Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl MS270 - problemy z pracą silnika piły spalinowej

siwek1 13 Mar 2020 07:51 1824 19
  • #1
    siwek1
    Level 9  
    Witam szanownych forumowiczów.
    Od dawna już mam problem z piłą spalinową Stihl. Jak odpalam ją na zimnym silniku to jako tako pracuje, ale jak tylko się rozgrzeje to od razu gdy nacisnę na gaz to gaśnie. Jak pulsacyjnie naciskam delikatnie i wejdzie na obroty to tnie jak szalona a jeśli upuszczę jej gazu i będzie chodzić no wolnych obrotach to już kolene dodanie gazu spowoduje jej zgaśnięcie i później już jej nie zapalę. Czekam aż wystygnie:-).
    Opiszę co już jej zrobiłem: w zeszłym roku zatarło się łożysko na wale. Wymieniłem wtedy nowy tłok + pierścienie nowe, uszczelniacze + uszczelka miedzy korpusem, wszystkie membrany i uszczelki w gaźniku, nowy przewód od gaźnika do zbiornika, nowy filtr paliwa, świeca nowa, cewka zapłonowa nowa i teraz już nie wiem czy szukać nowego gaźnika czy rozbierać i sprawdzać jeszcze raz uszczelnienia na wale? Jest ktoś na forum kto mógłby mi doradzić co może być przyczyną?
    Pozdrawiam
  • #2
    inar
    Level 17  
    Witam!
    Miałem podobny problem z piłą.Okazało się,że chyba w jakiś sposób przestawił się punkt zapłonu-pewnie na wale. Nikt sobie z tym nie potrafił poradzić-poszła na części.
  • #3
    siwek1
    Level 9  
    No to mnie pocieszyłeś:-)
  • #4
    Arturo 2773
    Level 17  
    Aby odpowiedzić co tej pilarce dolega?,należy ją sprawdzić kolejno ;jak wygląda tłok i cylinder, gaźnik i jego membrany,przewód paliwowy,odpowietrznik zbiornika,układ dolotowy,uszczelniacze,moduł zapłonowy,ect....
  • #5
    siwek1
    Level 9  
    Jak już pisałem wcześniej wszystko było wymienione tylko zdziwił mnie fakt że jak zajmowałem przewód paliwa od gaźnik to wystąpiło ciśnienie i prysneło paliwem z przewodu. Gdzie powinien znajdować się odpowietrznik zbiornika?
  • #6
    Arturo 2773
    Level 17  
    Odpowietrznik jest zamontowany na zbiorniku paliwa,po zdjeciu pokrywy bedzie go widać od góry nad korkiem wlewu paliwa(czarny okrągły)wcisnięty jest na zatrzask w zbiorniku paliwa.W tym przypadku gdy po rozłączeniu przewodu paliwowego wystąpiło ciśnienie nie wskazuje jeszcze ze jest on zablokowany czy uszkodzony,gdyby po zgasnięciu piły i odkreceniu korka paliwa słyszalne by było zassanie powietrz do zbiornika paliwa to w tym wypadku wskazywało by na jego zablokowanie.Działa on na zasadzie zaworu jednokierunkowego wpuszcza powietrze atmosferyczne do zbiornika a nie pozwala wydostać się paliwie i jego oparom na zewnątrz

    Dodano po 12 [minuty]:

    oraz oczywiście zapobiega tworzeniu się podciśnienia w zbiorniku paliwa
  • #7
    Arturo 2773
    Level 17  
    Czy ta piła po kapitalce pracowała normalnie,ile godzin przepracował?
  • #8
    siwek1
    Level 9  
    Tak po kapitale pracowała normalnie ale nie jestem w stanie powiedzieć jak długo. Wczoraj wyczyscilem odpowietrznik i jest troszkę lepiej.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dziwi mnie fakt że na zimnym silniku pracuje normalnie. Podginalem w gaźniku blaszkę która podnosi iglice celem dodania paliwa i może z tad dużo pali i zalewa podczas wchodzenia z wolnych obrotów na wysokie. Ale dziwi mnie fakt że na zimnym silniku pracuje dobrze A gdyby tak było to przecież cały czas by źle pracowała nie zależnie od tego czy jest zagrzana. Wczoraj pracowałem na nie pół dnia i jak trzymam ja na obrotach wyższych od jałowych to tnie jak wariat. A jak tylko opuszczę jej obroty i pracuje na wolnych to kolejne dodanie gazu skutkuje przymuleniem i nawet potrafi zgasnac
  • #9
    Arturo 2773
    Level 17  
    Witam,podgięcie dzwigienki iglicy na pewno nie jest zalecane przez producenta,zmienia to zakres pracy membrany głównej (sterującej) paliwa,z tego co pamietam jest to gaźnik walbro hda czyli ustawienie fabryczne dzwigienki;nie powinna ona być wyżej czy też poniżej korposu gaźnika,ja to zawsze sprawdzam przykładając suwmiarkę na płasko do gaźnika,bardzo ważna jest membrana-jej elastyczność,czy posiada widoczne przetłoczenie,i nie jest twarda,następnie regulacja gaźnika,

