Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik

artur04c 23 May 2020 12:03 3054 63
  • #31
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie masz obroty wału w czasie rozruchu?
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    artur04c
    Level 18  
    Właśnie były sprawdzane jak zmieniałem czujnik wału korbowego zeby mieć pewność, że czujnik czyta i jak dobrze pamiętam to jakieś 130 obr komputer pokazał. Czujnik wału korbowego nowy wałka rozrządu halla też kupiłem nowy boscha i jest tak samo i halla sprawdzałem diodą to oryginalny działa. Potem wtryski i czujnik na listwie oddałem na sprawdzenie do boscha i wszystko niby sprawne. Wczoraj otworzyłem drzwi z kluczyka włączył się alarm i wsadziłem kluczyk do stacyjki i po 30 sekundach się wyłączył więc immo raczej sprawne.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #33
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to do rozruchu brakuje ci jakieś 70...
  • #34
    artur04c
    Level 18  
    Właśnie mnie to dziwi czemu ma brakować bo kręci jak zawsze. Teraz jak mam ten problem z samochodem to zauważyłem, że kręci normalnie, ale nie odpala a jak check się zaświeci to kręci szybciej.

    Jak by padły wszystkie świece żarowe to teraz by raczej odpalił bo nie ma takich niskich temperatur ?
  • #35
    artur04c
    Level 18  
    Rozmawiałem z pewną osoba. Jeżeli wtryskiwacze są sprawne (serwis Bosch sprawdzał) czujniki wału i wałka korbowodowego zmienione, pompa w zbiorniku paliwo podaje, listwa CR z czujnikami zmieniona i na gorącym odpala, ale na ostygniętym/zimnym nie odpala to pozostała jeszcze jedna rzecz. Nie chce powiedzieć i niby to jest "drobnostka". Sterownik silnika i rozrusznik nie wchodzą w grę. Przepustnica sprawdzona. To będzie drobnostka bo to stało się z dnia na dzień, a mi już pomysłów brakuje :D.
  • #36
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Dlaczego wykluczasz rozrusznik?

    Znam przypadki gdzie rozrusznik " sial" polem elektromagnetycznym i oglupial cpw. Po wymianie wszystko wracalo do życia.
  • #37
    artur04c
    Level 18  
    Samochód wrócił od mechanika, rozkłada ręce, było wszystko na nowo podmieniane, sprawdzane i nadal sypie błędem cranshaft. Pozostaje jedynie sterownik sinika najwidoczniej.
  • #38
    Aleksander_01
    Level 41  
    Miałem kiedyś identyczna usterkę właśnie w takim silniku. Auto odpalało za którymś tam razem, chyba był brak błędów a mam G-scana. Kupiłem zamiennik czujnika położenia wału i w ogóle przestał odpalać. Potem kupiłem droższy zamiennik i odpalał ale gorzej niż było. W końcu się wku...rzyłem i kupiłem używkę za 35 zł. Auto paliło dosłownie z dotyku.
    Ja wiem że podstawiałeś ten czujnik, ale spróbuj może jeszcze jeden ale pewną używkę.
    Nie nabija ciśnienia na listwie bo nie widzi obrotów silnika.

    fuelinyourblood - to łatwo sprawdzić, odpalić na pych. Miałem dwa razy taką sztuczkę z rozrusznikiem, ale z pychu palił na metrze.
  • #39
    artur04c
    Level 18  
    Czujnik był podmieniany przeze mnie na zamiennik i oryginalny, a u mechanika z używanych. Ciśnienie nabija na listwę, ale podczas rozruchu nie uruchamiają się wtryskiwacze. Na zapych nie dam rady bo to jest automat ;).
  • #40
    misiozol
    Level 31  
    Tak z czystej ciekawosci, a sprawdzil ktos okablowanie czy nie jest przetarte przelamane ?
  • #41
    artur04c
    Level 18  
    Okablowanie patrzyłem ja bo mam serwisówke i wszystko się zgadza. Mechanik tak samo to sprawdzał i nawet podłączał się bezpośrednio ze sterownika i do czujnika zęby ominąć instalację. W samochodzie jest nadal po odpaleniu na plaka błąd czujnika wału, jak się go skasuje po zgaszeniu silnika auto odpali, ale jak już sinik jest uruchomiony znów wywala błąd wałka i tak w kółko.
  • #42
    misiozol
    Level 31  
    Wtyczka w ecu nie jest zielona ? ecu nie ma ubitego czegos po drodze do do procka ?
  • #43
    artur04c
    Level 18  
    Wtyczka wygląda normalnie nie ma śniedzi. Do ecu wewnątrz nie zaglądałem. Mogę zaraz sterownik wyciągnąć i zerknąć do niego.

