Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A6 C6 - Rozładowanie akumulatora

bystry_p 11 Mar 2020 08:39 5853 4
  • #1
    bystry_p
    Level 11  
    Witam.
    Problem z rozładowaniem akumulatora dotyczy w Audi A6 C6 2005 silnik 2.7tdi- automat
    Auto stoi tydzień czasu. Odpala bez problemu. Tego samego dnia odpala kilkakrotnie i zostaje zaparkowane na 4 godziny. Już nie odpala- kontrolki stukają, nie ma prądu. Odpala na kablach od innego auta.
    Kolejny przypadek: Auto odpala bez problemu, jedzie na zakupy- po godzinie odpala, przejeżdża kilkaset metrów i jest zgaszone na pół godziny - już nie odpala- brak prądu. Na kablach od innego auta odpala.

    Osobiście podejrzewam akumulator- jest to Varta Silver Dynamic 110ah 12v 920a. Jak długo jest w aucie tego nie wiem ale dowiem się.
    Dziś dopiero zawiozę akumulator na sprawdzenie pod obciążeniem.
    Zauważyłem, że w module Battery Regulator było kodowanie: 4F0915105D VA0 1506060226 , co moim zdaniem nie odpowiadało temu akumulatorowi więc przekodowałem na 4F0915105D VA0 2702021232.

    Na MMI nawet jak akumulator jest naładowany prostownikiem to nadal pokazuje 10% a po odpaleniu stopniowo wzrasta.

    Ładowanie na akumulatorze 14V, na słupku do awaryjnego odpalania pod maską również 14V- słupek nie ngrzeje się. VCDS pokazuje, że ładowanie na alternatorze 14,2V na akumulatorze 14V.

    W celu sprawdzenia poboru prądu za każdym razem starałem się uzyskać takie same warunki czyli: włączam zapłon, czekam aż radio zacznie grać, wyłączam zapłon, zamykam drzwi z pilota. Kontrolka od alarmu w drzwiach zaczyna od razu mrugać.

    Pobór prądu nie zawsze w taki sam sposób się układa więc podam kilka przykładów które powtarzają się.

    I przypadek poboru.
    0-1 minuta - 4A
    1-2 minuta - 2A
    2-25 minut - skok 0,3-0,5A
    25 minuta - 0.01A

    II przypadek poboru.
    0-1 minuta - 4A
    1-2 minuta - 1,5A
    2-3 minuta - 4A znów załącza sie sterownik dźwięku w bagażniku
    3-4:30 minuty - skok 0.3-0.5A
    4:50 minuty - 0.01A

    III przypadek poboru. - odłączenie od zasilania sterownika dźwięku, zmieniarki CD (zapętlenie światłowodu)
    0-1 minuta - 4A
    1-2 minuta - 1A
    2-3 minuta - 3,5A znów załącza sie sterownik dźwieku w bagażniku
    3-4:30 minuty - skok 0.3-0.5A
    4:50 minuty - 0.01A

    IV przypadek poboru.- odłączenie od zasilania sterownika dźwięku, zmieniarki CD, radia-napęd navi, telefonu (zapętlenie światłowodu czyli to co daje Gatawey jest zapętlone i wraca z powrotem)
    0-1 minuta - 4A
    1-1:30 minuta - 1A
    1:30 -2 minuta - 0.2A
    2 minuta -0.01A

    V przypadek poboru.- odłączenie od zasilania telefonu (zapętlenie światłowodu)
    0-1 minuta - 4A
    1-2 minuta - 1A
    2-4:30 minuty - 0.2A
    4:50 minuty - 0.01A

    Proszę o opinie czy takie pobory prądu w przypadku pierwszym jak i drugim to normalne usypianie elektroniki i nie należy doszukiwać się uszkodzonego modułu.

