Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa romeo 159 1.9 jtdm 16V - Biały/Siwy dym i branie oleju

18 Mar 2020 07:22 153 5
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich grupowiczów.
    Jestem posiadaczem Alfy Romeo 159 1.9 jtdm 16V z rocznika 2007. Samochód zaczął mi dymic na taki bialy/Siwy kolor od pewnego momentu jak odpale samochód autko dymi delikatnie ale po dodaniu gazu przez jakąć minute kopci intensywnie później troszke przestaje, podczas ruszania auto zostawia za sobą kłęby dymu później przestaje i co jakiś czas taka sama sytuacja podczas jazdy nawet na nagrzanym silniku puszcza biały dym za sobą. Przy wciśnięciu na pedał gazu i wkręceniu się turbo na 1.5 bar auto pozostawia za sobą chmure gęstego dymu przy wolnej jeździe dymienie pojawia się ale co kilka kilometrów . W aucie brak dpf, egr, i klap wirowych. Samochód zalany selenią 5w40. Sprawdzałem testerem uszczelke pod głowicą i nic nie wykazało brak błędów na komputerze. Zanim pojade do mechanika chciałbym się was spytać co o tym sądzicie bo wiecie jak to jest w warsztatach. Dodam że odkręcałem węże od turbo i jest tylko zapocone olejem intercoler też jest tylko zapocony olejem. Pozdrawiam:)
  • Poziom 2  
    Rozumiem ale to nie było by problemu wtedy, chodzi mi o to, że by się nie wkręcało do maksa albo że by przerywało przy wkręceniu?
    Bo samochód ma moc i turbo reaguje od razu na pedał gazu super się wkręca, ale obejrze dolot może masz racje:)
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca olejem i w intercoolerze się go nazbierało, a ciśnienie co jakiś czas wypycha krople lub dwie w silnik. Wytrzej do sucha dolot, rurę od turbiny, jak masz możliwość wyjmij intercooler i może tam być olej. Wylałem kiedyś z tdi pół szklanki. Jeżeli to będzie czyste obserwuj poziom płynu chłodniczego. Jakiekolwiek dolewki to sygnał ostrzegawczy. Czasem nie bije kompresji w zbiorniczek tylko zasysa płyn do cylindra. Można to zaobserwować wykręcając świece. Świeca, która pali płyn będzie miała biały nalot(szron) na elektrodzie. Jest jeszcze opcja sprawdzenia kompresji na cylindrach. Oraz uszczelniacze. Nimi też lubi brać olej. Ale takich spektakularnych bąków białej pary wtedy nie ma. Sprawdzać po kolei. Bo zdejmowanie głowicy to ostateczność.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź płynu nie ubywa ani troszke za to oleju ciągnie dość dużo, dym jest żrący, więc to raczej olej jak wykręciłem wąż z IC to w intercoolerze był taki nalot oleju jak palce włożyłem w niego, w weekend go wykręcę bo troszke roboty jest.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    No to albo turbo, albo uszczelniaczami zasysa. W 16V to usterka częsta. Stawiał bym na uszczelniacze. No intercooler wyjąć to roboty jest. Ale wyeliminujesz chociaż jedną przyczyne. Może zmień olej na Valvoline Max Live do silników powyżej 100 tys. kilometrów. Daje zauważalne efekty.