Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1,9dti-problem z odpaleniem zimnego silnika

tytusek4 29 Sep 2005 11:29 8366 11
  • #1
    tytusek4
    Level 11  
    Witam wszystkich.Nadeszły pierwsze chłodne nocki i moje autko zaczyna rano dziwnie odpalać.Trzeba dłuzej kręcic niż zwykle jeśli juz zaskoczy to przez sekundke zakuleje tak jak by nie wszyskie gary paliły i do tego biały dym z rury.Dodam,że usterka wynikła na wiosne po wymiane paska rozrządu.Fachowiec od paska sugerował jazdę do serwisu bo przyczyną miał być nieszczelny przewód paliwa przy wejsciu do pompy.W serwisie doszukali się jeszcze usterki koła zebatego rozrządu które miało wpływ na wł. ust. zapłonu i w konsekwencji PORANNY rozruch.Po wymianie i ponownym ust. jest jeszcze gorzej i auto trochę osłabło ale oni i ich komputer mówi ,że wszystko ok i więcej nic nie pomoga.Tacy fachowcy są w Słupskim serwisie.Ale do rzeczy.Mam nowy akumulator i wiem ,że świece żarowe są w 100 % sprawne.Tylko pierwsze uruchomienie jest kłopotliwe ,jak juz zaskoczy i po sekundzie wyłącze to potem pali jak nówka.Auto ma 2000 rok prod. i 80 tyś przebiegu.Od czego zacząć i gdzie uderzyc.POMOCY idzie zima.
  • #2
    Slawek J
    Level 30  
    Sprawdz kompresje na silniku bo nie z takimi przebiegami diesle nadawaly sie do remontu.
    Pozdrawiam.
  • #4
    hyper2000
    Level 17  
    Jesli usterka pojawila sie po wymianie rozrzadu to na 99 jest przestawiony zaplon. Mialem taki przypadek.
    Po dluzszym postoju samochod musialem dlugo krecic i po odpaleniu puszczal bialy dym. Po zgaszeniu i po natychmiastowym zapaleniu zapalal bez problemu. Ustaw wlasciwie zaplon w pompie wtryskowej. Pozdrawiam.
  • #5
    tytusek4
    Level 11  
    Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki.Jutro szukam fachowców od diagnostyki i zapłonów.Dam znać o wszelkich zmianach.Pozdrawiam.
  • #6
    tytusek4
    Level 11  
    Niestety niema nic od ręki.Z mechanikiem umówiłem sie na 10 pażdziernika i wtedy dam znać.Teraz jest ładniejsza pogoda i auto pali jakby lepiej.Pozdrawiam wszystkich.
  • #7
    tytusek4
    Level 11  
    Nic z tego .Auto wróciło od mech. i dalej kiepsko odpala.Pomiary na komputerze wykazały wzorowe ustawienie zapłonu i była mała nieszczelność na przewodzie przelewowym 1 cylindra.Wymieniono Oring ale dalej to samo.Z całym szacunkiem dla warsztatu bo nie wzieli ani grosza a wiadomo ile niektórzy liczą sobie za kompa.Szef obiecał,że weżmie jeszcze raz auto na warsztat ale za 2 tyg gdyz podstawowy mechanik pojechał na szkolenie po dizlu i pewnie wróci mądrzejszy.Sugerował,ze trzeba będzie wniknąć takze w zamocowanie małego koła na wale.Moze jest jakies niewielkie przesuniecie na kilnie !!!.Ostatnio znajomemu w Lagunie (silniki prawie takie same)wymieniali pasek i fachowiec przestawił zapłon o jeden ząb na pasku.Auto jezdziło i zapalało wzorowo ale komp. w samochodzie to wychwycił i pokazał "czerwona kartkę"Oczywiście reklamacja pomogła i auto śmiga.Tym sposobem udowodniliśmy że wszstko jest mozliwe.Pozdrawiam.
  • #8
    hyper2000
    Level 17  
    Sprawdz sobie jeszcze przelew z pompy wtryskowej.
    W tylnej czesci pompy tam gdzie jest polaczenie z powrotem z wtryskiwaczy i powrot do zbiornika jest zamocowany zaworek przelewowy. Odkrec ten kruciec i zobacz czy ten zaworek nie jest zatarty. Pozdrawiam.
  • #9
    tytusek4
    Level 11  
    Niestety dalej lipa.Mechanik zdemontował cały rozrzad i posprawdzał wszystkie kliny na kołach.Są w porządku.Po złożeniu i ustawieniu dalej jest to samo.Twierdzą,że sie zapowietrza i podali paliwo do pompy z osobnego zbiornika - niby było lepiej więc dobrali sie do filtra paliwa ,ponoc był zamulony i dołożyli tam jakis zaworek.Kazali przywieźć 300 zł. i zabierać auto.Trochę stało na dworzu,pogoda lipna ,wsiadam ,odpalam a tu to samo !!!.Zostawiłem więc i znów coś kombinują.Sugeruja,że to moze wtryskiwacze ale żeby to sprawdzić to muszą założyć jakies dobre ale skąd je wziąc ,żeby się o tym przekonać.Sczerze mówiąc to nie sprawdzałem jeszcze tego zaworka na przewodzie powrotnym z pompy ale dzisiaj mom podjechac po auto to zobacze co wyszło i sprawdze to.Wyrzucę też filtr powietrza bo może sie nagle zasyfił.A może coś z elektronika ? - jakiś reset,zmiana ustawień.Podczas przyspieszania nie czuc momemtu włczania się turbiny a kiedyś miło wciskało w fotel przy ok 2200 obr.
  • #10
    Chomitex
    Level 11  
    Mam golfa III i miałem taki sam problem. Rano jak go odpalałem to szło cięzko,w dzień normalnie. w moim autku mam automatyczne ssanie i rano jak go odpalam to mam wyższe obroty ok. 1100 obr na min. jak miałem problem z autkiem to obroty pokazywały rano ok. 800 obr na min. czyli nie miał auto ssania. po sprawdzeniu okazało sie ze czujnik temp. poleciał i komp miał błedna info ze silnik jest ciepły z tąd mój problem. moze u ciebie jest ten sam problem? sprawdz. To tyle co moge pomuc

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorki za błędy :D:idea:
  • #11
    hyper2000
    Level 17  
    No ze chyba nie masz dobrej kompresjji w tym samochodzie luz zawory sa niewyregulowane.
  • #12
    tytusek4
    Level 11  
    Wszystko po kolei : Auto ma automatyczne ssanie i mechanicy poszli po rozum i zaczęli podmieniac od innego auta.Podmienili cały ten element który steruje dolotem powietrza i TO samo , potem podmienili wtryski i
    Auto dostało skrzydeł - już myslałem ,że nalali do baku RED BULLA i stąd ta moc .Pomogło,na innych wtryskiwaczach smiga jak nówka.Wniosek - Padły wtryski bo prawdopodobnie fachowcy z serwisu R... tam próbowali doszukać sie przyczyny i wyciągnęli je do sprawdzenia ale niestety tu nie ma możliwości takich i wbili je spowrotem.Na starych wtryskach sa slady po kluczu do rur-takim chydraulicznym,a do ich wyciągania jest taki spec. przyżąd.Wtryski kosztowały 1000 zeta a robota 300.Wtryski są oryginalne od innej renówki ale walniętej w kufer.Nie życze takich problemów nikomu.Pozdrawiam i dziękuje za sugestie i wskazówki.Jak sądzicie duzo zabuliłem czy umiarkowanie ?