    ps. sterownika teraz nie otworzę bo akurat opalarki nie mam, a nie chce go uszkodzić.
  • #44
    artur04c
    Level 18  
    Nadal mnie zastanawia czemu jak go odpalę na plaka i jeżdżę samochodem, aż silnik porządnie się rozgrzeje po czym go zgaszę to potrafi odpalić przykładowo za 2-3 razem (kręcenie rozrusznikiem około 7 sekund), a na zimnym nie ma opcji zeby bez plaka odpalił.
  • #45
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Niskie cisnienie paliwa?
  • #46
    artur04c
    Level 18  
    Ciśnienie ma 30 bar podczas kręcenia rozrusznikiem, w tym samochodzie nie włączają sie wtryskiwacze bo komputer sypie błędem camshaft. Myślę nad wysłaniem sterownika silnika do sprawdzenia, ale nie wiem do kogo bo Reda nie naprawa Koreańczyków.
  • #47
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Błędnie rozumiesz. Masz błąd czujnika wału bo masz niskie ciśnienie paliwa. powinieneś mieć 120 barów podczas kręcenia. Znajdź problem z niskim ciśnieniem paliwa i twój problem się rozwiąże.
  • #48
    artur04c
    Level 18  
    Z paliwem wszystko robiłem i robił to samo mechanik, zmieniłem listwę CR ze sprawnego z czujnikiem u regulatorem. Nic to nie dało. Zmieniłem regulator na pompie wysokiego ciśnienia i nic to nie dało. Pompa paliwa w zbiorniku nie była zmieniana bo paliwo bardzo szybko przy włączonym zapłonie leci. Samochód postawiłem do sprawdzonego mechanika, który robi kapitalne remonty silnika i ona tez już nie wie o co chodzi. Auto jak się odpali na plaka to chodzi normalnie, przyzpiesza itp . Mechanik chciał zamienic sterownik, ale immo blokuje i pozostało najwidoczniej tylko sterownik silnika sprawdzić. Trudny temat się z tym samochodem zrobił jak nie bedzie innej opcji to serwis bo auto od nowości u mnie jest.

    ps nawet rozrusznik był podmieniany, choć mój bardzo dobrze i szybko kręci około 280 obr/min
    ps2 gdyby to był rozrusznik to szybko bym to sprawdził, ale to automat.
  • #49
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdzales wtryski na powrotach?
  • #50
    artur04c
    Level 18  
    Tak, wtryskiwacze były oddane do Iławy do Bosch na sprawdzenie. Tak samo regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia oraz ten regulator na pompie wysokiego ciśnienia.
  • #51
    Aleksander_01
    Level 41  
    Może to głupie ale podstaw jeszcze raz czujnik wału i wałka rozrządu, najlepiej na pewniaki z normalnie pracującego samochodu. Dziwne jest z tym plakiem że odpala.
  • #52
    artur04c
    Level 18  
    Czujniki ja podmieniałem na początku, dałem zamiennik potem oryginalne i nic nie pomogło. Mechanik później jeszcze podmieniał i nadal to samo, nawet rozrusznik zamienił :D.
  • #53
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdz je na aucie na powrotach.
  • #54
    dgguciu9
    Level 9  
    Witam,
    Czy cos sie wyjasniło dlaczego Twoje auto nie odpala?
    Pytam,ponieważ wlaśnie mam identyczny problem🙁
  • #55
    artur04c
    Level 18  
    Własnie nadal nic, paliwo na powrotach było sprawdzane i poziom na każdym jest identyczny.
  • #57
    artur04c
    Level 18  
    U mnie CKPS zgadza się tylko trzeba zrobić odbicie lustrzane i czujnik nie ma śladów uszkodzenia. (kiedyś w maluchu i pewnej maszynie miałem Normanie rozszarpane i działało ale to stara technologia) Ja mam podejrzenie na albo ECU, albo coś się przykleiło do elementu co czyta sygnał bo innego wyjścia nie ma. Tez wiem, że jak się odepnie czujnik wałka rozrządu to musi dopalić ale z błędem.

