Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB A-klasa W169 109KM CDI 2011 - Zbiezność ok a auto ściąga. Wina wspomagania?

14 Mar 2020 13:19 1074 28
  • Poziom 13  
    Mam A klasę z 2011 roku. naprawa była maski, błotników i zderzaka oraz wymieniony silnik elektryczny wspomagania.
    Auto bardzo lekko ściągało w prawo i lekko kierownica była przestawiona wówczas.
    Po wizycie na zbieżności faktycznie lekko miał złą zbieżność więc ustawiono niemalże książkowo!
    Ku mojemu zaskoczeniu auto od razu zaczęło dużo bardziej ściągać w prawo i kierownica znacznie ustawia się w prawo.

    Zatem nic nie rozumiem. Czy to może być wina wspomagania że samo minimalnie przestawia kierownicę w prawo (silnik był wymieniany)? Co więcej jak wezmę kierownicę na wprost to i auto jedzie prosto czyli sama kierownica jest ustawiona dobrze.

    Załączam wydruk ze zbieżności.

    Dodam, że auto jest na nowych oponach w rozmiarze 205/55/16 - wczesnej były 195.

    MB A-klasa W169 109KM CDI 2011 - Zbiezność ok a auto ściąga. Wina wspomagania?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 33  
    Zbieżność to jedno- a co z geometrią podwozia?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    kot mirmur napisał:
    Zbieżność to jedno- a co z geometrią podwozia?

    Nie była sprawdzana bowiem przed korektą zbieżności jak napisałem ściąganie było minimalne.
    Auto nie maiło poważnych szkód blacharskich - nic nie było prostowane ani klepane.
  • Poziom 43  
    I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić.
    MB A-klasa W169 109KM CDI 2011 - Zbiezność ok a auto ściąga. Wina wspomagania?
  • Poziom 13  
    A czy to przednie lewe koło jak rozumiem jest lekko cofnięte ku tyłowi auta? Czy tez jego pochylenie pionowe jest nieprawidłowe?
    To by się mogło zgadzać z tym, że w tym kole (zawieszeniu) na duzych nierównościach jak mocno pracuje amortyzator to piszczy on jakby obcierał - może to kwestia amortyzatora lub właśnie nieprawidłowego jego ustawienia?
    Czy dobrze rozumiem, że na wahaczu można ustawić ?
  • Poziom 43  
    Tak dobrze rozumiesz. Tego ustawić się nie da. Masz coś skrzywionego. McPerson, zwrotnica, lub wahacz. Tego gołym okiem nie zobaczysz.
    Widzisz mam od nowość auto, które pożyczyłem kuzynowi. Oddał po 2 miesiącach i jak u ciebie było przesunięcie Jeszcze nie mam czasu się za to zabrać do końca. Na razie przesunąłem cały wózek. Niewiele to dało i tak jest źle auto idzie w lewo. Wymieniłem wahacz, gałki. Została się zwrotnica i McPerson. Oczywiście w nic jak twierdzi nie uderzył. Felga cała, śladu nie ma, na wózku i wahaczu też nie widać uderzenia. Będzie czas będę działać.
  • Poziom 13  
    Czyli to jest cofnięte koło ku tyłowi tak?
    Bo ja myślałem że to jest pochylenie koła względem pionu.

    Czy myślisz, że takie cofnięcie da radę na sankach wyregulować?
  • Poziom 43  
  • Poziom 13  
    A co bardzie prawdopodobne, wahacz czy mcperson? Bo zwrotnica to raczej nie bo niby jak miałaby się uszkodzić? To odlew więc raczej nie odkształciłby się tylko pękł?

    p.s. 1 minuta to w milimetrach ile może dawać? zmierzę to miarką poprzez odległości od osi kół?
  • Poziom 13  
    Ups .... chyba 1 stopień to te 8 mm? :)

