Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Clio 4 , 1,5 dci 90KM - Niskie napięcie ładowania akumulatora.

Gambol88 21 Mar 2020 22:51 921 50
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    #32
    genek1000
    Poziom 32  
    Gambol88 napisał:
    Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V

    To jest akceptowalne.
    Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe.
    Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    #34
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    1. Naładuj akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie.
    2. Odłącz prostownik po naładowaniu.
    3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj.
    4. Sprawdź napięcie na akumulatorze.
    5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik.
  • Pomocny post
    #35
    miroslaw wielki
    Poziom 28  
    Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo mało mam do czynienia z renowkami ale tak jak ktoś pisał , może trzeba zalogować akumulator.
  • Pomocny post
    #36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie.
    2. Odłącz prostownik po naładowaniu.
    3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj.
    4. Sprawdź napięcie na akumulatorze.
    5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik.

    miroslaw wielki napisał:
    Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo mało mam do czynienia z renowkami ale tak jak ktoś pisał , może trzeba zalogować akumulator.



    Ile jeszcze glupoty nawypisujecie?
    Sprawdz to co opisalem i odpisz.
  • Pomocny post
    #37
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V.
    Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
  • #38
    Gambol88
    Poziom 6  
    miroslaw wielki napisał:
    Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo mało mam do czynienia z renowkami ale tak jak ktoś pisał , może trzeba zalogować akumulator.


    Pewnie prościej przyjacielu, a najprościej jechać do mechanika. Tylko jak już wspomniałem nie mam takiego testera i nie mogę za bardzo jechać do mechanika..

    Dodano po 10 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sprawa prosta i to bardzo. Zostaw włączone światła mijania na 6 minut jak po tym odpali to akumulator sprawny.


    Otóż to, trzeba zacząć od najprostszych rzeczy. Zmyliło mnie to ze akumulator jest nowy( kupiłem go 6 miesięcy temu a data produkcji to 2018).

    Wczoraj tak jak wspomniałem. Naładowałem akumulator, miernik pokazał nawet ponad 12,8V..

    Odpaliłem wczoraj dosłownie 2 razy na próbę z której zrobiłem filmik. Odpalił bez problemu natomiast napiecie w zależności czy miałem światła mijania czy nie było 12,3 i 14,6V.
    Dzisiaj po jakichś 14-15 h od wczorajszego testu zrobiłem jak radzi Strumień świadomosci
    [url=

    Na początku gdy sprawdziłem napiecie akumulatora na wyłączonym silniku bez świateł i niczego było 12,5V...

    Włączyłem światła mijania i czekam 6 min...mierze napiecie...spadło do 12,1 V ...wyłączam światła i odpalam...zakręcił rozrusznikiem i nic. Nie odpalił.

    Chwile później napięcie wróciło do 12,5 V próbuje odpalić i znowu nic. Tym razem nie zakręcił nawet rozrusznikiem.

    Po ponownym pomiarze mam 12,4V...zobaczę za jakieś pół godziny czy podniesie do 12,5V ale chyba wszyscy jesteśmy zgodni ze ten akumulator to beka..?

    Dodaje w załączniku tabele ze strony varty.
    12,5 V w akumulatorze AGM to 50% mocy.
    + akumulator fabryczny EFB który zastąpiłem akumulatorem AGM .

    W samochodach, które fabrycznie wyposażono w akumulatory EFB, należy w przypadku wymiany ponownie zamontować akumulator EFB. W przeciwnym razie doszłoby do zakłócenia działania systemu Start/Stop i utraty korzyści, jakie ze sobą niesie. Zmniejszyłaby się także trwałość akumulatora.
  • Pomocny post
    #39
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Ile jeszcze glupoty nawypisujecie?

    Aż zmądrzejesz i nauczysz się że akumulator z uszkodzoną celą może dawać ciekawe objawy w instalacji samochodu. Najpierw trzeba wykluczyć niesprawność akumulatora. Dopiero potem szukać problemu w samochodzie.
  • #41
    genek1000
    Poziom 32  
    Gambol88 napisał:
    Na początku gdy sprawdziłem napiecie akumulatora na wyłączonym silniku bez świateł i niczego było 12,5V...

