Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Star 266 - Włącznik wycieraczek pali bezpiecznik

20 Mar 2020 10:28 252 16
  • Poziom 3  
    Witam. Po włączeniu wycieraczki w Star 266 pali bezpiecznik. Silniczek wycieraczek jako źródło zwarcia wyeleminowany bo na "krotko" działa. Stawiam na włącznik ale przed demontażem chciałem zapytać. Z włącznika do silniczka biegną m.in 2 przewody zasilające. Na jednym(dajmy na to przewód niebieski) napięcie pokazuje się po włączeniu włącznika na pozycję PRACE, zanika na pozycji STOP. Na drugim ( niebiesko - czarny) napięcie jest po wyłączeniu wyłącznika na pozycję STOP ale również nie zanika na włączeniu włącznika wycieraczek na PRACE. Czy tak ma być czy też jak mi się wydaje napięcia na przewodzie niebiesko czarnym w położeniu wyłącznika PRACA nie powinno być? Oczywiście to drugie zasilanie ( przewód niebiesko czarny) ma zapewnić dokończenie ruchu wycieraczki i jej powrót do pozycji wyjściowej po wyłączeniu wyłącznika na STOP.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 16  
    Sprawdzałeś przewody czy nie mają przetartej izolacji? Bez silniczka też pali bezpiecznik?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 3  
    Przewody idą w koszulce i raczej są ok. z odłączonym silniczkiem nie pali bezpiecznika.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Ile przewodów wychodzi ze silnika wycieraczek ?,czy kostka jest na silniku ,czy na przewodach,przełącznik masz jak sądzę taki zespolony jak w Autosanach ,na kierownicy .
  • Poziom 3  
    Z silniczka wychodzi 4 przewody. Kostka jest na przewodach. Włącznik przy kierownicy jak w Autosanie. 1 przewód + idzie na jedną szczotkę, 2 masa na drugą szczotkę. 3 przewód masa (hamujący) na jeden styk przy silniczku, 4 przewód + na drugi styk.
  • Poziom 39  
    Czy druga szczotka jest przy masowana do obudowy ,czy wyprowadzona również przewodem .jakie kolory są przewodów.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy przewody to ;
    -czarny
    -niebieski
    -niebiesko-biały
    -niebiesko-czarny
  • Poziom 3  
    Druga szczotka jest o ile pamiętam podłączona do zacisku na obudowie a z drugiej strony obudowy do tego zacisku dolaczony jest czarny przewod masowy. Kolory przewodów tak jak podałeś.
  • Poziom 39  
    Tu masz schemat jak silnik ma być prawidłowo podłączony .Kwestia sprawdzenia przełącznika,czyli jego wyprowadzeń i zasady działania.Przykład masz na stronie (13) który będzie pasował.]Link[/url]https://renol.pl/katalog_silnikow.pdf

    Dodano po 1 [minuty]:

    TenLink
  • Poziom 3  
    Generalnie jak ma być podłączony to wiem. Chodzi mi tylko o potwierdzenie bądź zaprzeczenie czy w pozycji przełącznika na PRACA przewód sterujący wyłączeniem wycieraczki ma być pod napięciem czy nie? To że w pozycji włącznika STOP ma być pod napięciem to wiem ( oczywiście do czasu aż krzywka w mechanizmie napędu wycieraczki rozłączy styk)
  • Poziom 39  
    Niezależnie od pozycji przełącznika PRACA-STOP na przewodzie niebiesko czarnym musi być zasilanie.
  • Poziom 3  
    Aha. No to lipa bo już myślałem że znalazłem winnego. Silniczek dobry, przełącznik jak widać też, ramię wycieraczek chodzi luźno, przewody też raczej dobre a bezpiecznik pali. Nie wiem czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik.
  • Poziom 30  
    Nie ma przekaźnika.
    Zobacz czy pod pokrywką styki od parkowanie/hamowania nie są zwarte. Na niebiesko białym przewodzie masa powinna być tylko w pozycji stop, zobacz czy ginie ta masa w pozycji praca .
  • Poziom 39  
    Jak odłączysz silniczek to też pali?.Czy jak masz go podłączony , to momentalnie pali czy po chwili. Sprawdź czy nie było coś mieszane przy kostkach przełącznika (kolory przewodów).
  • Poziom 3  
    Styki nie są zwarte. Te masę jeszcze sprawdzę. Po wyjęciu silniczka nie pali bezpiecznika. Po włączeniu przełącznika, wycieraczka robi jeden cykl i przepala bezp.
  • Poziom 39  
    Sprawdź jeszcze tak;
    -odłącz przewód niebiesko-biały z kostki silnika
    -sprawdź czy silnik chodzi (nie wybija bezpiecznika)
    -sprawdź prawidłowe działanie wyłącznika czyli ;
    -pozycja STOP masa na przewodzie niebiesko -białym
    -brak napięcia (+) na przewodzie niebieskim
    -pozycja PRACA;
    -brak masy na przewodzie niebiesko- białym
    -napięcie (+)na przewodzie niebieskim
  • Poziom 3  
    No to tak. Przy odłączonym przewodzie niebiesko białym nie pali bezpiecznika. Wycieraczki chodzą. Na tym przewodzie zarówno w poz. PRACA jak i STOP nie ma masy. Gdzie szukać? W przełączniku?

    Dodano po 25 [minuty]:

    Dziwna sprawa. Teraz przy odłączonym niebiesko białym podłączyłem przewód niebiesko czarny i po chwili spaliło bez. Chyba raczej wyłącznik robi jakieś zwarcie
  • Poziom 39  
    To sprawdź czy przypadkiem nie ma plusa jeżeli nie ma masy.

    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    Sprawdź ile przewodów jest (wychodzi) z przełącznika pod kierownicą , jakie pozycje ma przełącznik 0-1 ,czy 0-1-2 to też jest ważne.