Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jakie zastosować najwytrzymalsze styczniki do suwnic ?

weed420 19 Mar 2020 15:52 1920 38
  • #31
    zbyszekkw
    Level 16  
    Trzeba było go złapać na takim ulepszeniu a tak wyrzucić wszystkich - pozwy do sądu pracy i to wygrane
  • IGE-XAO
  • #32
    vorlog
    Level 36  
    Konserwator ma obowiązek okresowej kontroli podlegających mu urządzeń.
    Operator ma obowiązek przed rozpoczęciem pracy sprawdzić poprawność działania urządzenia, którym ma się posługiwać.

    Bez jaj- złapać debila, co odstawia takie numery to pikuś, chyba, że właściciel zakładu i jego przydupasy olewają temat.
    U mnie w firmie mamy obecnie ok. 100 suwnic. Swego czasu non stop psuły się nadajniki sterowania radiowego (żadna suwnica nie ma kasety)- porozbijane, popękane obudowy, elektronika grzechoce w środku... No bo po co iść do kolegi po pilota, niech nam rzuci przez pół hali, a że w rękawicach trudno złapać? No przecież nie mój. A to było w czasach, gdy system radiowy był bardzo drogi, teraz to nawet pół ceny nima.
    Rada się znalazła- po kolejnej naprawie kilku nadajników za następne uszkodzone załoga hal zrzucała się solidarnie na nowe piloty.
    I jak ręką odjął- teraz uszkodzony pilot to rzadkość- owszem, upaprane, usmarowane (w końcu to spawalnie, szlifernie, malarnie), ledwie czytelne oznaczniki, ale generalnie sprawne! Da się?
    V.
  • #33
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    vorlog wrote:
    Kasety z przyciskami kierunkowymi bez blokad mechanicznych i elektrycznych raczej nie występują na mieście, chyba, że jakieś DIY Wątpię, by UDT takie przeoczył.

    A tu jeden wasz kolega próbował nas przekonać że tak jest dobrze i nic nie stoi mu na przeszkodzie czytać od postu 17.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3668532.html
    vorlog wrote:
    Porównajcie sobie zarówno mechaniczne jak elektryczne (zestyki główne i pomocnicze) elementy w starych i nowych wykonaniach...
    Sporo nowych styczników "wiodących producentów" się wymienia po krótkim okresie pracy, bo rozlatują się ich mechanizmy, co też pociąga za sobą wypalanie się zestyków

    Nie kupuje się chińczyka czy inne badziewie do tak poważnych instalacji. Tylko Simens ,GE , Telemanicue etc.
    vorlog wrote:
    Podsumowując- jak jest możliwość kupienia i zamontowania stycznika oryginalnego TSM, ST, SLA, ID to niema się co zastanawiać.
    BTW- czym i za jaką kasę zastąpić stycznik SC200A? Jak wiecie (piszę do znawców tematu) stycznik nowoczesny klasy 200A odpada z marszu.


    Koledzy styczniki SC to badziew a dlaczego bo są jednoprzerwowe . Zastąpienie ich stycznikami dwuprzerwowymi rozwiązuje sprawę . Dla przykładu styczniki SC 200 można zastąpić znakomitym stycznikami polskimi SA 200 . Są nie do za...a . Przerabiałem wiele rozdzielni suwnicowych zwłaszcza z regulacją oporową obrotów i hamowaniem przeciw prądem i nigdy nie zawiodły. Ci co znają zagadnienie to wiedzą jakie tam prądy występują i nic im nie ma .
  • IGE-XAO
  • #34
    vorlog
    Level 36  
    Krzysztof Reszka wrote:
    jeden wasz kolega próbował nas przekonać że tak jest dobrze