    Włączyłem światła mijania i czekam 6 min...mierze napiecie...spadło do 12,1 V ...wyłączam światła i odpalam...zakręcił rozrusznikiem i nic. Nie odpalił.

    Chwile później napięcie wróciło do 12,5 V próbuje odpalić i znowu nic. Tym razem nie zakręcił nawet rozrusznikiem.

    Po ponownym pomiarze mam 12,4V...zobaczę za jakieś pół godziny czy podniesie do 12,5V ale chyba wszyscy jesteśmy zgodni ze ten akumulator to beka..?

    Ja nie.
    Bo jak na razie kręcimy się wokoło prawidłowego napięcia akumulatora bez i po obciążeniem .
    Jak na razie to jeszcze nigdzie nie napisałeś żeby spadło poniżej 9.5 V przy próbie rozruchu .
  • #42
    Gambol88
    Poziom 6  
    W ciągu ostatnich kilku dni nie zrobiłem ani jednego km , kilka /kilkanaście rozruchów i on 3 x spadł do 12,5V...wg tabeli która wrzuciłem to jest 50% mocy. Podepnę nowy akumulator EFB i dam znać jaka zmiana.
  • #43
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Tak to do niczego nie dojdziemy.
    Podepnij na "stałe" miernik do akumulatora. Miernik połóż na przedniej szybie lub masce, tak abyś widział wskazania. Następnie siądź do samochodu i próbuj go odpalić jednocześnie obserwuj wskazania miernika.
    Następnie napisz tu o efektach tej próby.
  • #45
    Gambol88
    Poziom 6  
    genek1000 napisał:
    Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .



    Konia z rzędem dla tego Pana :)

    Aktualizacja: podładowałem akumulator do 13V i zapiąłem. Dalej to samo...ale tak jak poleciłeś , włączyłem klime i podgrzewanie szyby...zacząłem mierzyć czas...po 8 minutach i 20 sekundach napiecie zaczęło wzrastać...12,3....12,4....12,5...żeby po ok 13 minutach dobiło do 14,6V....

    Zgasiłem i uruchomiłem jeszcze raz i było od razu 14,6V. Wyglada na to że jak już pisałeś po pewnym spadku mocy akumulatora moduł wysyła sygnał żeby tam dopalić do pieca i podkręca napiecie.

    Sprawdzę jeszcze jutro czy tak to działa i potwierdzę cY temat rozwiązany.
  • #47
    Gambol88
    Poziom 6  
    Tak wiec:


    Uruchomienie

    1. bez świateł bez klimy bez nawiewu bez radia bez podgrzewania tylnej szyby ——> 12,0V—> 18minut —>14,6V

    2. Nawiew i podgrzewanie szyby

    12,3V—>13 minut—> 14,6 V


    3. Włączone światła mijania

    14,6 V


    Krótkie trasy wyjątkowo nie służą temu akumulatorowi. Jak już się skończy pandemia pojadę do mechanika żeby jeszcze mi potwierdził czy wszystko jest ok.

    Dzięki za rady i poświęcony czas.
  • #48
    Megawe
    Poziom 31  
    Masz prostownik do ładowania akumulatorów AGM ?
  • Pomocny post
    #50
    genek1000
    Poziom 32  
    Gambol88 napisał:
    Krótkie trasy wyjątkowo nie służą temu akumulatorowi

    Krótkie trasy nie służą ŻADNEMU akumulatorowi. :cry:
    To że nie podbija ładowania od razu po rozruchu świadczy o wysokim stopniu naładowania akumulatora.
    Nie myśl że w czasie jazdy ładowanie będzie się zachowywać tak samo . :| Będzie ładował z pełną mocą przy każdym odjęciu nogi z pedału gazu i napięciem około 13,7 V podczas ustabilizowanego obciążenia silnika .
    Tłumaczę to przykładowo w uproszczony sposób bo zmiennych jest duuuużo więcej :D
  • #51
    Gambol88
    Poziom 6  
    Problem rozwiązany.