Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM

mario_ka 20 Mar 2020 13:15 1848 28
  • Tworząc urządzenia elektroniczne napotykamy na nie lada wyzwanie: W jaki sposób zorganizować estetyczny, funkcjonalny interfejs użytkownika i nie stracić na to całego roku życia. Najpopularniejsze stosowane rozwiązania to: siedmiosegmentowe wyświetlacze LED i alfanumeryczne LCD. Bardziej zaawansowane projekty dostają graficzne wyświetlacze o wyższej rozdzielczości. Nadal jednak pozostaje problem estetycznej obudowy urządzenia, wkomponowania w nia wyświetlacza i zorganizowania wygodnych metod wprowadzania danych.
    Pewnego dnia podczas pracy nad innym projektem niespodziewanie pojawił się pomysł: Hmmm, gdyby tak możliwe było proste stworzenie interfejsu użytkownika na ekranie smartfona – bez konieczności zagłębiania się w meandry programowania androida....
    Czy udałoby się na bazie podstawowego modułu BBMagic stworzyć taki most pomiędzy mikrokontrolerem a aplikacją Android. Kontroler komunikowałby się z modułem poprzez UART, a ten z kolei z urządzeniem mobilnym poprzez interfejs Bluetooth Low Energy (BLE).
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Po wielu, wielu próbach i kolejno odrzucanych pomysłach udało się wreszcie spiąć cały system komunikacji. Kod JSON wrzucany do UARTa zaczął generować na ekranie smartfona przyciski, przełączniki, paski postępu, wybieralne listy i pola tekstowe. (Co to jest JSON (JavaScript Object Notation)
    Jak wygląda to w praktyce? Proces komunikacji najlepiej widać po podłączeniu modułu do terminala odpalonego na PCcie.
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Po uruchomieniu na smartfonie aplikacji, przyciskamy START i z listy wybieramy urządzenie, z którym chcemy zestawić połączenie. Teraz wrzucamy do UARTa kod JSON – opis interfejsu, który ma zostać wyświetlony na ekranie. Poniższy przykład składa się z dwóch kontrolek ułożonych jedna pod drugą: pola tekstowego (TextView) i przycisku (Button).
    {
    "ty":"lout",
    "or":"V",
    "img":"3",
    "cs":[
    {
    "ty":"TextView",
    "n":"t1",
    "te":"\nUwaga na CoV-2",
    "tc":"250,250,250",
    "ts":"40",
    "w":"2"
    },
    {
    "ty":"button",
    "n":"b1",
    "te":"OK",
    "ud":"1",
    "ts":"40",
    "tc":"190,190,190",
    "bg":"90,20,0",
    "w":"1"
    },
    {
    "ty":"TextView",
    "w":"6"
    }]
    }
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Po przesłaniu danych, na ekranie telefonu pojawi się taki oto widok:
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Naciśnięcie guzika spowoduje wysłanie przez UART informacji: $by,b1”1”. Oznacza to, że przycisk b1 został naciśnięty.
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Sterowanie kontrolkami interfejsu jest również proste.
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Komenda $set,t1:te=”Hi BBMobile” ustawia nowy napis kontrolki t1, a komenda: $set,b1:te="GO GO GO"bg="254,60,0" zmienia tło i napis przycisku.
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Nazwę modułu, która pokazuje się na liście urządzeń przy zestawianiu połączenia oraz w lewym górnym rogu aplikacji można dowolnie zmienić. Ograniczeniem jest długość - maksymalnie 25 znaków. Aby ograniczyć dostęp niepowołanym możliwe jest ustawienie PINu o maksymalnej długości 10 cyfr. Wtedy podczas łączenia zobaczymy taki oto ekran:
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    Na zakończenie pozostaje wysłać do UARTa komendę, która bardzo pasuje do obecnej sytuacji społecznej:
    $set,t1:te="Uwaga na CoV-2",b1:te="ROZUMIEM"bg="254,100,0"
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM


    PS.: Jeśli któryś z kolegów ma na warsztacie lub w głowie projekt, w którym moduł byłby przydatny to jest kilka w wersji beta do oddania. :-)
    Trzymajcie się zdrowo!

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    mario_ka
    Poziom 11  
    Offline 
    mario_ka napisał 97 postów o ocenie 96, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Kr. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    Tomekddd
    Poziom 23  
    Jaka aplikacja jest wymagana na telefonie?
    Wyobrażasz sobie pisanie w ten sposób jakiegoś interfejsu graficznego? Dla jednego przycisku spoko ale jakoś większość urządzeń które robię z takim interfejsem jest jednak dość rozbudowana i coś mi się wydaje że ten sposób byłby raczej ciężki do uruchomienia.

