Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Alfa romeo 159 1.9 jtdm 16V - Bia³y/Siwy dym i branie oleju

Aygoon 18 Mar 2020 07:22 4125 7
  • #1
    Aygoon
    Level 3  
    Witam wszystkich grupowiczów.
    Jestem posiadaczem Alfy Romeo 159 1.9 jtdm 16V z rocznika 2007. Samochód zacz±³ mi dymic na taki bialy/Siwy kolor od pewnego momentu jak odpale samochód autko dymi delikatnie ale po dodaniu gazu przez jak±æ minute kopci intensywnie pó¼niej troszke przestaje, podczas ruszania auto zostawia za sob± k³êby dymu pó¼niej przestaje i co jaki¶ czas taka sama sytuacja podczas jazdy nawet na nagrzanym silniku puszcza bia³y dym za sob±. Przy wci¶niêciu na peda³ gazu i wkrêceniu siê turbo na 1.5 bar auto pozostawia za sob± chmure gêstego dymu przy wolnej je¼dzie dymienie pojawia siê ale co kilka kilometrów . W aucie brak dpf, egr, i klap wirowych. Samochód zalany seleni± 5w40. Sprawdza³em testerem uszczelke pod g³owic± i nic nie wykaza³o brak b³êdów na komputerze. Zanim pojade do mechanika chcia³bym siê was spytaæ co o tym s±dzicie bo wiecie jak to jest w warsztatach. Dodam ¿e odkrêca³em wê¿e od turbo i jest tylko zapocone olejem intercoler te¿ jest tylko zapocony olejem. Pozdrawiam:)
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Aygoon
    Level 3  
    Rozumiem ale to nie by³o by problemu wtedy, chodzi mi o to, ¿e by siê nie wkrêca³o do maksa albo ¿e by przerywa³o przy wkrêceniu?
    Bo samochód ma moc i turbo reaguje od razu na peda³ gazu super siê wkrêca, ale obejrze dolot mo¿e masz racje:)
  • Helpful post
    #4
    Mierzejewski46
    Level 34  
    Ten dym musi siê z czego¶ tworzyæ. Ze spalonego p³ynu ch³odniczego, albo z oleju. Z p³ynu s± to k³êby t³ustej pary, po przy³o¿eniu rêki do wydechu i przegazowaniu na d³oni pozostaje taki t³usty nalot o charakterystycznym s³odkawym zapachu. Olej to spaliny gryz±ce. Je¿eli tester nie zmienia koloru i p³ynu nie ubywa to mo¿e rzeczywi¶cie turbo trochê rzuca olejem i w intercoolerze siê go nazbiera³o, a ci¶nienie co jaki¶ czas wypycha krople lub dwie w silnik. Wytrzej do sucha dolot, rurê od turbiny, jak masz mo¿liwo¶æ wyjmij intercooler i mo¿e tam byæ olej. Wyla³em kiedy¶ z tdi pó³ szklanki. Je¿eli to bêdzie czyste obserwuj poziom p³ynu ch³odniczego. Jakiekolwiek dolewki to sygna³ ostrzegawczy. Czasem nie bije kompresji w zbiorniczek tylko zasysa p³yn do cylindra. Mo¿na to zaobserwowaæ wykrêcaj±c ¶wiece. ¦wieca, która pali p³yn bêdzie mia³a bia³y nalot(szron) na elektrodzie. Jest jeszcze opcja sprawdzenia kompresji na cylindrach. Oraz uszczelniacze. Nimi te¿ lubi braæ olej. Ale takich spektakularnych b±ków bia³ej pary wtedy nie ma. Sprawdzaæ po kolei. Bo zdejmowanie g³owicy to ostateczno¶æ.
  • #5
    Aygoon
    Level 3  
    Dziêkujê za wyczerpuj±c± wypowied¼ p³ynu nie ubywa ani troszke za to oleju ci±gnie do¶æ du¿o, dym jest ¿r±cy, wiêc to raczej olej jak wykrêci³em w±¿ z IC to w intercoolerze by³ taki nalot oleju jak palce w³o¿y³em w niego, w weekend go wykrêcê bo troszke roboty jest.
  • Helpful post
    #6
    Mierzejewski46
    Level 34  
    No to albo turbo, albo uszczelniaczami zasysa. W 16V to usterka czêsta. Stawia³ bym na uszczelniacze. No intercooler wyj±æ to roboty jest. Ale wyeliminujesz chocia¿ jedn± przyczyne. Mo¿e zmieñ olej na Valvoline Max Live do silników powy¿ej 100 tys. kilometrów. Daje zauwa¿alne efekty.
  • #7
    Aygoon
    Level 3  
    Wiêc ju¿ t³umacze co siê okaza³o dla innych którzy bêd± mieli podobny problem otó¿ olej bra³ jak kolega wy¿ej napisa³ przez uszelniacze zaworowe. Ale tu ciekawostka Siwy dym by³ przez kostki wtrysków a raczej wtrysk 3 nie dochodzi³ i mia³ z³± dawke paliwa na 3 wtrysku przez to puszcza³ te chmury. Temat zamykam pozdrawiam i dziêkujê za pomoc.
  • #8
    Aygoon
    Level 3  
    Wiêc ju¿ t³umacze co siê okaza³o dla innych którzy bêd± mieli podobny problem otó¿ olej bra³ jak kolega wy¿ej napisa³ przez uszelniacze zaworowe. Ale tu ciekawostka Siwy dym by³ przez kostki wtrysków a raczej wtrysk 3 nie dochodzi³ i mia³ z³± dawke paliwa na 3 wtrysku przez to puszcza³ te chmury. Temat zamykam pozdrawiam i dziêkujê za pomoc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bardzo pomog³a g³upia wtyczka obd z allegro za 50 z³ która mo¿na pod³±czyæ auto z telefonem