Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover Freelander 1.8 - Błąd masy sterownika po wymianie silnika

18 Mar 2020 07:33 525 5
  • Moderator na urlopie...
    Witam.
    Temat dotyczy pojazdu Land Rover Freelander 1 (2001) z silnikiem benzynowym 1.8 + LPG.
    Po wymianie uszkodzonego silnika, w aplikacji komputera pokładowego wyświetla się błąd: "Masa sterownika - przerwa w obwodzie" (hamulce - masa sterownika pompy ABS).
    Problem objawia się w następujacy sposób: nie działa ABS oraz kontrola trakcji, a także zjazdówka. Wszystkie kontrolki świecą. Po skasowaniu błędu w sterowniku błąd nie występuje do pierwszego hamowania.
    Proszę kolegów o poradę i informacje, z czego może wynikać powyższy problem i jak się najlepiej do niego zabrać (mam dostęp do "znajomego" mechanika).

    Pozdrawiam
    master-007
  • Admin grupy komputery
    Upewnij się, czy masz sterownik Taves MK 20, czy Wabco.
    W załączniku schematy.
    Masa do sterownika wędruje tylko na dwa piny - Taves bardziej prawdopodobny w tym roczniku - można zweryfikować.

    Zrobić diagnostykę komputerową i podaj dokładnie numery błędów.

    PS - silnik 18K16 117HP, czy K18 120HP?
  • Moderator na urlopie...
    Sterownik Wabco 003 2000, pod spodem nr 478 407 030 0

    Opisy błędów (błędy są współistniejące tzn. pojawiają się w tym samym czasie):

    Kod błędu 22
    Masa sterownika - przerwa w obwodzie
    Brak objawu
    Nieciągle

    Kod błędu 23
    Wybór biegu niemożliwy do przyjęcia (wyłącznik skrzyni biegów)
    Brak objawu
    Nieciągle

    Kod błędu 47
    Prawy tylny czujnik
    Sygnał wyjściowy zbyt niski
    Nieciągle

    Kod błędu 87
    Prawy tylny czujnik
    Sygnał nieprawidłowy
    Nieciągle

    Silnik 88 KW (nie wiem gdzie znaleźć oznaczenie modelu 18K16/K18)
  • Moderator na urlopie...
    Najprawdobniej dzięki wskazówkom udało się znaleźć przyczynę awarii. Po demontażu widać, że są oberwane dwa przewody: czarny i niebieski. Z wiązki do wtyczki wchodzi fioletowy a po wtyczce wychodzi niebieski. W drugim przypadku z wiązki wychodzi zielony a po wtyczce wychodzi czarny. Przyłącze posiada dwa punkty/piny, jeden od strony kierowcy, drugii od strony pasażera. Pytanie, który należy gdzie przylutować.
    Land Rover Freelander 1.8 - Błąd masy sterownika po wymianie silnika