    Koncepcja spoko ale raczej do zabawy ;)
  • #3
    M. S.
    Poziom 34  
    Ja używam na androida program Bluetooth Electronics. Do UART'a podłączam byle moduł Bluetooth. Z modułem tym paruje smartfona. W programie Bluetooth Electronics ustawiam sobie kontrolki wg uznania z dość szerokiej palety kontrolek. Mikrokontroler wysyła "adres" kontrolki zdefiniowany przez użytkownika w programie Bluetooth Electronics i określoną wartość do wyświetlenia albo oczekuje na konkretny "adres" np przycisku "naciskanego" na ekranie smartfona i wykonuje zaprogramowaną akcję. Wystarczy wszystko ładnie poukładać.
    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM
  • #4
    mario_ka
    Poziom 11  
    Tomekddd napisał:
    Jaka aplikacja jest wymagana na telefonie?

    Aplikacja: BBMobile.
    Oczywiście masz rację: to rozwiązanie jest dla projektów, gdzie pisanie dedykowanej aplikacji android jest niecelowe: zbyt kosztowne, zbyt czasochłonne. Duże projekty to inna rzeczywistość.

    Dodano po 2 [minuty]:

    M. S. napisał:
    Ja używam na androida program Bluetooth Electronics.

    Bardzo ładne interfejsy.
    Czy dobrze myślę, że to rozwiązanie sprowadza się do tablicy / dashboardu?
    Czy z UARTA da się wygenerować nowy widok, czy cały czas pracujemy na tym samym?
  • #5
    TvWidget
    Poziom 34  
    Jeśli w urządzeniu stosujesz moduł BLE to możliwa z nim jest pełna komunikacja z poziomu przeglądarki Chrome i Edge Chromium. Stosunkowo dobrze znane i opisane języki HTML5 i JS pozwalają tworzyć dowolnie skomplikowane interfejsy użytkownika. Nie bardzo rozumiem z jakiego powodu nie zastosowałeś tej technologii.
  • #6
    mario_ka
    Poziom 11  
    TvWidget napisał:
    Jeśli w urządzeniu stosujesz moduł BLE to możliwa z nim jest pełna komunikacja z poziomu przeglądarki Chrome i Edge Chromium. Stosunkowo dobrze znane i opisane języki HTML5 i JS pozwalają tworzyć dowolnie skomplikowane interfejsy użytkownika. Nie bardzo rozumiem z jakiego powodu nie zastosowałeś tej technologii.

    M.in. dlatego, że:
    - wszystko programowane jest przez UART i nie potrzebna jest znajomość żadnej innej technologii,
    - tego typu rozwiązanie jest prostsze i szybsze w realizacji,
    - zaprogramowanie interfejsu jest łatwiejsze,
    - niepotrzebne są przeglądarki,
    - nie ma żadnych problemów z kompatybilnością oprogramowania,
    - sterowanie w czasie rzeczywistym musi działać szybko.
  • #7
    TvWidget
    Poziom 34  
    mario_ka napisał:
    - wszystko programowane jest przez UART i nie potrzebna jest znajomość żadnej innej technologii,

    Zamiast wysyłać opis wyglądu interfejsu w JSON można w identyczny sposób wysłać (przez UART) opis w HTML5 lub JS. Oczywiście jeśli ktoś chce to zrobić. Równie dobrze kod strony WWW może być pobierany z serwera lub zapisany w smartfonie.
    W BLE tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak port szeregowy. To jest wyłącznie
    specyficzna funkcjonalność modułu jaki użyłeś. Co czyni rozwiązanie bardzo niszowym.
    mario_ka napisał:
    - tego typu rozwiązanie jest prostsze i szybsze w realizacji

