Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 1.5 DCi 2003r K9K - Nie odpala po wymianie silnika

Garret84 17 Mar 2020 20:51 3273 19
Automation24
  • #1
    Garret84
    Level 9  
    Witam!
    Panowie Renault Kangoo 1.5 dci 65km 2003r. Delphi. Poprzedni silnik szlak trafił z powodu uszkodzonej turbiny, a co za tym poszło złapało panewkę. Silnik odpalał tyle, że klepał. Kupony drugi silnik z osprzętem i przerzucony pod maskę. Po złożeniu wszystkiego jak najlepiej potrafiłem po włączeniu zapłonu pali się lampka Immo i STOP i nie zapala się lampka świec żarowych. Auto stało bez silnika w zasadzie dwa dni po chmurką, ale nie padało i było ciepło. Teraz jest brak komunikacji z ECU, auto nie odpala, pali się lampka immo i STOP. Po połączeniu z immo brak błędów. Gdzie szukać przyczyny?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wygląda na to jakby był brak prądu na sterowniku, ale przez jedną noc nagle szlak to trafił?

    Dodano po 52 [minuty]:

    Podejrzewam uwalone UHC, ale gdby bym podał w odpowiednim miejscu prąd, wtedy było by wiadomo. Pomożecie?
  • Automation24
  • #2
    tomek5551
    Level 12  
    Proszę sprawdzić przewód masowy.Można też bezposrednio podac mase na sterownik i próbować.
  • #3
    Garret84
    Level 9  
    Z tego co widzę, to jest jedna główna masa bez której silnik nawet nie kręcił by (jest podpięta) i druga obok włącznika bezwładnościowego, który też jest ok. Tylko pod które piny podać masę?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ta wiązka obok bezwładnościowego idzie do ECU. Przydałby się schemat, gdzie jeszcze są masy i ew. zasilania.
  • Automation24
  • #4
    tomek5551
    Level 12  
    Bezwładnosciowy na próbę też można zmostkować.Miałem kiedyś podobny problem.Podałem masę na sterownik i auto zaczęło pracować.Masę na obudowe sterownika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze coś...komunikat stop nie musi oznaczać immobilizera.Może jakis czujnik nie podpiety?albo na pompie jakis czujnik?

    Dodano po 4 [minuty]:

    no a w sterowniku silnika nie ma błedu?
  • #5
    Garret84
    Level 9  
    Bewławdnosciowy mostkowalem i dalej nic. Fakt, sam STOP nie wiele znaczy, ale po włączeniu zapłonu ciągle pali się lampka immo i nie ma w ogóle komunikacji z ECU silnika, tak jakby gdzieś nie było zasilania. Dodam tylko, że przed wyjeciem silnika z wiązka silnika auto normalnie odpalało, stąd moje zdziwienie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziś sprawdzałem kilka razy wszystkie czujniki i kostki. Są w porządku. Nawet rozkopałem wiązkę od silnika do bezpiecznikow i ECU i wygląda w porządku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I jeszcze jedno, nie zapala się w ogóle lampka świecy żarowej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mowisz podać masę na obudowę sterownika? Ale on jest od spodu plastikowy, tylko góra jest aluminiowa.
  • #6
    tomek5551
    Level 12  
    Tak na obudowe sterownika masę trze podać.Mogło coś zginąć przy tym uhc pod maską.Próbował Pan?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ja dziś doałem oleju do auta i przestało odpalać...też sie zdziwilem.Czasami zbieg okolicznosci.Trzy razy mialem tak ze podnioslem auto na podnosniku i jak spuscilem to juz nie odpaliło...dziwny jest ten swiat.
  • #7
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam serdecznie.
    W tych silnikach renault klękająca panewka to dosyć częsty problem, niestety.
    Co do tematu powinny być trzy masowania silnika. Musi być połączenie od bloku silnika do karoserii oraz od karoserii do bieguna ujemnego akumulatora.
    Rozumiem, że bezpieczniki obok akumulatora wszystkie sprawne? Tak samo jak bezpieczniki z lewej strony w kokpicie?
    Spróbuj jeszcze zlokalizować alarm w aucie. Kiedyś miałem podobny problem z alarmem dokładanym który w przypadku załączenia nie podawał napięcia (+) na sterownik silnika. Po wyjęciu akumulatora alarm taki potrafi się zachować jak by był załączony choć nie koniecznie musi być. Alarmu szukaj po lewej stronie nóg kierowcy lub przy gałce od skrzyni biegów.
  • #8
    tomek5551
    Level 12  
    Miałem dokładnie taki sam problem w clio III .Tam gdzieś uciekła masa na sterownik.Prółem całą instalacje.Podałem w końcu na krotko i jedzi juz kilka lat.Ale róznie to bywa...każde auto to inny problem.
  • #9
    spox247
    Level 18  
    A pompe wtryskową masz z którego silnika? Zatartego czy tego co kupiłeś na podmiankę?
  • #10
    Garret84
    Level 9  
    Faktycznie masa jest w trzech miejscach, u mnie akurat między łapą silnika , a poduszką (ktoś przerobił, ale jest ok), druga przy baterii,a trzecia przy bezwładnościowym. Bezpieczniki pod maską podkładałem inne i nic. W środku sprawdzone też ok. Alarmu nie ma jest tylko dołożony centralny zamek, ale jest "dołożony" w instalację nie ma żadnego obwodu przerwanego. Pompa została z silnika z którego kupiłem, jej nie przełożyłem. Ale problem może być w pompie przy braku komunikacji z ECU i palącej się lampce Immo?
  • #11
    spox247
    Level 18  
    Masz immo na pompie wtryskowej...
  • #12
    Garret84
    Level 9  
    Immo w pompie Common Rail? jak tam masz tylko zawór regulacji ciśnienia paliwa i czujnik temp. paliwa, to gdzie to immo?
  • #13
    spox247
    Level 18  
    Przepraszam zakręciłem się... Mój błąd.
  • #14
    Garret84
    Level 9  
    Spoko. Jest mały progres, podałem prąd na piny 3G2 I 3H2 i wróciła komunikacja ze sterownikiem. Według tej rozpiski na pinie 3G1 przy włączonym zapłonie powinno być 0V, a u mnie jest 12V, a na pinie 1G1 po włączonym zapłonie jest 0V bo ten przewód idzie do masy koło bezwładnościowego. Jak pisałem wróciła komunikacja z ECU, ale błędów nie da się skasować, ani zrobić czegokolwiek na sterowniku. Do tego słychać, że zawór na pompie CR "żyje". Nie wiem, czy ta moja rozpiska jest wiarygodna. Renault Kangoo 1.5 DCi 2003r K9K - Nie odpala po wymianie silnika Renault Kangoo 1.5 DCi 2003r K9K - Nie odpala po wymianie silnika Renault Kangoo 1.5 DCi 2003r K9K - Nie odpala po wymianie silnika
  • #15
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Garret84 wrote:
    Jak pisałem wróciła komunikacja z ECU, ale błędów nie da się skasować, ani zrobić czegokolwiek na sterowniku.

