Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce

18 Mar 2020 08:45 579 30
  • Poziom 3  
    Witam mam problem z hamulcmi Volvo fm 9 8x2 wymieniłem zawór pedału hamulca na nowy i wydaje mi się że mocno hamuje tylko na drugą os czy po wymianie tego zaworu trzeba jakąś kalibracje robić?

    Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce
  • Poziom 29  
    Dobrze byłoby abyś przejechał przez rolki i ocenił prawidłowo siły hamowania na poszczególnych ośkach. Niewyjawiłeś nam czy kontrolka abs się swieci czy też nie w przypadku uszkodzonego EBS nie zdziwi mnie że ostro hamuje tył.
  • Poziom 3  
    Mam tylko błędy z czujnikami zużycia okładzin i absem
  • Poziom 29  
    Podaj win na pw.
  • Poziom 3  
    stanisławpiotr napisał:
    Podaj win na pw.


    Poszło
  • Poziom 29  
    Czy ty masz bębnowe hamulce czy tarczowe jeśli bębnowe to sprawdź czy grzechotki w ramionach rozpieraków sprawne. Poniżej procedury szukania usterek w różnych systemach hamulca zastosowanych w tym modelu.
  • Poziom 3  
    Dziś wyskoczył mi taki błąd
    Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce
  • Poziom 16  
    Masz problem z potencjometrem w zaworze hamulcowym.
    FMI 4 Status przełącznika zaworu hamulca nożnego nie odpowiada wartości z potencjometru, przewody lub styki w złączach są uszkodzone, zawór hamulca nożnego jest uszkodzony. Sprawdzić okablowanie i styki między jednostką EBS a zaworem hamulca nożnego. Jeśli okablowanie jest prawidłowe, wymienić zawór hamulca nożnego. W skrajnych przypadkach wymienić moduł EBS
  • Poziom 3  
    Witam wymieniłem zawór ten błąd zginął ale pokazał się drugi błąd Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Gdzie szukać przyczyny
  • Poziom 29  
    Niskie cienienie poniżej 5,4 bar. Możliwe uszkodzenie czujnika cienienia.
  • Poziom 3  
    Spuściłem powietrze i na biłem od nowa i błąd zginął ale dalej mi się pali stop na pulpicie i mam takie błędy
    Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce
  • Poziom 29  
    Zobacz na parametry osi przedniej i tylnej jeśli są kreski lub zera przy wyzwolonym hamulcu na cienieniach okładzinach czujnikach prędkości to znaczy że modulatory sie nie zgłosiły i nie pokazują parametrów.
  • Poziom 3  
    Teraz patrzę że bije mi tylko 8,5 bara i spuszcza osuszacz nie powinno być więcej? Czy można to jakoś przestawić żeby bił więcej
  • Poziom 29  
    Jeśli modulatory się nie zgłaszają to trzeba zrobić reset manualny.
  • Poziom 3  
    stanisławpiotr napisał:
    Jeśli modulatory się nie zgłaszają to trzeba zrobić reset manualny.


    Jak zrobić reset manualny?
  • Poziom 26  
    Poszukaj procedury aktywacji pedału hamulca.
    Podaj symbol FMI przy błędzie.
    Moim zdaniem masz zwarcie w szynie can skoro wywaliło modulatory.
  • Poziom 3  
    Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce

    Pokazuje mi ciśnienie w tych przednich modulatorach

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    To znaczy jak nie jest wcisnięty hamulec to on pokazuje cały czas ciśnienie w tych modulatorach
  • Poziom 29  
    Więc tam gdzie masz pokazane ciśnienie zobacz czy pokazują ie pomiary zużycia klocka i prędkość podczas jazdy. Jeśli nie pokazuje wskazań na tej osi tzn że modulator jest wyłączony i trzeba z resetować system jeśli jednak po tym znów się wyłączy to znaczy że może być uszkodzony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomniałem spytać czy hamulec postojowy został spuszczony.
  • Poziom 3  
    stanisławpiotr napisał:
    Więc tam gdzie masz pokazane ciśnienie zobacz czy pokazują ie pomiary zużycia klocka i prędkość podczas jazdy. Jeśli nie pokazuje wskazań na tej osi tzn że modulator jest wyłączony i trzeba z resetować system jeśli jednak po tym znów się wyłączy to znaczy że może być uszkodzony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomniałem spytać czy hamulec postojowy został spuszczony.