    ps rok temu demontowałem miskę olejową i czyściłem smok silnika bo był zapchany i dałem victor reinz, ale to było po roku i w skwarze bo miska sama sie przyczepiła bloku, ja juz nie wiem. Albo puściło na kole rozrządu na stożku, ale to nigdy nie było rozbieranie i nie ma synchronizacji między kołem pasowym czyli wałem korbowym, a wałkiem rozrządu, ale paski zmieniałem bez rozkręcania wałka rozrządu, a rozrząd się zgadza.
    ps2 były podpinane 3 komputery diagnostyczne i każdy wykazuje to samo, błąd cranshaft, Delphi mówi błąd czujnika wału korowego nie stały. Stały błąd mam na airbag od kierownicy bo taśma jest do wymiany.

    ps3
    Auto oddałem do osoby, która silniki zna na wylot bo robi szlify planowania i kapitalne remonty silnika i sam rozkłada ręce co mógł to podmienił i zrobił tak samo jak ja robiłem przed wizytą u niego jedynie tylko pozostał sterownik silnika. Ja do mechanika normalnie na kołach przyjechałem, ale musiałem go palić na plaka u mechanika auto odpalało nie od strzała jak zawsze tylko po dłuższym kręceniu co wiem ze to jest nie naturalne bo zawsze "palił od strzała"

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Aleksander_01 wrote:
    Może to głupie ale podstaw jeszcze raz czujnik wału i wałka rozrządu, najlepiej na pewniaki z normalnie pracującego samochodu. Dziwne jest z tym plakiem że odpala.


    Tez mnie to dziwi bo najwidoczniej na plaka zagadać musi bo nie ma innej opcji i potem komputer wie, że działa silnik to uruchamia wtryskiwacze, bo podczas rozruchu nie włączają się wtryskiwacze i dlatego kręci jak szalony , a nie odpala.
  • #58
    dgguciu9
    Level 9  
    Siema,
    Mi już mózg paruje,cały dzień wczoraj i dziś pół dnia,no i nie wiem do końca ,bo już tyle informacji przetrawiłem,że już się gubię. Otworzyłem całą wiązkę od wtyczki ,która wchodzi do wtyczki sensora wału, do wtyczki ,która wchodzi do ECU i według mnie ten cały kabel ktoś dorabiał, ale to taka pierwsza myśl,bo nie widziałem tego wcześniej, a nie chce mi się wierzyć,że tak zrobili w fabryce na produkcji.Według tego diagramu ze stron rosyjskich źle jest podłączony ten kabel we wtyczce ECU ale według pierwszych pomiarów miałem tak jak tam napisali 2.44V . Ale co dziwnego zauważyłem ,że jak poodłączałem całe okablowanie silnika,aby tą wiązkę wyciągnąć na zewnątrz i otworzyć, to podłączyłem aku i na tych samych kablach było 5.2V, nawet na ekranie, dziwne ale wywnioskowałem ,że jeśli wszystko odłączone ,to dał więcej napięcia w tą kostkę,choć to według mnie bez sensu, chyba ,że ECU padło i dupa. Dalej ,co zauważyłem,to jeśli ktoś faktycznie to dorabiał, to również zamienił kabel na wtyczce ,która wchodzi do sensora wału,ponieważ według tego diagramu z Rosji ,to ,
    1 to (ekran), a 2 to (-) i 3 to (+), a u mnie jest 1 (ekran) jest na wejściu 3 (+) do sensora i na odwrót 3 (+) jest na miejscu 1 (ekran) ,a od strony ECU na tej większej wtyczce te kable nie są na tych numerach co tu pokazują ,tylko tak jakby ktoś ,zrobił lustrzane odbicie i od złej strony powkładał te kable.
    Łatwo zauważyć, ponieważ kabel od strony sensora jest ponumerowany.
    Ale i właśnie tu mam wielki dylemat,bo to auto jeżdziło przed remontem silnika, a teraz dupa,coć również znalazłem ten czujnik lekko uszkodzony.
    No i gnębi mnie jeszcze jedno,ponieważ coś w tym diagramie jest nie tak,bo nie powinno sprawdzać się rezystencj sensora Halla, bo odrazu go uszokdzisz, a tu piszą aby zmierzyć i ma być 860ohm, dziwne.
    Mam tylko ochotę zamienić ten kabel we wtyczce z 1 na 3 i jutro na nowym sensorze spróbować odpalić.
    Zobaczymy,odezwę się jak zadziała.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno,
    Wyciągnij sensor z bloku i włącz nagrywanie na komórce ze światłem oczywiście,podnieś lekko przód wcześniej i na najwyższymy biegu zakręć kołem aby wał się przekręcił o pełny obrót i zobacz na nagraniu czy czegoś czasem nie masz tym kole od sygnału i ewentualnie w samej dziurze, bo czasami ta uszczelka ze starego sensora potrafi zostać w tej dziurze i też zabuży sygnał.
    Pozdrawiam
  • #59
    artur04c
    Level 18  
    Ja mam serwisówkę nie z ruskiej strony mogę podesłać, ja tez juz sie gubię i to tak długo trwa (sam kombinowałem długo (bo czasu osobiście nie mam), potem oddałem do mechanika i wrócił tak jak ja kombinowałem) Kołem nie zakręce bo mam automat jedynie druga osoba i po prawej stronie niech kręci kołem pasowy. Sprawdzę to, ale też Jak by coś było przyklejone i gubiło sygnał to musiało by to być pomiędzy ciszą w wtryskiwaczach bo u mnie silnik równo pracuje. Ja się głowię mechanik też sie namęczył i brak rezultatów, a problem bardzo podobny, ecu bym podmienił ale immo blokuje.

