Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter błąd 2321 - 906 rok 2007 316 CDI

18 Mar 2020 00:17 198 11
  • Poziom 3  
    Witam :)

    Mercedes sprinter 906, 3.0 CDI rok 2007
    Pokazuje błąd 2321 - jednostka sterujaca silnika
    Przekrecam kluczyk i nic... swiatelka na desce sie zapalaja, ale nie kręci... jakby rozrusznik padł ale to pierwsza rzecz ktora wymienilem, bateria ok !
    Przyznaje sie rownierz ze moj pracownik mył silnik na odpalonym silniku, jak tylko wyjechal ze stacji auto zgasło i juz nie pali, na poczatku rozrusznik krecił, potem juz nic, po zmianie rozrusznika odpalił na 5 sekund i zgasł, na drugi dzien zakrecił ale zgasł, teraz nawet nie kreci... dwa kluczyki mam i probowalem oba...
    prosze o pomoc, jestem zdesperowany, auto potrzebne do pracy
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ja najpierw wziąłbym kompresor i pistolet do dmuchania i całą elektryke przewietrzył . wszystkie kostki i złącza .
  • Poziom 3  
    Tak zrobiłem, przedmuchalem wszystko wzdłuż i w szerz, tylko cały czas pokazuje ten błąd 2321 :( co on moze znaczyc , czy centralka jest do wymiany ?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    nie spiesz się z tą wymianą ecu .tak na odległość nikt Ci nie powie ,,,wymieniaj,,.sprawdź jeszcze zasilania sterownika .
  • Poziom 3  
    A gdzie są te zasilania sterownika ? Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie 3 razy, wyciagnołem i troszke mazi olejowej bylo w jednym miejscu
    Sprinter błąd 2321 - 906 rok 2007 316 CDI
    Sprinter błąd 2321 - 906 rok 2007 316 CDI


    Dodano po 8 [minuty]:

    A gdzie są te zasilania sterownika ? Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie 3 razy, wyciagnołem i troszke mazi olejowej bylo w jednym miejscu
    Sprinter błąd 2321 - 906 rok 2007 316 CDI
    Sprinter błąd 2321 - 906 rok 2007 316 CDI
  • Spec od Mercedesów
    Peter Steam napisał:
    gdzie są te zasilania sterownika

    Wtyczki na sterowniku maja oznaczenia "M" (Motor - w stronę silnika) i "F" (Fahrerhaus - w stronę kabiny)
    Na wtyczce "F" są zasilania - jak spojrzysz w dziurki to niektóre piny są większe. To jest zasilanie. Jak ściągniesz dekielek, to zobaczysz kolory - brązowe to masa, czerwone plus.
    2321 ma opis "internal fault" i wcale nie musi mieć związku z myciem silnika. Spróbuj zapgrejdować softa - ale byle komputerem tego nie zrobisz. Musi być SD.
  • Poziom 3  
    Ale powinienem zaprowadzic cale auto do upgraydu ? Czy sam komputer ktory mam wymontowany wyslas do firmy zeby sprawdziła ?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Nie kazdy warsztat ma mozliwosc podlaczenia sterownika „na stole”. Dla pewnosci zadzwon i spytaj.
  • Poziom 3  
    Dobra wiadomość, jak widzieliscie wczesniej rozebralem komputer obczyscilem wszystkie wzbudzajace gołym okiem zanieczyszczenia, sprayem do czyszczenia kontaktów elektrycznych, przedmuchalem powietrze, zasylikonowalem pokrywe i zamontowalem do auta 👍
    Odpaliło na 2 minuty i zgasło, bład 2321 juz sie nie pojawia, auto kreci ale nie odpala, pilotem zamykam i otwieram auto i dwa razy odpaliło ale po chwili zgasło,
    Pojawia sie teraz błąd nie stały, połozenia czujnika wału 2045

    Pytanie gdzie w tym Aucie znajduje sie ten czujnik 🤔
    Sprinter 318CDI 2007

    Z gory dziekuje za pomoc, mam wrazenie ze juz prawie rozwiazalismy problem...
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    W tym silniku jest więcej jak jeden wał. No to o który czujnik chodzi?
  • Poziom 3  
    Powiem szczerze ze według błędu, chyba chodzi o wał korbowy na dole jako to ze silnik jest V6 to chyba ma rowniez walki u góry 🤔
    Błąd wyskakuje 2045 brak sygnału czujnika wału korbowego
    Ale chetnie sprawdze wszystkie mozliwe czujniki na wale 👍
    Prosze o pomoc gdzie moge ich konkretnie szukac
    Dziekuje z gory