    Tak był spuszczony na czujnik klocków niby pokazuje że napięcie idzie 5v Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce

    Dodano po 22 [minuty]:

    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.

    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.

    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund.

    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.

    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana.

    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy).

    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.

    Kontrola po naprawie :

    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.

    Znalazłem niby takie coś to jest ten reset? Niby to robiłem ale nic się nie działo może ktoś by nagrał filmik jakiś jak to zrobić bo nie pojmuję tego za bardzo
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    1.Wyłączyć zapłon na co najmniej 15 sekund
    2. Po czym włączy zapłon odczekaj 5 sekund
    3. Następnie wciśnij pedał hamulca szybkim ruchem do oporu
    4.Odczekaj 7 sekund
    5.Następnie szybkim ruchem zwolnij pedał hamulca
    6.Odczekaj 5 sekund
    7.Teraz wyłącz zapłon na co najmniej 10-15 sekund
    Po włączeniu zapłonu błąd powinien być skasowany.
    Procedurę tą należy powtórzyć dla każdego błędu osobno.

    Jeżeli modulator się zrestartował podjął pracę to w parametrach powinny powrócić właściwe stany i ciśnienia powinieneś mieć 0 bar

    Jeśli w modulatorze jest uszkodzony czujnik ciśnienia może się okazać że procedura ta nie przyniesie efektu.
    Aby to potwierdzić można spróbować spuścić powietrze z układu za pomocą wielokrotnego naciskania na pedał hamulca.
    Następnie wykonać procedurę jak wyżej jeśli i to nie skasuje błędu to może się okazać że albo nie ma komunikacji z zaworem albo modulator jest martwy.
  • Poziom 26  
    Dodam jeszcze że czujniki abs na kołach i klockach muszą być sprawne inaczej procedura nie zadziała.
  • Poziom 3  
    Jutro będę się bawił z tymi czujnikami a do czujnika zużycia klocków cały czas napięcie idzie i czy można wstawić jakiś opornik aby błąd zginął?
  • Poziom 26  
    Widzę że wybiło modulator osi 1.
    Przewody do zaworu sprawdzone?
  • Poziom 3  
    No właśnie jeszcze nie sprawdziłem a która to jest wtyczka od tych modulatorów przy kabinie? Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce
  • Poziom 3  
    Jak biorę test tych modulatorów to nic się nie dzieje tył chodzi przód nic
  • Poziom 3  
    piotr budzowski napisał:
    Poszukaj procedury aktywacji pedału hamulca.
    Podaj symbol FMI przy błędzie.
    Moim zdaniem masz zwarcie w szynie can skoro wywaliło modulatory.



    Mid 146 psid66 fmi 14

    Dodano po 21 [minuty]:

    Jeszcze nie wiem czy to coś ma wspólnego ale jak mi wyskoczył ten błąd hamulcy to i obrotomierz zeswirował bo go zgasilem wypuściłem powietrze i odpaliłem i takie cuda się zrobiły Volvo fm 9 2005r - Słabe hamulce
  • Poziom 29  
    Powiedz o co chodzi w poście powyżej. Skoro MID 146 dotyczy klimatyzacji.
  • Poziom 3  
    Pomyłka mid 136 sid 7 fmi 14
  • Poziom 24  
    Sprawdź czy podczas wciśniętego hamulca nie masz ubytku powietrza z przodu jeśli nie wykonaj reset pedału hamulca tak jak koledzy wcześniej pisali