    MB A-klasa W169 109KM CDI 2011 - Zbiezność ok a auto ściąga. Wina wspomagania?
  • Poziom 43  
    viper111 napisał:
    oraz wymieniony silnik elektryczny wspomagania.
    AS po co niby? I sam silnik czy cała maglownica?
    PO drugie wymień mpersona i powtórz pomiar.
  • Poziom 11  
    A,może sprawdz ciśnienie w kołach,i będzie po problemie,Pozdro
  • Poziom 43  
  • Poziom 34  
    Wyniku nie da, bo nie ma to nic wspólnego z geometrią, ale auto może przestać ściągać. Często zapominana przyczyna takich problemów... Chociaż ja zgaduję, że ktoś uszkodził coś przy wymianie silnika.
  • Poziom 13  
    Ciśnienia w oponach oczywiście są ok.
    Auto miało lekka kolizję, wjechała w tył innego auta - poduszki nie wystrzeliły, nic do klepania nie było, jedynie wymiana maski, błotnika, zderzaka, chłodnicy wody oraz silnika elektrycznego wspomagania (ułamany plastik złącza elektrycznego) i zrobione. Nawet przednie wzmocnienie nie ruszone, auto było na chodzie. Ale może podczas kolizji lub transportu jakiś krawężnik zaliczyło... choć opony i felgi nie nosiły żadnych śladów!
    Myślę, że jest tak jak wyżej napisano, do wymiany albo wahacz albo mcperson (ze zwrotnica czy bez)?

    Pytanie tylko czy uszkodzony mcperson (skrzywiony amortyzator?) może powodować takie nieprawidłowe ustawianie się koła ? Ewentualnie łożysko górne amortyzatora - jeśli byłoby uszkodzone - może dawać taki objaw na geometrie koła? Obstawiam, że nie jest to kwestia zwrotnicy.
  • Poziom 40  
    Może to powodaować amortyzator, jego łożysko raczej nie, bo przy tak wywalonym łożysku były by inne typowe objawy jego uszkodzenia.
    Najczęściej obrywają wahacze. Ale podgięta zwrotnica też nie jest rzadkością. Wbrew pozorom potrafi się wygiąć a nie pęknąć.
  • Poziom 20  
    kkknc napisał:
    I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić.
    MB A-klasa W169 109KM CDI 2011 - Zbiezność ok a auto ściąga. Wina wspomagania?

    Nigdzie nie jest cofnięty. Po kolei na obrazku podane są parametry:
    wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
    pochylenie koła - tutaj jest źle - ale różnica jest naprawdę niewielka
    zbieżność
    wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
    zbieżność kół tylnych - tutaj jest źle - lewe koło jest rozbieżne, a prawe zbieżne co może powodować lekkie "uciekanie" tylnej osi w lewo, a w konsekwencji całe auto ściąga w prawo.
    Pomiar osi tylnej jest ograniczony jedynie do zbieżności i brakuje pochylenia koła tylnego .

    Przy takim wyniku w pierwszej kolejności zamień koła na inne lub przełóż przednie z prawej na lewą stronę.
    Druga sprawa to sprawność urządzenia pomiarowego i operatora. To może wprowadzić w błąd. Dla pewności wykonaj pomiar w innym warsztacie.
    Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera.
  • Poziom 16  
    Tylko żeby nie okazało się , że masz pękniętą którąś ze sprężyn i brakuje jej kawałka ,autko jest przechylone .

    Regulacja geometrii to nie tylko kręcenie drążkami , ale najważniejsza jest diagnostyka zawieszenia .
    Pojedź do specjalisty , bo na pewno u niego nie byłeś .

    Pozdrówka.
  • Poziom 13  
    invisibleman napisał:
    Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera

    adam7009 napisał:
    czujnik momentu we wspomaganiu wartość zero?czy inna.


    Nie było sprawdzane wspomaganie choć przez "ustawianiem" geometrii ściąganie w prawo było sporo mniejsze.
    Jak dokonać pomiaru momentu we wspomaganiu? Przez tester diagnostyczny (uniwersalny) pokaże?

