Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po co przewody od wtryskiwaczy - poskręcane jak na magistrali can? Peugeot 308

13 Mar 2020 18:16 462 10
  • Poziom 8  
    Posiadam Peugeot 308 1.6 EHDI 2011 rok i muszę wymienić poprzecierane przewody wtryskiwaczy. Czy ma to znaczenie , że przewody są poskręcane jak na magistrali can , czy było to ułatwienie jak składali całą wiązkę.
  • Poziom 8  
    Pytanie . Przewody muszą być poskręcane tak jak na magistrali can , tak jest w fabrycznie zamontowanej wiązce , czy niema to znaczenia i po prostu pociągnąć dwa nowe przewody.
  • Poziom 40  
    Wtryskiwacze piezoelektryczne więc skrętka ma niwelować zakłócenia. Zdecydowanie lepiej skręcić na nowo.
  • Poziom 35  
    Jak są skręcone to lepiej to zrobić.
    Silnik w 306 2.0 HDi z elektromagnetycznym Boschem też są poskręcane.
  • Moderator Samochody
    Bierzesz 2 przewody, końce w imadło, drugie końce do wkrętarki i voila, masz skrętkę ;)
  • Poziom 8  
    Ok. Rozumiem. Problem teraz polega na tym , w jaki sposób zrobić połączenie. Przewody są grube 2 mm2 albo i 2,5 mm2 miedziane i jak wcześniej opisane skrętka ma niwelować zakłócenia . Lutowanie moim zdaniem odpada . Około 5 cm przed złączem do sterownika i wtryskiwacza , są odcinki proste tak jak na magistrali can , może tam robić połączenia.
  • Poziom 35  
    Najlepiej by było dać konektory nowe bez żadnego łączenia wiązek.
    Jak łączenie wiązki to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią. Zastosować koszulkę termokurczliwa z klejem.
  • Poziom 8  
    Pierwszy raz mam taki problem z przewodami od wtryskiwacz piezo. Ciekawi mnie bardzo sposób sterowania , jaka jest zależność między tymi przewodami. By rozpocząć wtrysk paliwa , siłownik na wtryskiwaczu poddany jest napięciu rzędu 110 do 150 V aż do chwili , w której przekroczona zostanie równowaga sił pomiędzy siłownikiem a zaworem włączającym. Przebieg napięcia jest zwiększany impulsowo. Pięć wtrysków na jeden cykl pracy silnika - dawka pilotująca właściwa itd. Delphi potrzebuje nawet powyżej 160 V i ma nawet siedem wtrysków na cykl. Ok. To jest wszystko dla mnie zrozumiałe , ale sposób sterowania nie . Co się dzieje na tych dwóch przewodach , skoro są poskręcane. P 0271 cylinder 4 trysk zwarcie do plusa , zrobiłem próbę - silnik wyłączony odłączyłem wtyczkę od czwartego wtrysku - silni start i doszedł nowy błąd cylinder 1 wtryskiwacz obwód otwarty.
  • Poziom 35  
    Francuz ma cylindry liczone od skrzyni, nie od rozrządu.
  • Poziom 8  
    Ok. Dziękuje za pomoc , to wszystko wyjaśnia. Posprawdzam i odpiszę.