Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C 1.7DI - Ustawienie wałków rozrządu oraz wału Corsa C Y17DTL

OMMMM 15 Mar 2020 19:05 1671 6
  • #1
    OMMMM
    Level 19  
    Witam ponownie, potrzebuję podpowiedzi jak ustawić wałki rozrządu w isuzu Y17DTL. Dokładniej mam taki problem że wałki są dwa koło pasowe jedno a wałki połączone zębatkami i nie wiem jak ustawić wałki względem siebie. Dodatkowo chciałem potwierdzić ustawienie całego rozrządu zanim założę pasek rozrządu i spróbuję uruchomić silnik ponieważ musiałem zdjąć wszystkie koła i nie mam pewności że dobrze poskładałem. Więc tak koło wałka rozrządu blokuję w pozycji śrubą m6 jak na zdjęciu nr1 i tu problem co z drugim wałkiem jak go ustawić zdjęcie nr4, koło pompy wtryskowej blokuję śrubą m8 zdjęcie nr2 i tu też chciałem zapytać czy pompę trzeba jakoś dodatkowo ustawiać czy tylko blokadą jak na zdjęciu koło pompy było zdjęte ale ma klin więc nie można się pomylić z jego montażem, podobnie z kołem na wale korbowym też ma klin więc zakładam na klin a znacznik na kole ustawiam do punktu na pompie oleju zdjęcie nr3, natomiast pompa oleju pozostaje bez znaczenia. Proszę o potwierdzenie czy dobrze to poskładałem.
  • #2
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Na jednym walku masz jedna kropkę na drugim dwie i mają pasować jedno w drugie. Wałek wydechowy musisz naciągnąć i zablokowac. W tym miejscu gdzie koło zębate jest podzielone. Reszta spoko, tylko koło pasowe sobie załóż to będziesz mógł lepiej wał ustawić. A pompę tylko na tą blokadę ustawiasz.
  • #3
    OMMMM
    Level 19  
    Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
  • #4
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Tak. Wałek naciągasz i blokujesz przed założeniem. Bolec w otwór ma tam wejść. Jak coś to rozbierz sobie tą zębatkę i zrozumiesz i co chodzi.
  • #5
    OMMMM
    Level 19  
    Ok musiałem to faktycznie rozebrać by załapać, dla potomności napiszę że mniejszą zębatkę naciągamy odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i blokujemy twardym prętem o średnicy 4mm idealnie nadaje się wiertło. Chciałem jeszcze zapytać o siły dokręcania obudowy wałków rozrządu do głowicy, mocowania wałków do obudowy wałków chodzi o pokrywki wałków mocowane na dwie nakrętki i śrubę z czego dwie śruby trzymają wtryski oraz samych wtryskiwaczy. Niewiem dlaczego informacje jakie znajduję w internecie są tak rozjechane co strona to podają inne wartości.
  • #6
    OMMMM
    Level 19  
    W poprzednim poście uzyskałem odpowiedź

    Koło wałka rozrządu do wałka
    63,7Nm 1)

    Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu
    9,8Nm

    Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8)
    21,6Nm

    Czy z taką samą siłą 21,6Nm mam dokręcić łapki trzymające walki rozrządu ?. I co z wtryskami ?.
  • #7
    OMMMM
    Level 19  
    Potrzebuję podpowiedzi jak dokręcić wtryski w tym silniku, niechciałbym czegoś uszkodzić przez przypadek.