    Jakie błędy są wyświetlane?
    Czy od drugiego silnika masz sterownik? Spróbuj podmienić, wydaje mi się, że coś z tym sterownikiem jest nie halo.
  • #16
    sliz
    Level 12  
    Mam podobny problem. Był odłączany aku, prace związane z pompą wspomagania i inne mechaniczne przy zawieszeniu z lewej strony przód. Przy okazji przyuważyłem, że przerywa kostka stacyjki. Zobaczymy co będzie po wymianie, ale wydaje mi się, że to jednak nie to. W każdym razie auto nie odpala z żadnego z 2 kluczyków, kontrolka IMMO świeci ciągłym światłem. Na komputerze brak błędów z immo, po odłączeniu cewki pokazuje błąd. Po podłączeniu z powrotem i skasowaniu błędu nie wraca, wnioskuję więc, że cewka jest ok. Komunikacja z ECU nie możliwa (choć do immo czy modułu bezpieczeństwa da się połączyć). Kangoo 1,5dCi, 1,5 2004 K9K 702 KC08.

    Edit: próbowałem patentu z masą na krótko na obudowę ECU - bez efektu. Ale zainteresowałem się wyłącznikiem uderzeniowym koło akumulatora. W moim przypadku to było to - kontrolka immo zgasła, auto odpaliło.
    Renault Kangoo 1.5 DCi 2003r K9K - Nie odpala po wymianie silnika
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Garret84 wrote:
    Jest mały progres, podałem prąd na piny 3G2 I 3H2 i wróciła komunikacja ze sterownikiem.

    Czyli podałeś napięcie tam gdzie powinno dochodzić z przekaźnika włączanego przez komputer wtrysku . Czyli albo nie masz wysterowania przekaźnika albo zasilania na nim .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czyli K46 na schemacie od krisa . Czyli problem z wyłącznikiem bezwładnośiowym jest wysoce prawdopodobny . :D
    Równie prawdopodobny jak zgnita wiązka , wypalone styki przekaźnika czy oporność zakłóceniowa na złączu instalacji kabina/silnik w skrzynce pod maska :cry:
  • #19
    Garret84
    Level 9  
    Witam po dłuższej przerwie. Auto uruchomione, okazało się, że bezpiecznik pod maską od zasilania dość ciekawie upalił się. Także auto odpala, jeździ i jest ...dobrze. Znaczy prawie dobrze. Dwie sprawy...Jedna, po odpaleniu auta wywala błąd świec żarowych (założone nowe NGK) i stały błąd zaworu EGR (podkładałem drugi). Do tego na powrocie paliwa z pompy CR pojawia się sporo powietrza, ale kiedy ścisnę szczypcami przewód od przelewu powietrza nie ma. Wtryski są po regeneracji, więc same wtryski raczej nie "wrzucają" powietrza, wymienię jeszcze elastyczne przewody co wchodzą do przelewów wtryskiwaczy. W związku w powyższym auto po nocy ciężko odpala, a jak już złapie to z tyłu siwo :D Ale jak już odpali, to tradycyjnie pali od strzała. Gdzie szukać przyczyny stałego błędu świec żarowych?
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    Garret84 wrote:
    po odpaleniu auta wywala błąd świec żarowych (założone nowe NGK)

    Czy sprawdzałeś na zimnym silniku czy po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na wtyczkach od świec :?:
    Garret84 wrote:
    stały błąd zaworu EGR (podkładałem drugi)

    Czy przyuczałeś zawór po podmianie i czy zawór podmieniany był oryginalny ( PIERBURG) i sprawny :?:
    Garret84 wrote:
    Do tego na powrocie paliwa z pompy CR pojawia się sporo powietrza, ale kiedy ścisnę szczypcami przewód od przelewu powietrza nie ma. Wtryski są po regeneracji

    Więc oddaj je do reklamacji naprawy . :cry: