem. Przy lekkim dotnieciu węża przy filtrze fazy gazowej usluszalem syczenie. Poprawilem opaske na wężu i teraz błąd nie występuje. Wyglada na to, ze jak samochód postal troche, caly gaz w wężu za parownikiem ulatnial się i potem po przelaczeniu na lpg druga sonda wariowala.