Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault grand scenic 2 19,dci - brak zasilania pływaka zbiornik paliwa

13 Mar 2020 11:24 618 51
  • Poziom 9  
    Witam gdzie szukać przyczyny ze w kostce dochodzącej do pływaka zbiornika paliwa nie ma prądu sprawdzałem za pomocą żarówki nie świeci zapłon neutral ,czy jest gdzieś może bezpiecznik od zasilania pływaka ,pływak wyjęty podpięty pod kostkę zero reakcji na desce jak nim ruszam .

    Dodano po 13 [minuty]:

    Renault Grand scenic 2 2004 120km
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    truskawek37 napisał:
    w kostce dochodzącej do pływaka zbiornika paliwa nie ma prądu sprawdzałem za pomocą żarówki nie świeci


    Pływak nie latarka żeby świecił, więc nie musi tam być doprowadzone +12V - miedzy zasilanie a ten zacisk w kostce jest włączony wskaźnik, więc żarówka mimo sprawnego wskaźnika, przewodów i zasilania może nie zaświecić. Użyj woltomierza to może coś zobaczysz. Może też pomóc spojrzenie na wskazówkę gdy przewód jest zwarty do masy i gdy wisi w powietrzu.

    truskawek37 napisał:
    pływak wyjęty podpięty pod kostkę zero reakcji na desce jak nim ruszam .


    Czujnik sprawdź omomierzem.
  • Poziom 9  
    Witam pomiary zrobiłem pokazuje wartości i co teraz

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno gdy zapalam auto to wyświetla się komunikat stop piszczy i zaraz ginie co to może być

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Zatankowałem do pełna ciągle pali się rezerwa
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    truskawek37 napisał:
    pomiary zrobiłem pokazuje wartości i

    Jakie wartości?

    truskawek37 napisał:
    gdy zapalam auto to wyświetla się komunikat stop piszczy i zaraz ginie co to może być


    Coś się jeszcze zapala i gaśnie razem z tym "stopem"? Kontrolka ABS na przykład...

    truskawek37 napisał:
    Zatankowałem do pełna ciągle pali się rezerwa

    Uszkodzony czujnik, wskaźnik, połączenie lub zaslianie.
  • Poziom 9  
    Gdzie znajdę czujnik, wskaźnik to pewnie na desce rozdzielczej czyli deska do wyjęcia dobrze myślę.
  • Admin grupy Samochody
    Jakie wartości pokazuje pływak w stanie rezerwy i pełny?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    truskawek37 napisał:
    Gdzie znajdę czujnik


    W zbiorniku paliwa, z pływakiem, znalazłeś to zanim ten wątek założyłeś..

    truskawek37 napisał:
    wskaźnik to pewnie na desce rozdzielczej czyli deska do wyjęcia dobrze myślę.


    Nie pruj auta bez potrzeby, upewnij się na początek czy w baku jest wszystko w porządku...
  • Poziom 9  
    Zmieniłem pływak na drugi i nadal pali się rezerwa a stop zapala się tylko przy rozruchu i nic więcej się nie pali pewnie dlatego że pali się rezerwa
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    truskawek37 napisał:
    Zmieniłem pływak na drugi


    Sprawny - sprawdzony, czy złom ze szrota?

    truskawek37 napisał:
    Zmieniłem pływak na drugi i nadal pali się rezerwa



    Od rezerwy tam jest oddzielny styk w czujniku?

    BTW - te wyniki pomiarów to gdzie są?
    Obawiam się że skończy sie wizytą u elektryka samochodowego.
  • Poziom 9  
    Zapłon neutral pełny zbiornik paliwa ,zmierzyłem takim multimetrem,pływak używany podobno sprawny ale przed założeniem czyli podpięte kable pływak na wierzchu ruszałem pływakiem i zero reakcji.
  • Poziom 9  
    Jak sprawdzić czy pływak używany jest sprawny nowy to spory koszt.
  • Poziom 15  
    Multimetr nastawiony na pomiar rezystancji (oporu) i negatywny wynik na LCD wskazuje, że chyba mierzysz pod napięciem. Możesz pokazać na jakimś schemacie, do jakich przewodów podłączyłeś ten miernik?
  • Poziom 9  
    Mierzyłem na włączonym zapłonie teraz zmierzyłem na wyłączonym zapłonie i pokazało tą samą wartość idą 2 przewody do kostki i na nich mierzyłem nie mam schematu elektryki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mierzyłem na zasilaniu do pływaka
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    truskawek37 napisał:
    Mierzyłem na włączonym zapłonie teraz zmierzyłem na wyłączonym zapłonie i pokazało tą samą wartość idą 2 przewody do kostki i na nich mierzyłem


    Odepnij czulnik od instalacji samochodu i potem mierz. Ustal funkcje tych przewodów - czy aby którys z nich to nie zasilanie pompy paliwa?
  • Poziom 9  
    Który czujnik mam odpiąć,
  • Poziom 43  
    truskawek37 napisał:
    ale przed założeniem czyli podpięte kable pływak na wierzchu ruszałem pływakiem i zero reakcji.

