Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Po co przewody od wtryskiwaczy - poskręcane jak na magistrali can? Peugeot 308

13 Mar 2020 18:16 636 10
  • Level 9  
    Posiadam Peugeot 308 1.6 EHDI 2011 rok i muszę wymienić poprzecierane przewody wtryskiwaczy. Czy ma to znaczenie , że przewody są poskręcane jak na magistrali can , czy było to ułatwienie jak składali całą wiązkę.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 9  
    Pytanie . Przewody muszą być poskręcane tak jak na magistrali can , tak jest w fabrycznie zamontowanej wiązce , czy niema to znaczenia i po prostu pociągnąć dwa nowe przewody.
  • Level 41  
    Wtryskiwacze piezoelektryczne więc skrętka ma niwelować zakłócenia. Zdecydowanie lepiej skręcić na nowo.
  • Level 36  
    Jak są skręcone to lepiej to zrobić.
    Silnik w 306 2.0 HDi z elektromagnetycznym Boschem też są poskręcane.
  • Moderator of Cars
    Bierzesz 2 przewody, końce w imadło, drugie końce do wkrętarki i voila, masz skrętkę ;)
  • Level 9  
    Ok. Rozumiem. Problem teraz polega na tym , w jaki sposób zrobić połączenie. Przewody są grube 2 mm2 albo i 2,5 mm2 miedziane i jak wcześniej opisane skrętka ma niwelować zakłócenia . Lutowanie moim zdaniem odpada . Około 5 cm przed złączem do sterownika i wtryskiwacza , są odcinki proste tak jak na magistrali can , może tam robić połączenia.
  • Level 36  
    Najlepiej by było dać konektory nowe bez żadnego łączenia wiązek.
    Jak łączenie wiązki to dobrze zabezpieczyć przed wilgocią. Zastosować koszulkę termokurczliwa z klejem.
  • Level 9  
    Pierwszy raz mam taki problem z przewodami od wtryskiwacz piezo. Ciekawi mnie bardzo sposób sterowania , jaka jest zależność między tymi przewodami. By rozpocząć wtrysk paliwa , siłownik na wtryskiwaczu poddany jest napięciu rzędu 110 do 150 V aż do chwili , w której przekroczona zostanie równowaga sił pomiędzy siłownikiem a zaworem włączającym. Przebieg napięcia jest zwiększany impulsowo. Pięć wtrysków na jeden cykl pracy silnika - dawka pilotująca właściwa itd. Delphi potrzebuje nawet powyżej 160 V i ma nawet siedem wtrysków na cykl. Ok. To jest wszystko dla mnie zrozumiałe , ale sposób sterowania nie . Co się dzieje na tych dwóch przewodach , skoro są poskręcane. P 0271 cylinder 4 trysk zwarcie do plusa , zrobiłem próbę - silnik wyłączony odłączyłem wtyczkę od czwartego wtrysku - silni start i doszedł nowy błąd cylinder 1 wtryskiwacz obwód otwarty.
  • Level 36  
    Francuz ma cylindry liczone od skrzyni, nie od rozrządu.
  • Level 9  
    Ok. Dziękuje za pomoc , to wszystko wyjaśnia. Posprawdzam i odpiszę.