    ps zdjęcia ze serwisówki są na początku postów, post #24
    ps 2 o oringu to pamiętam, bo pamiętam, że czujnik wyciągnąłem, a oring pozostał w swoim miejscu.
    ps3 na zdjęciu w postach widać ewidentne uszkodzenie czujnika u mnie nie było śladu zużycia, wada konstrukcyjna ? Coś odpadło i uszkodziło czujnik, a u mnie odpadło i jest błąd nie stały bo ma przerwę w odczycie ?
  • #60
    dgguciu9
    Level 9  
    Siema,
    Nie wiem jak znaleźć ten post #24?😀
    Możesz mi podesłać jeśli możesz na priv te serwisówki,dzięki.
    Jutro kolejne podejście,biorę orginał sensor OEM Hyundai ,prawie £100 ale już nie wezmę żadnego zamiennika,ponieważ się już naciąłem właśnie,bo nówka sztuka jakiejś tam firmy, i nowy był właśnie walnięty,oczywiście reklamacja była uwzględniona😀
    W innym aucie Opel Insignia, kupiłem używany wał i założyłem i nic nie zauważyłem,że coś nie tak. Miesiąc walczyłem, cała instalacja ,centymetr po centymetrze ,diagonozy kompem swoim i u innych mechaników . Auto jeździło
    ale powyżej 3500 obrotów wyłączał się. I coś mnie naszło aby sprawdzić koło wału i wyobraź sobie ,że 1mm był wciśnięty do wewnątrz, odgiąłem i problem znikł. Podczas dostawy poprostu ktoś nim musiał rzucić i nie było możliwości tego zauważyć.
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jedno, wystarczy ,że na chwilę czujnik Halla przykleisz do jakiegokolwiek metalu, nawet jak opiłki zacznie zbierać w jakiś sposób, to też go zniszczysz,takie gówno.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [godziny] 14 [minuty]:

    Siema,
    U mnie tak wyglądało okablowanie tej wtyczki do sensora wału i od strony ECU również kiedy ściągnąłem tą pierwszą izolację.
    Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik
    Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik
    Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik
    Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik
    Hyundai Santa Fe (CM) 2.2 crdi - Jakie powinno być napięcie na złączu do czujnik