    _Megamax_ napisał:
    Tylko żeby nie okazało się , że masz pękniętą którąś ze sprężyn i brakuje jej kawałka ,autko jest przechylone


    Auto nie jest w ogóle przechylone, równiutko stoi. Opony nowiutkie założone, felgi proste.

    Dodano po 3 [minuty]:

    invisibleman napisał:
    zbieżność kół tylnych - tutaj jest źle


    Przed ustawianiem geometrii tylna oś tez była lekko lewą strona rozbieżna i mniej ściągało (choć przód był źle ustawiony). Czy taka mała róznica na tylnej osi (jest niemalże idealnie w normie) może mieć taki wpływ?
  • Poziom 39  
    testerem odczytać ,spróbować zrobić kalibrację czujnika.
    domowym sposobem możesz spróbować podnieść przód do góry aby koła nie dotykały podłoża ,potem odpalić silnik i obserwować czy kierownica będzie prosto czy się przemieści.
  • Poziom 43  
    Jedź na poprawkę.
    U mnie kiedyś dopiero za trzecim razem ustawili poprawnie. Auto nie bite a na przeglądzie w SKP, wszystkie elementy zawieszenia wyszły wzorowo.
    Przed przeglądem, wymieniłem łożyska kolumn, sworznie zwrotnic, gałki drążków . Auto nawet nie ściągało w żadną stronę, ale miałem nieco przestawioną kierownicę, więc pojechałem do najlepszego warsztatu w mieście na geometrię. Kierownicę ustawili, ale auto zaczęło ściągać w prawo. Na drugi dzień zrobiłem przegląd na SKP a następnie pojechałem do warsztatu na poprawkę, po której ściągało nieco mniej, ale kierownica znowu była ciut przestawiona. Dopiero za trzecim razem ustawili tak, że i kierownica była ustawiona prawidłowo i auto nie ściągało.
    Tyle, że ten trzeci raz, zajął się tym sam szef warsztatu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Też kiedyś z tym walczyłem w A klasie....z tyłu wahacze proszę sprawdzic .
  • Poziom 19  
    Zacznij od poprawienia pochylenia koła PL. Powinno być regulowane. Górna śruba mocująca amortyzator ma większy otwór niż dolna. Czyli luzujesz śruby od amortyzatora i regulujesz pochylenie jak np: w golfach 2 i 3.
    Reszta parametrów jest OK, brakuje wyników pochylenia osi sworznia zwrotnicy, wtedy można by coś wywnioskować dalej. ET felg prawidłowe? Tak pytam z ciekawości bo a-klasa jest dość wrażliwa na te parametry.
  • Poziom 43  
    andexp napisał:
    Zacznij od poprawienia pochylenia koła PL. Powinno być regulowane. Górna śruba mocująca amortyzator ma większy otwór niż dolna. Czyli luzujesz śruby od amortyzatora i regulujesz pochylenie jak np: w golfach 2 i 3.
    Reszta parametrów jest OK, brakuje wyników pochylenia osi sworznia zwrotnicy, wtedy można by coś wywnioskować dalej. ET felg prawidłowe? Tak pytam z ciekawości bo a-klasa jest dość wrażliwa na te parametry.
    Dolny sworzen ma fasolki, i nie porównuj GII do w169 bo dzieli je ogromna przepasc pod kazfym względem. Jak nigdy nie dotknołes MB to nie ma o czym pisać.
  • Poziom 19  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Dolny sworzen ma fasolki, i nie porównuj GII do w169 bo dzieli je ogromna przepasc pod kazfym względem. Jak nigdy nie dotknołes MB to nie ma o czym pisać.


    Dolny sworzeń ma fasolki do korekty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w zakresie +- pół stopnia. Pochylenie koła jest regulowane na śrubach mocujących amortyzator do zwrotnicy. Wszystko w temacie.
  • Poziom 14  
    Rozkalibrowany czujnik momentu obrotowego wymagana ręczna kalibracja. W parametrach pewnie wartość ok 2 mm. Komputerem się nie skalibruje. Zdarza się to przy demontażu drążka kierowniczego młotkiem. Silnik od wspomagania do góry i regulacja.