Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] renault grand scenic 2 19,dci - brak zasilania pływaka zbiornik paliwa

truskawek37 13 Mar 2020 11:24 2757 53
  • #1
    truskawek37
    Level 8  
    Witam gdzie szukać przyczyny ze w kostce dochodzącej do pływaka zbiornika paliwa nie ma prądu sprawdzałem za pomocą żarówki nie świeci zapłon neutral ,czy jest gdzieś może bezpiecznik od zasilania pływaka ,pływak wyjęty podpięty pod kostkę zero reakcji na desce jak nim ruszam .

    Dodano po 13 [minuty]:

    Renault Grand scenic 2 2004 120km
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    truskawek37 wrote:
    w kostce dochodzącej do pływaka zbiornika paliwa nie ma prądu sprawdzałem za pomocą żarówki nie świeci


    Pływak nie latarka żeby świecił, więc nie musi tam być doprowadzone +12V - miedzy zasilanie a ten zacisk w kostce jest włączony wskaźnik, więc żarówka mimo sprawnego wskaźnika, przewodów i zasilania może nie zaświecić. Użyj woltomierza to może coś zobaczysz. Może też pomóc spojrzenie na wskazówkę gdy przewód jest zwarty do masy i gdy wisi w powietrzu.

    truskawek37 wrote:
    pływak wyjęty podpięty pod kostkę zero reakcji na desce jak nim ruszam .


    Czujnik sprawdź omomierzem.
  • #3
    truskawek37
    Level 8  
    Witam pomiary zrobiłem pokazuje wartości i co teraz

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno gdy zapalam auto to wyświetla się komunikat stop piszczy i zaraz ginie co to może być

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Zatankowałem do pełna ciągle pali się rezerwa
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    truskawek37 wrote:
    pomiary zrobiłem pokazuje wartości i

    Jakie wartości?

    truskawek37 wrote:
    gdy zapalam auto to wyświetla się komunikat stop piszczy i zaraz ginie co to może być


    Coś się jeszcze zapala i gaśnie razem z tym "stopem"? Kontrolka ABS na przykład...

    truskawek37 wrote:
    Zatankowałem do pełna ciągle pali się rezerwa

    Uszkodzony czujnik, wskaźnik, połączenie lub zaslianie.
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    truskawek37 wrote:
    Gdzie znajdę czujnik


    W zbiorniku paliwa, z pływakiem, znalazłeś to zanim ten wątek założyłeś..

    truskawek37 wrote:
    wskaźnik to pewnie na desce rozdzielczej czyli deska do wyjęcia dobrze myślę.


    Nie pruj auta bez potrzeby, upewnij się na początek czy w baku jest wszystko w porządku...
  • #8
    truskawek37
    Level 8  
    Zmieniłem pływak na drugi i nadal pali się rezerwa a stop zapala się tylko przy rozruchu i nic więcej się nie pali pewnie dlatego że pali się rezerwa
  • #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    truskawek37 wrote:
    Zmieniłem pływak na drugi


    Sprawny - sprawdzony, czy złom ze szrota?

    truskawek37 wrote:
    Zmieniłem pływak na drugi i nadal pali się rezerwa



    Od rezerwy tam jest oddzielny styk w czujniku?

    BTW - te wyniki pomiarów to gdzie są?
    Obawiam się że skończy sie wizytą u elektryka samochodowego.
  • #12
    Rafikusa
    Level 17  
    Multimetr nastawiony na pomiar rezystancji (oporu) i negatywny wynik na LCD wskazuje, że chyba mierzysz pod napięciem. Możesz pokazać na jakimś schemacie, do jakich przewodów podłączyłeś ten miernik?
  • #13
    truskawek37
    Level 8  
    Mierzyłem na włączonym zapłonie teraz zmierzyłem na wyłączonym zapłonie i pokazało tą samą wartość idą 2 przewody do kostki i na nich mierzyłem nie mam schematu elektryki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mierzyłem na zasilaniu do pływaka
  • #14
    jdubowski
    Tube devices specialist
    truskawek37 wrote:
    Mierzyłem na włączonym zapłonie teraz zmierzyłem na wyłączonym zapłonie i pokazało tą samą wartość idą 2 przewody do kostki i na nich mierzyłem


    Odepnij czulnik od instalacji samochodu i potem mierz. Ustal funkcje tych przewodów - czy aby którys z nich to nie zasilanie pompy paliwa?
  • #17
    milejow
    Level 43  
    truskawek37 wrote:
    ale przed założeniem czyli podpięte kable pływak na wierzchu ruszałem pływakiem i zero reakcji.