    To może być tylko subiektywne wrażenie
    mario_ka napisał:
    - zaprogramowanie interfejsu jest łatwiejsze,

    jw.
    mario_ka napisał:
    - niepotrzebne są przeglądarki,

    Przeglądarka jest w każdym smartfonie. Czego nie można powiedzieć o aplikacji jakiej użyłeś.
    Interfejs użytkownika stworzony dla przeglądarki będzie działał identycznie w systemach Android, Windows, Linux, w smartfonie, tablecie i PC. Mechanizmy responsywności dostosują go do różnych rozdzielczości ekranu. Jest również dostęp do zasobów urządzenia. Kilka linijek kodu i możemy np. wybrać plik z firmware i wysłać go do urządzenia. Potrzeba pobać dane z urządzenia i wizualizować je w postaci wykresu. Żaden problem. Takiej elastyczności rozwiązanie jakie opisałeś nie będzie miało.
    mario_ka napisał:
    - nie ma żadnych problemów z kompatybilnością oprogramowania,

    Używasz przecież jakieś niszowej aplikacji. Zastanów co jest bardziej kompatybilne z różnymi modelami smartfonów ta aplikacja czy przeglądarka instalowana w milionach różnych urządzeń.
    mario_ka napisał:
    - sterowanie w czasie rzeczywistym musi działać szybko

    Tu żadnej różnicy nie będzie.
  • #8
    M. S.
    Poziom 34  
    Cytat:
    Bardzo ładne interfejsy.
    Czy dobrze myślę, że to rozwiązanie sprowadza się do tablicy / dashboardu?
    Czy z UARTA da się wygenerować nowy widok, czy cały czas pracujemy na tym samym?


    No do tego jeszcze nie doszedłem. Wiem, że można zdefiniować wiele różnych widoków. Nie mniej jednak fajna sprawa, szczególnie na poziomie uruchomienia programu w urządzeniach bez wyświetlacza.
  • #9
    mario_ka
    Poziom 11  
    TvWidget napisał:

    Dalej uważam, że prościej i szybciej opanować składnię JSONa niż HTML5, JavaScript, łączenie tego i obsługe modułu Bluetooth OEM, :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    M. S. napisał:

    No do tego jeszcze nie doszedłem. Wiem, że można zdefiniować wiele różnych widoków. Nie mniej jednak fajna sprawa, szczególnie na poziomie uruchomienia programu w urządzeniach bez wyświetlacza.

    Dzięki. Prostota i łatwość zastosowania mają jednak duże znaczenie.
  • #10
    Armadon
    Poziom 12  
    Do prostej diagnostyki urządzeń które z definicji nie posiadają żadnego interfejsu użytkownika genialnie proste rozwiązanie.
  • #11
    TvWidget
    Poziom 34  
    mario_ka napisał:
    TvWidget napisał:

    Dalej uważam, że prościej i szybciej opanować składnię JSONa niż HTML5, JavaScript, łączenie tego i obsługe modułu Bluetooth OEM, :-)

    Dla porównania pierwszy z brzegu framework i przykłady tworzenia przycisku https://www.w3schools.com/w3css/w3css_buttons.asp
    Wszytko można przetestować bez urządzenia. W przeglądarce wbudowane narzędzia do debugowania. W sieci setki programów powalających na tworzenie stron metodą kopiuj i wklej. Tysiące przykładów na każdą okazję.
    W porównaniu do tego wpisywanie danych w formacie JSON raczej nie będzie atrakcyjne.
    Zastanów się ile kodu po stronie AVR trzeba napisać aby utworzyć prosty interfejs do konfiguracji i jaki uP ma zasoby aby ten kod się w nim zmieścił. Zwykle jest to kilka zakładek z różnymi polami, sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych, wskazywanie gdzie i jaki błąd popełnił użytkownik i zapis ustawień do urządzenia.
    Zrobienie tego przez stronę WWW będzie zdecydowanie szybsze i łatwiejsze.
  • #12
    mario_ka
    Poziom 11  
    Armadon napisał:
    Do prostej diagnostyki urządzeń które z definicji nie posiadają żadnego interfejsu użytkownika genialnie proste rozwiązanie.

    Właśnie tak z tego rozwiązania polecam korzystać :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    TvWidget napisał:

    Dzięki za informacje,
    Zdaje się, że zrobiłeś już conajmniej jeden projekt w oparciu o technologię, którą opisujesz. Czy mógłbyś opisać co należałoby zrobić aby osiągnąć taki efekt jak opisany w poście tytułowym?
  • #13
    TvWidget
    Poziom 34  
    mario_ka napisał:
    Czy mógłbyś opisać co należałoby zrobić aby osiągnąć taki efekt jak opisany w poście tytułowym?

    Jeśli ktoś potrafi tworzyć natywne aplikacje na system Android mechanizm jaki opisałeś nie jest mu do niczego potrzebny. Alternatywnym rozwiązaniem jest aplikacja (strona WWW) uruchamiana w środowisku przeglądarki. Wiele osób potrafi taką mniej lub bardziej skomplikowaną stronę WWW stworzyć Po uzupełnieniu jej kodem w JS służącym do komunikacji z urządzenie BLE uzyskamy to co trzeba.
    Np. tu jest opis i przykłady takiego kodu:https://developers.google.com/web/updates/2015/07/interact-with-ble-devices-on-the-web
  • #14
    mario_ka
    Poziom 11  
    TvWidget napisał:

    Hmmm.... No tak.... Ale czyż nie prostsze, szybsze i przyjemniejsze byłoby:

    Programowanie Androida z AVR, Arduino STM, PIC i ARM

    {
    "ty":"lout",
    "or":"V",
    "img":"1",
    "cs":[
    {
    "ty":"TextView",
    "te":"\nREMOTE SWITCH",
    "tc":"255,255,255",
    "ts":"30",
    "w":"1"
    },
    {
    "ty":"TextView",
    "te":"Kontroluj zdalnie\n z Bluetooth Low Energy",
    "tc":"174,174,174",
    "ts":"20",
    "w":"1"
    },
    {
    "ty":"TextView",
    "n":"t1",
    "te":"-- OFF --",
    "tc":"255,255,255",
    "ts":"35",
    "tl":"bold",
    "w":"1"
    },
    {
    "ty":"Button",
    "n":"b1",
    "te":"ON",
    "tc":"255,255,255",
    "bg":"3,96,164",
    "ts":"25"
    },
    {
    "ty":"Button",
    "n":"b2",
    "te":"OFF",
    "tc":"255,255,255",
    "bg":"0,62,120",
    "ts":"25"
    },
    {
    "ty":"TextView",
    "w":"3"
    }]
    }
  • #15
    hindoos
    Poziom 26  
    TvWidget napisał:
    mario_ka napisał:
    Czy mógłbyś opisać co należałoby zrobić aby osiągnąć taki efekt jak opisany w poście tytułowym?

    Jeśli ktoś potrafi tworzyć natywne aplikacje na system Android mechanizm jaki opisałeś nie jest mu do niczego potrzebny. Alternatywnym rozwiązaniem jest aplikacja (strona WWW) uruchamiana w środowisku przeglądarki. Wiele osób potrafi taką mniej lub bardziej skomplikowaną stronę WWW stworzyć Po uzupełnieniu jej kodem w JS służącym do komunikacji z urządzenie BLE uzyskamy to co trzeba.
    Np. tu jest opis i przykłady takiego kodu:https://developers.google.com/web/updates/2015/07/interact-with-ble-devices-on-the-web

    Robiłem swego czasu projekt chronografu (do pomiaru prędkości pocisków z replik ASG) który każdy mógłby złożyć we własnym zakresie i zabrać w teren na strzelankę, dzięki czemu łatwo i tanio dałoby się weryfikować moc replik uczestników.
    Jeśli miałbym wykorzystać moduł BBMagic o którym wspomina @mario_ka działanie byłoby proste. Włączamy urządzenie, włączamy aplikację, łączymy się (urządzenie jest wykrywane bo stoimy obok) i dostajemy gotowy interfejs, możemy działać.
    Jak to zrobić przy pomocy strony internetowej? Rozumiem, że trzeba wówczas wejść na jakiś adres? Skąd gracz wiedziałby jaki to adres? Co, jeśli nie ma dostępu do sieci (w lesie czy na poligonach gdzie toczą się rozgrywki to częsty scenariusz)? Co, jeśli serwery przestaną działać? Zostajemy wówczas z niedziałającym klocem... A rozwiązanie zaproponowane tutaj sprawia, że cała logika i interfejs są przechowywane na urządzeniu. Czy może są jakieś sprytne sposoby, że łączymy się z urządzeniem BLE i otwiera się przeglądarka internetowa?
  • #16
    Janusz_kk
    Poziom 27  
    hindoos napisał:
    Jak to zrobić przy pomocy strony internetowej? Rozumiem, że trzeba wówczas wejść na jakiś adres? Skąd gracz wiedziałby jaki to adres? Co, jeśli nie ma dostępu do sieci (w lesie czy na poligonach gdzie toczą się rozgrywki to częsty scenariusz)? Co, jeśli serwery przestaną działać?

    Ja to zrozumiałem inaczej, masz 'pośrednika' w tym wypadku jakiegoś ESP któryz jednej strony dostaje dane po rs-ie i wysyła je po Bluetooth do smartfona, na nim jest aplikacja która wyświetla dane, wg mnie ta aplikacja jest słabym punktem ze względu na niszowość i uzaleznienie od kogoś kto to napisał.
    Ale można to zrobić inaczej, na module ESP uruchomić serwer www, wtedy dane dostaje po rs-ie a przeglądarka na smartfonie wyświetla stronę. Nie potrzeba wtedy żadnej sieci innych serwerów, wystarczy jeden i będzie w lesie działać :) Co do adresów to wystarczy jeden podstawowy np:10.0.0.1
  • #17
    hindoos
    Poziom 26  
    Janusz_kk napisał:
    przeglądarka na smartfonie wyświetla stronę.

    Czekaj, przeglądarka na smartfonie może otwierać stronę po RSie? Czy to ESP tworzy sieć WiFi do której trzeba się podłączyć?
    BTW wciąż nie wiadomo z jakim adresem należy się połączyć...
  • #18
    TvWidget
    Poziom 34  
    hindoos napisał:
    Jak to zrobić przy pomocy strony internetowej? Rozumiem, że trzeba wówczas wejść na jakiś adres?

    W rozwiązaniu @mario_ka kluczową role pełni aplikacja. Trzeba ją pobrać i zainstalować. Jest to tzw. natywna aplikacja gdzie kod został skompilowany na określony system operacyjny. Po uruchomieniu procesor go zaczyna wykonywać.
    Alternatywnym rozwiązaniem jest stworzenie pliku HTML przy użyciu dowolnych narzędzi. Teoretycznie może być to nawet zwykły edytor teksu. Ten plik można wczytać do przeglądarki Chrome. W zasadzie nie ma większego znaczenia jak się to zrobi. Równie dobrze może być on pobrany z zewnętrznego serwera jak i lokalnego folderu. Ten plik zawiera też kod, który jest przez przeglądarkę interpretowany. Można powiedzieć, że wykonuje się on w środowisku przeglądarki. Dzięki temu nie ma znaczenia w jakim systemie się to odbywa.
    Przeglądarka pozwala dodać kod zawarty w pliku HTML do pulpitu. Da to identyczny efekt jak instalacja aplikacji natywnej. Tzn. pojawi się ikona. Jak użytkownik na nią kliknie to całość zostanie uruchomiona. Nie będą już widoczne żadne elementy przeglądarki. Jeśli ten pierwotny plik został pobrany z serwera i aktualnie jest połączenie internetowe to przeglądarka sprawdzi czy na tym serwerze przypadkiem nie ma nowszej wersji.

    Z poziomu takiej przeglądowej aplikacji można komunikować się z urządzeniem przez BLE (WebBluetooth) lub USB (WebUSB)
    Zwykle do tworzenia kodu HTML używa się narzędzi to ułatwiających. Tzn.dzieli się projekt na potrzebne ekrany. Na każdym stawia się odpowiednie obiekty, przesuwa się je, zmienia kolor itp.
    Kod HTML opisuje graficzny wygląd interfejsu. Czyli jest to coś podobnego to tego JSON przedstawionego przez @mario_ka. Możliwości są jednak nieporównywalnie większe.
    Dodatkowo do kodu HTML dodaje się kod JS. On określa co ma się stać np. po kliknięciu w jakiś przycisk lub po pojawieniu się innych zdarzeń. Jeśli ktoś nie lubi JS to może oprogramować całość nawet w Basicu. Są narzędzia, które zamienią to na JS. W rozwiązaniu @mario_ka całą funkcjonalność związaniu z działaniem interfejsu użytkownika musi realizować uP.
    W przypadku JS mamy do dyspozycji wysokopoziomowy język i platformę sprzętową o bardzo dużych zasobach. Możemy dowolnie określić co ma być realizowane po stronie uP a co po stronie przeglądarki.
  • #19
    hindoos
    Poziom 26  
    TvWidget napisał:
    W zasadzie nie ma większego znaczenia jak się to zrobi. Równie dobrze może być on pobrany z zewnętrznego serwera jak i lokalnego folderu.

    Wyjaśnij to użytkownikowi końcowemu, bo "ściągnij aplikację X" brzmi prosto i łatwo, każdy wie jak to zrobić. "Ściągnij do folderu plik HTML z serwera Y i uruchom go" brzmi dużo ciężej. To nie jest flow do którego przyzwyczajeni są zwykli użytkownicy...
    TvWidget napisał:
    Przeglądarka pozwala dodać kod zawarty w pliku HTML do pulpitu.