    Skanowanie VCDS pokazały błędy w gatatwey:

    Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
    Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
    Component: Gateway H10 0060
    Revision: 10 Serial number: 1200805601820B
    Coding: ECFE73C43B3104
    Shop #: WSC 02335 785 00200
    VCID: 275D1D179618CF26F59-8072

    3 Faults Found:
    00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 235
    Mileage: 292377 km
    Time Indication: 0
    Date: 2020.01.04
    Time: 10:29:24

    02077 - Media Player Position 2 (R119)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 219
    Mileage: 292939 km
    Time Indication: 0
    Date: 2020.01.26
    Time: 12:46:01

    00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 222
    Mileage: 293006 km
    Time Indication: 0
    Date: 2020.01.28
    Time: 16:27:10

    Po wykasowaniu do tej pory nie powróciły.

    Wykonałem również diagnostykę optyki w Gatawey - Media player 1, radio, navi mają problem z elektrycznym jak i optycznym połączeniem. Wszystkie 3 sterowniki to jest jedna puszka.
    Dziwna sprawa bo z każdym tym sterownikiem mogę połączyć się VCDS i nie ma tam żadnym błędów.

    Optical Bus Diagnostic : Standard

    Controller Electrical Optical
    19-CAN Gateway OK OK
    07-Control Head(Std Navi) OK OK
    0E-Media Player 1 ERROR ERROR
    1E-Media Player 2 OK OK
    77-Telephone OK OK
    47-Sound System OK OK
    56-Radio ERROR ERROR
    37-Navigation ERROR ERROR

    1) Proszę powiedzieć czy taki pobór prądy może rozładować akumulator.
    2) Czy czas przechodzenia w uśpienie nawet takie co trwa 30 minut może rozładować akumulator
    3) Czy akumulator jest nie doładowany i dlatego dzieją się takie rzeczy.
    4) Czy błędy komunikacji optycznej/ elektrycznej gatawey mają wpływ na czas usypiania elektroniki i to może być przyczyną rozładowania czy jeśli łącze się z nimi to nie mam co się przejmować.
    5) czy podmiana takich modułów jak telefon czy Media Player1/Radio/Navi, które na pewno mają Component Protection jest wstanie sprawdzić czy pobór prądu zachowuje się w inny sposób czy dopóki nie ściągnę blokady w serwisie to takie podmienione elementy są niewiarygodne i nie ma sensu.

    Pozdrawiam
  • #2
    bystry_p
    Level 11  
    Witam ponownie, niestety żaden z forumowiczów nie odpisał na moje pytania więc postanowiłem napisać co wywnioskowalem po pomiarach jak i po rozmowie z właścicielem. Niestety wcześniej nie było mi to dane bo auto przyprowadzil jego brat.
    Tak więc akumulator sprawdzony i ma 91% sprawności.
    Ładowanie jest na poziomie 14,2 V.
    Długotrwały pobór prądu jest tylko przy pierwszym podłączeniu akumulatora.
    Kolejne pomiary wskazują że system usypia w niecałe 5 minut. Uznaje to za normalne.
    Auto mało jezdzone na krotkich odcinkach nie doladowalo dużego akumulatora, kolejne odpylania na chwilę i gaszenia które pobiera przez kilka minut prąd doprowadzalo do całkowitego rozladowania.
    Odpalane auto z kabli nigdy później nie widziało prostownika więc akumulator stanowczo nie doladowany.
    Akumulator naladowany pracownikiem mikroprocesorowym przez 24 godziny i auto oddane.
    Pozdrawiam
  • #3
    piotrek7744
    Level 15  
    Trzeba jeszcze zacisnac plus pod maska do awaryjnego odpalania bo tam sie kabel potrafi zluzowac i nie doladowuje
  • #4
    bystry_p
    Level 11  
    W pierwszym poście napisałem że ładowanie sprawdzone pod maską jak i na akumulatorze i spadków napięcia nie ma więc ta znana mi usterka w tym modelu nie wystąpiła.
  • #5
    bystry_p
    Level 11  
    Zamykam temat.
    Auto oddane,brak jakiejkolwiek usterki co by powodowalo rozładowanie akumulatora. Przyczyną braku prądu była jazda na krótkich odcinkach po długotrwałych postojach.