    W urządzeniach dźwignicowych tor sterowania kierunkami danego mechanizmu może mieć cztery punkty blokad wzajemnych
    1 mechaniczna w kasecie sterowniczej (lub w manipulatorze joystick przeciwległe położenie manetki)
    2 elektryczna na zestykach kasety (w joysticku nie występuje)
    3 mechaniczna pomiędzy kotwicami styczników kierunkowych
    4 elektryczna na zestykach styczników w/w
    Pomijam tu układy sterowania/zasilania wykonane na nastawnikach, bo te raz, że są już w zaniku, dwa- tam nima jak odpalić jednocześnie dwóch kierunków mechanizmu :)
    W przypadku sterowania radiowego- dwie pierwsze załatwia logika oprogramowania, choć dodatkowo zdarzają się odpowiednie kombinacje na zestykach przekaźników w odbiorniku
    W przypadku zastąpienia układu stycznika nawrotnego przekształtnikiem częstotliwości (fachowo falownikiem :) ) blokady 3 i 4 zastępuje logika oprogramowania tegoż przekształtnika.
    Obojętnie jaką mutację układów sterowniczego (kaseta, manipulator kabinowy, radio) i wykonawczego (styczniki, falownik) napotkamy, to zawsze mamy do czynienia z przynajmniej dwoma punktami blokady.
    Urządzenia dźwignicowe (a może raczej wszystkie Urządzenia Transportu Bliskiego), nawet te z dozorem uproszczonym, dlatego są objęte tymi restrykcjami, że są to urządzenia niebezpieczne dla użytkownika (nawet wykwalifikowanego w zakresie ich obsługi) oraz osób pozostających w ich bezpośrednim otoczeniu, i to nawet w stanie pełnej sprawności technicznej. I nima uproś, stawiane im wymagania spełniać muszą.
    Ileż to się słyszy, że UDT/TDT są zbędne, upierdliwe, kosztowne i na ...uj potrzebne- no to wyobraźmy sobie, że ich wyłączamy- co się będzie działo po zakładach naszych (oczywiście nie wszystkich) "biznesmenów"? Liny będziemy wymieniać jak z nich zostaną pojedyncze pasma drutów? Haki, jak się im gardziele całkiem otworzą do kształtu banana? Łańcuchy, jak się podzielą na pojedyncze ogniwka?
    Krzysztof Reszka wrote:
    Nie kupuje się chińczyka czy inne badziewie

    Krzysztof, ja nie miałem na myśli chińczyka czy turka, tylko "wiodących producentów", więcej nie mogę napisać ze względów zrozumiałych :P
    Krzysztof Reszka wrote:
    Koledzy styczniki SC to badziew

    Ale te styczniki potrafiły pracować w ciężkich warunkach przez trzydzieści, nawet pięćdziesiąt lat... Jak się nadpaliły styki to się je jechało pilnikiem, czyściło sprężonym powietrzem i jazda dalej.
    Poza tym miałem na myśli wytrzymałość nowych i starych rozwiązań- dawniej nie oszczędzało się na materiale i nie produkowało z byle plajstyków.
    Inna sprawa, że stado styczników w napędzie dużej mocy to potężny koszt.
    Obecnie zresztą nowoczesne napędy o mocy powyżej 16kW na stycznikach to rzadkość, falowniki staniały na przestrzeni lat i wygryzły styczniki z suwnic. I dobrze :)
    V.
  • #36
    vorlog
    Level 36  
    Nie mam zaufania do LG jakoś.
    Tak czy inaczej, sprawdź czy Ci wystarczą, dla podnoszenia pasuje dobierać pod AC-4
    https://www.jmtcontrol.pl/upload/pdfy/LS-LG/Metasol.pdf
    V.
  • #37
    Shadowix
    Level 29  
    Dołóż trochę i odpuść LSa... Tania chińszczyzna i szybko się sypie. Obudowy rozpadają się od mocnego dokręcania przewodów.
  • #38
    vorlog
    Level 36  
    Jakiś czas temu trafił mi się przedstawiciel handlowy (z tych kumatych, rzadki gatunek :)), oferujący m.inn. styczniki produkcji Benedict&Jager, nawet mi zostawił jeden egzemplarz klasy 40A, chyba seria K3, do testów.
    Nawet chciałem w pewnym stopniu na nie przejść w firmie, ale nie dogadaliśmy się co do cen, no bywa.
    Nie żebym reklamował, ale stycznik ma zestyki robocze przypominające dawne lata- masywne, grube, solidne pola stykowe.
    Jak miałbym się pakować w jakieś Chint czy LS to wolałbym te, ino drogawe, cholera :)
    V.
  • #39
    weed420
    Level 6  
    Witam,
    Po dłuższych kombinacjach zdecydowałem że zastosuję styczniki 50A 3P DILM50 Eaton Moeller, dziękuję za podpowiedzi i cenne porady :)
    Pozdrawiam