    Wyjaśnij proszę, bo nie do końca rozumiem co masz na myśli. Chodzi Ci o skrót?
    TvWidget napisał:
    W rozwiązaniu @mario_ka całą funkcjonalność związaniu z działaniem interfejsu użytkownika musi realizować uP.

    Przecież logikę i tak musisz mieć w swoim module, inaczej taka aplikacja byłaby zupełnie bez sensu :)
    Problem w tym, że wielu hobbystów-elektroników spokojnie ogarnia programowanie mikrokontrolerów, ale nie do końca dobrze czują się z WWW i Javascriptem (a połączenie z BLE nie jest takie banalne, wbrew pozorom). Tutaj przez aplikację pośrednią ten problem w zasadzie odpada - definiujesz guziczki i inne kontrolki, wysyłasz je przez BLE, na akcje wywołane przez użytkownika dostajesz dane wynikowe i tyle, robisz dalej co chcesz.
  • #20
    mario_ka
    Poziom 11  
    TvWidget napisał:

    Janusz_kk napisał:

    Macie Panowie absolutną rację: technologii jest całe mnóstwo.
    Pomyślmy jednak ile potrzeba: czasu, pracy i energii aby np. w przypadku projektu przedstawionego przez kolegę @hindoos zrealizować go w oparciu o przeglądarkę, HTML, JS, WebBluetooth. Ile czasu zajmie samo poznanie tych technologiikomuś, kto nie używa ich na codzień ???
    O ile szybciej i łatwiej osiągniemy efekt poznając niezwykle intuicyjną składnię JSONa?
    Tu jest cały szkopuł.
  • #21
    Janusz_kk
    Poziom 27  
    mario_ka napisał:
    O ile szybciej i łatwiej osiągniemy efekt poznając niezwykle intuicyjną składnię JSONa?
    Tu jest cały szkopuł.

    Ok, to zadam Ci proste pytanie, kto handluje tymi bbmoduł i gdzie to można kupić?
    Bo jak widzę to się pomyliłem, nie wystarczy zwykły esp a trzeba specjalny moduł. przy tym Twoim rozwiązaniu które tu lansujesz.
  • #22
    TvWidget
    Poziom 34  
    Janusz_kk napisał:
    zwykły esp a trzeba specjalny moduł.

    ESP32 akurat ma interfejs BLE. Przez niego można skonfigurować urządzenie.
    Przykład aplikacji do tego celu https://support.inode.pl/apps/new/iNodeMcuSetup/
    Można tak zrobić aby w czasie normalnej pracy ESP cały czas się rozgłaszał. Pozwala to na połączenie przez BLE. Niezależnie od tego czy sieć WiFi jest aktualnie włączona. W trybie rozgłoszeniowym wysyłany jest też adres IP. Jego znajomość pozwala na połączenie się przez sieć WiFi lub LAN.
  • #24
    Janusz_kk
    Poziom 27  
    Czyli to jest ukryta reklama.
  • #25
    mario_ka
    Poziom 11  
    Janusz_kk napisał:
    Czyli to jest ukryta reklama.

    HAhahahaha Janusz,,,
    Ukryta reklama, którą właśnie zdemaskowałeś
    Okazało się też przy okazji, że: @TvWidget reklamuje iNode, @bamboss projekt chronografu, a Ty ESP.
    Czyli każdy chwali się czymś co uważa za ciekawe - to chyba dobrze? :-)
  • #26
    Janusz_kk
    Poziom 27  
    mario_ka napisał:
    Czyli każdy chwali się czymś co uważa za ciekawe - to chyba dobrze?

    No nie, my pokazujemy że to co Ty tu prezentujesz można rozwiązać starymi sprawdzonymi metodami, twoja jest nowa, ok, chcę kupić a Ty piszesz że jeszcze nie ma, więc reklamujesz coś co dopiero będzie i naganiasz klientów, ale ok.
    To odpowiedz skąd info i czyj to jest produkt? kto pisze oprogramowanie? i ile to będzie kosztować?
  • #28
    Janusz_kk
    Poziom 27  
    No to sorry ale nie wchodzę w to.
    A co do darmowej reklamy jak widać miałem rację, próbujesz zrobić moduł komercyjny i tu za darmo go wypromować.