    Dodano po 34 [minuty]:

    często spotykam się z podginanymi dzwigienkami w gaźnikach i zawsze staram się do ustawień fabrycznych zalecanych przez walbro czy zama
  • #10
    siwek1
    Level 9  
    Witam
    Tak masz rację jest to gaźnik firmy Walbro. Czyli jak przyłożę suwmiarkę do gaźnika to blaszka powinna dotykać suwmiarki i dzięki temu być równo z korpusem gaźnika?. Powiedz mi Arturo 2773 czy może być tak że za duża dawka paliwa którą aktualnie na pewno jest podawana bo silnik pali paliwo jak smok:-) może mieć powiązanie z tym że na zimnym silniku piła pracuje dobrze w każdym zakresie obrotów a jak tylko się zagrzeje to obroty pomiędzy jałowymi a maksymalnymi są zakłócone? Dodam że membrana nowa i reszta uszczelek gaźnika też nowa. Jak sprawdzić szczelność pilarki domowymi sposobami? Nowy gaźnik walbro do tej piły to koszt 350zł. połowa wartości pilarki więc się nie opłaca w niego inwestować zwłaszcza że nie ma się pewności czy to wina jego. Na chińskiej aukcji znalazłem odpowiednik tego gaźnika za 130zł. i korci mnie aby spróbować go zamówić. Ale intuicja mechanika podpowiada mi że korpus może być nie szczelny i kiedy jest zimny to materiał jego się kurczy i powstaje większe ciśnienie w komorze korbowej co zyskuje lepszym zasysaniem paliwa do komory spalania i pilarka pracuje dobrze a jak się rozgrzeje to szczelina robi się większa to ciśnienie w komorze korbowej jest niskie i paliwo nie jest tak podawane jak być powinno silnik 2T. Dlatego na ciepłym silniku gdy blaszka w gaźniku ma zmniejszony zakres wtedy pilarka nie pracuje prawie w ogóle. Nie wiem może się mylę dlatego piszę tu z możliwością porady bo mam małe doświadczenie przy silnikach typu 2T.
  • #11
    Arturo 2773
    Level 17  
    Dzień dobry.Jednym szybkim domowym sposobem na określenie nieszczelności jaki znam,przy pomocy spray-u do czyszczenia gaźników albo hamulców dobrze żeby posiadał słomkę,przy zdjętej górnej obudowie,zdjętej prowadnicy.Zaraz po zapaleniu piły kiedy jest jeszcze nie rozgrzana potem drugi raz na rozgrzanym silniku.Pozostawiam śilnik pracujący na wolnych obrotach i pryskam spray-em w przestrzeń pomiędzy magneto a blok śilnika,po przeciwnej stronie taki sam zabieg w szczelinę kosza sprzęgła,oraz w miejsce gdzie kolektor ssący jest podłączony do cylindra.Jeżeli śilnik zgaśnie w zależności od tego w które miejsce prysnę oznacza to że tam jest nieszczelność.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Odnośnie gaźnika to dobrze Pan zrozumiał,jeżeli próba nie pokaże żadnych nieszczelności w śilniku;było by dobrze jeżeli jest taka możliwość zamienić gaźnik od takiej samej piły-to by potwierdziło czy czasem gaźnik (dysza główna nie jest wadliwa).

    Dodano po 5 [minuty]:

    https://youtu.be/cDaOcNrS6BM]Link[/url]
  • #12
    siwek1
    Level 9  
    Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tej piły na innym gaźniku. Czyli jak mam rozumieć wszystkie obudowy są ściągnięte, prowadnica łącznie z łańcuchem i psika pan dokładnie pomiędzy magneto a obudową silnika prosto na uszczelniacze? i zapewne na łączenia między korpusami i jeśli jest nie szczelna to powinna zgasnąć? próbowałeś tak już? działa ten sposób?
  • #13
    Arturo 2773
    Level 17  
    To oznacz że górna i od strony łańcucha ma być zdjęta,i ostrożnie nie pryskać na rozgrzany tłumik.Metoda sprawdzona i szybsza do zdiagnozowania nieszczelności w układzie.Stosuję ją osobiście a (posiadam pompkę z manometrem także)
  • #14
    siwek1
    Level 9  
    Czyli jakiego dokładnie spreyu używasz? WD40 się nie nada?
  • #15
    grzeniuw
    Level 25  
    Samostart może być, coś co łatwo paruje i jest palne. Psikasz wszystkie miejsca podejrzane i obserwujesz, czy zmieniają się obroty i praca (niekoniecznie zgaśnie, może przyspieszyć). Jeśli coś się zmienia, to tam należy szukać nieszczelności.
    I uważaj, żebyś się nie podpalił jak ci poleci na gorący tłumik.
  • #16
    Arturo 2773
    Level 17  
    Tu używam spray-u do czyszczenia gaźników albo spray-u do odtłuszczania tarcz hamulcowych i sprzęgieł który to można kupić w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym,nigdy nie używałem wd-40
  • #17
    siwek1
    Level 9  
    OK I jeśli będzie nieszczelność to piła na wolnych obrotach po prostu zgaśnie dopiero wtedy można powiedzieć że jest nie szczelna. jesli będzie pracować i zmieni swoją pracę to można uznać że jest szczelna.tak?
  • #18
    Arturo 2773
    Level 17  
    Jak bedzie zmieniała obroty to też bedzie to wskazywał na nieszczelność
  • #19
    grzeniuw
    Level 25  
    Nie. Każda zmiana pracy silnika świadczy, że psikanie po miejscach które mają być szczelne, ma wpływ. A to oznacza, że jest nieszczelność. Normalnie, gdy wszystko jest sprawne i szczelne nie będzie zmiany obrotów silnika. Oczywiście nie możesz psiknąć przez nieuwagę w dolot/filtr.
  • #20
    siwek1
    Level 9  
    Rozumiem. Więc pozostaje mi to sprawdzić w wolnej chwili. Dzięki za podpowiedzi.