    Na włączonym zapłonie wskaźnik nie pokaże wzrostu poziomu, tylko spadek. Podłącz pływak, ustaw go ręcznie tak jakby pokazywał z połowę zbiornika i po tej akcji włącz zapłon i sprawdź czy wskaźnik pokazał poziom.
  • Poziom 9  
    Wyjąłem pływak z baku podpiąłem kostkę ustawiłem pływak na mniej więcej połowę i włączyłem zapłon i ciągle to samo rezerwa się pali
  • Poziom 36  
    Może licznik uszkodzony ?
  • Poziom 39  
    Nadal nie wiadomo czy czujnik sprawny - pomiar rezystancji czujnika (cieńsze przewody w kostce).
    milejow napisał:
    Na włączonym zapłonie wskaźnik nie pokaże wzrostu poziomu, tylko spadek.

    Nieprawda. Po włączeniu zapłonu licznik odczytuje sygnał z pływaka i to pokazuje, potem można bujać pływakiem w dowolny sposób i na wskaźniku się nic nie zmieni. W Scenicu system OBLICZA zużyte paliwo i tą wartość odejmuje od tego co odczytał z pływaka po włączeniu zapłonu, następnie wynik odejmowania pokazuje na wskaźniku i z tego powodu nigdy nie wiadomo ile jest dokładnie paliwa. System aktualizuje wskazanie po zatankowaniu chyba 4l lub więcej na wyłączonym silniku i tu chyba też jakiś minimalny czas na zgaszonym jest.
  • Poziom 20  
    Jedną z usterek tych liczników jest brak odczytu poziomu paliwa. Zaraz będziesz miał cztery pływaki, trzy wiązki, siedem wtyczek, pół auta w paliwie :D
  • Poziom 9  
    Witam czy da się samemu zdiagnozować czy dobry jest licznik ,jak go wyjąc do sprawdzenia.
  • Poziom 36  
    castin napisał:
    Jedną z usterek tych liczników jest brak odczytu poziomu paliwa.


    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Może licznik uszkodzony ?


    Standard.

    Dodano po 1 [minuty]:

    truskawek37 napisał:
    Witam czy da się samemu zdiagnozować czy dobry jest licznik


    Jak długo masz auto ?

    Przebieg się nie zmienił jakos tak sam z siebie ?

    Nie mruga wyświetlacz ?
  • Poziom 39  
    Nadal nie wiadomo czy sprawny pływak i czy jest właściwie zasilony bo pomiar zrobiony niewłaściwie. Masz teraz dwa pływaki, to podłącz ten co masz luzem (żebyś nie babrał się w paliwie) i zmierz napięcie (DCV 20 na mierniku) tak jak robiłeś to poprzednio. Na włączonym zapłonie poruszaj pływakiem od początku do końca - napięcie ma się zmieniać. Po wyłączeniu zapłonu trzeba trochę odczekać żeby napięcie znikło bo te cudowne systemy muszą się uśpić.
    Jeśli licznik nie wykazuje innych nieprawidłowości to zostawiłbym to na koniec.
  • Poziom 43  
    kwok napisał:
    Nieprawda. Po włączeniu zapłonu licznik odczytuje sygnał z pływaka i to pokazuje, potem można bujać pływakiem w dowolny sposób i na wskaźniku się nic nie zmieni.

    A co ja napisałem? Ustawić pływak w pozycji i włączyć zapłon (wtedy ma pokazać aktualny poziom), nigdzie nie piszę o bujaniu czujnikiem. Fakt, że druga część jest nieprecyzyjna bo odczytuje nie tyle spadek co wynik obliczeń komputera w odniesieniu do zużycia, prędkości, drogi itd.
  • Poziom 43  
    kwok napisał:
    Zastanawia mnie czy pokaże właściwy poziom po odłączeniu aku...

    Miałem megankę II w gazie bez tank fooper,a i aktualizowałem poziom autotestem wskaźników.
  • Poziom 9  
    Pływak na wierzchu zapłon włączony pomiar zrobiony na przewodach przed kostką przy ruszaniu pływakiem wartość się nie zmieniała, za kostką pomiar na lutach na czujniku zero wartości, zapłon wyłączony wartość się nie zmieniła
  • Poziom 39  
    truskawek37 napisał:
    Pływak na wierzchu zapłon włączony pomiar zrobiony na przewodach przed kostką przy ruszaniu pływakiem wartość się nie zmieniała,


    To wygląda na uszkodzony czujnik - przerwa.

    truskawek37 napisał:
    za kostką pomiar na lutach na czujniku zero wartości, zapłon wyłączony wartość się nie zmieniła


    Trochę nie rozumiem ale jeśli chciałeś sprawdzić czy kostka łączy to powinieneś zrobić to na włączonym zapłonie, tak jak na przewodach.

    Teraz sprawdź rezystancję czujnika. Miernik na 2000Ω, pływak odłączony, końcówki miernika podłącz do czujnika i bujaj pływakiem. Rezystancja pływaka:
    20 om - pełny bak
    95 om - 3/4 baku
    170 om - 1/2 baku
    245 om - 1/4 baku
    290 om - rezerwa
    320 om - pusty bak
    W zasadzie powinieneś tak sprawdzić obydwa pływaki bo może nabyłeś uszkodzony i błądzisz przez to.
    Możesz też podłączyć rezystor np 33 Ω do przewodów czujnika (kostka odłączona) i włączyć zapłon. Jeśli licznik i instalacja jest ok to wskazanie powinno się zaktualizować.

    milejow napisał:
    Miałem megankę II w gazie bez tank fooper,a i aktualizowałem poziom autotestem wskaźników.


    Tu nie ma tej opcji.