    Na włączonym zapłonie wskaźnik nie pokaże wzrostu poziomu, tylko spadek. Podłącz pływak, ustaw go ręcznie tak jakby pokazywał z połowę zbiornika i po tej akcji włącz zapłon i sprawdź czy wskaźnik pokazał poziom.
  • #20
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    Może licznik uszkodzony ?
  • #21
    kwok
    Level 39  
    Nadal nie wiadomo czy czujnik sprawny - pomiar rezystancji czujnika (cieńsze przewody w kostce).
    milejow wrote:
    Na włączonym zapłonie wskaźnik nie pokaże wzrostu poziomu, tylko spadek.

    Nieprawda. Po włączeniu zapłonu licznik odczytuje sygnał z pływaka i to pokazuje, potem można bujać pływakiem w dowolny sposób i na wskaźniku się nic nie zmieni. W Scenicu system OBLICZA zużyte paliwo i tą wartość odejmuje od tego co odczytał z pływaka po włączeniu zapłonu, następnie wynik odejmowania pokazuje na wskaźniku i z tego powodu nigdy nie wiadomo ile jest dokładnie paliwa. System aktualizuje wskazanie po zatankowaniu chyba 4l lub więcej na wyłączonym silniku i tu chyba też jakiś minimalny czas na zgaszonym jest.
  • #22
    castin
    Level 24  
    Jedną z usterek tych liczników jest brak odczytu poziomu paliwa. Zaraz będziesz miał cztery pływaki, trzy wiązki, siedem wtyczek, pół auta w paliwie :D
  • #24
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    castin wrote:
    Jedną z usterek tych liczników jest brak odczytu poziomu paliwa.


    SZYMON BYDGOSZCZ wrote:
    Może licznik uszkodzony ?


    Standard.

    Dodano po 1 [minuty]:

    truskawek37 wrote:
    Witam czy da się samemu zdiagnozować czy dobry jest licznik


    Jak długo masz auto ?

    Przebieg się nie zmienił jakos tak sam z siebie ?

    Nie mruga wyświetlacz ?
  • #25
    kwok
    Level 39  
    Nadal nie wiadomo czy sprawny pływak i czy jest właściwie zasilony bo pomiar zrobiony niewłaściwie. Masz teraz dwa pływaki, to podłącz ten co masz luzem (żebyś nie babrał się w paliwie) i zmierz napięcie (DCV 20 na mierniku) tak jak robiłeś to poprzednio. Na włączonym zapłonie poruszaj pływakiem od początku do końca - napięcie ma się zmieniać. Po wyłączeniu zapłonu trzeba trochę odczekać żeby napięcie znikło bo te cudowne systemy muszą się uśpić.
    Jeśli licznik nie wykazuje innych nieprawidłowości to zostawiłbym to na koniec.
  • #26
    milejow
    Level 43  
    kwok wrote:
    Nieprawda. Po włączeniu zapłonu licznik odczytuje sygnał z pływaka i to pokazuje, potem można bujać pływakiem w dowolny sposób i na wskaźniku się nic nie zmieni.

    A co ja napisałem? Ustawić pływak w pozycji i włączyć zapłon (wtedy ma pokazać aktualny poziom), nigdzie nie piszę o bujaniu czujnikiem. Fakt, że druga część jest nieprecyzyjna bo odczytuje nie tyle spadek co wynik obliczeń komputera w odniesieniu do zużycia, prędkości, drogi itd.
  • #28
    milejow
    Level 43  
    kwok wrote:
    Zastanawia mnie czy pokaże właściwy poziom po odłączeniu aku...

    Miałem megankę II w gazie bez tank fooper,a i aktualizowałem poziom autotestem wskaźników.
  • #30
    kwok
    Level 39  
    truskawek37 wrote:
    Pływak na wierzchu zapłon włączony pomiar zrobiony na przewodach przed kostką przy ruszaniu pływakiem wartość się nie zmieniała,


    To wygląda na uszkodzony czujnik - przerwa.

    truskawek37 wrote:
    za kostką pomiar na lutach na czujniku zero wartości, zapłon wyłączony wartość się nie zmieniła


    Trochę nie rozumiem ale jeśli chciałeś sprawdzić czy kostka łączy to powinieneś zrobić to na włączonym zapłonie, tak jak na przewodach.

    Teraz sprawdź rezystancję czujnika. Miernik na 2000Ω, pływak odłączony, końcówki miernika podłącz do czujnika i bujaj pływakiem. Rezystancja pływaka:
    20 om - pełny bak
    95 om - 3/4 baku
    170 om - 1/2 baku
    245 om - 1/4 baku
    290 om - rezerwa
    320 om - pusty bak
    W zasadzie powinieneś tak sprawdzić obydwa pływaki bo może nabyłeś uszkodzony i błądzisz przez to.
    Możesz też podłączyć rezystor np 33 Ω do przewodów czujnika (kostka odłączona) i włączyć zapłon. Jeśli licznik i instalacja jest ok to wskazanie powinno się zaktualizować.

    milejow wrote:
    Miałem megankę II w gazie bez tank fooper,a i aktualizowałem poziom autotestem wskaźników.


    Tu nie ma tej opcji.