Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5 1.9 TDI - Korek miski oleju

17 Mar 2020 22:03 195 8
  • Poziom 13  
    Witajcie.Jaka prawidłowo powinna być śruba spustu oleju z miski w VW T5 1.9TDI BRS ?W katalogu(chyba jest błąd) jest M14 a była wkręcona dużo większa ,nie mierzyłem ale około M20 na klucz imbus.Śruba moim zdaniem za luźna i po wykręceniu zobaczyłem pakuły :)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 32  
    W katalogu nie ma błędu...jakiś amigo już tam wsadził łapki.Proponuje wymienić miskę...można rozwiercać,spawać,gwintować ale z doświadczenia wiem ze nie ma to większego sensu-będzie się pociło.

    KOREK SPUSTU OLEJU - N 90813202

    Długość [mm]: 29,5

    Gwint zewnętrzny [mm]: M 14 x 1,5

    Rozmiar klucza: 19

    Materiał: stal

    Powierzchnia: ocynkowany

    Długość [mm]: 22
  • Poziom 21  
    Tak, jak zgubił uszczelkę miedzianą to ciągną aż gwint urwał. Częsta usterka. WpiszZESTAW NAPRAWCZY KORKA OLEJU M15X1.5 A-M15. Pomaga.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    często padają zrywają się gwinty. ja zawsze na zerwany gwint wkręcam świece zapłonową na klucz 16 ma długi i drobny gwint bez problemu łapie na zerwanym starym i jest z podkładką zero wycieków. ceramikę ucinamy i prawie jak orginał:)
  • Poziom 22  
    Kowale dokręcają na chama i potem takie jajca.Jedno na 10 aut może ma idealny gwint i korek .Reszta to fuszerka ,teflony, silykony pakuły i inna rzeźba.A jeszcze dochodzą osłony dolne.Sznurki,trytytki druty, wkręty do blachy i nie wiadomo co jeszcze.Czasem lepiej wymieniać opony niż olej bo szybciej idzie.
  • Poziom 21  
    Ja wyciąłem otwór w osłonie bo do szału doprowadzało mnie zdejmowanie osłony 4-5 razy do roku. Pozostaje opcja wysysania oleju przez bagnet. Ale to tylko warsztaty.
  • Poziom 39  
    Wysysanie to ostateczność bo to słaba metoda. Dużo syfu zostaje. Nie da się dobrze odessać całości.
  • Poziom 21  
    Zależy od kształtu misy olejowej. Jest podzielność zdań, co do tego sposobu wymiany oleju. Przyznam się, że po odessaniu odkręciłem korek i z 100ml. oleju ściekło, jak ja wymieniam co 10-15 tys. w dieslu to syntetyczny nie zaszlamiony jest. Ze dwa lata temu w octawce 1 agr potłukłem misę i zdejmowałem do spawania to powiem nie było co czyścić. Błysk. Auto po przebiegu 600tys.km. W obecnej dwójce 2.0 tdi też motul 5w40. Podejrzewam to samo. Ale nie miałem jeszcze "przyjemności" demontażu misy😁, a już 400tys. przekręciłem. Korki w misach alu to nie wiem jakim trzeba być mistrzem żeby popsuć. Ja za każdym razem nowa miedziana uszczelka i 30 Nm kluczem. Zestaw który podałem jest ok. Autor tematu milczy.
  • Poziom 13  
    Narazie wkręciłem ten duży korek i dałem nową podkładkę miedzianą i dokręciłem z umiarem(wcześniej była jakaś metalowa).Jak będzie się pociło to zostaje poluzować śrubę i nakręcić nić hydrauliczną lub wymienić miske (nowa około 150zł. )Nie zmierzyłem otworu w misce ale jest na tyle duży że tam nie ma już raczej co gwintować .Dzięki za podpowiedzi.