Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford/Focus/mk2 - Błąd P024E

20 Mar 2020 14:13 309 9
  • Poziom 10  
    Mam problem z Fordem Focusem mk2. Świeci się kontrolka silnika.

    Rok produkcji 2006, silnik 1.6TDCI 109 km.

    Urządzenie do odczytu błędów firmy XXLTECH NX200 odczytuje P024E
    Charge Air Cooler Bypass Position Sensor A Circuit Low.

    Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobną usterkę? Gdzie szukać przyczyny i co może być uszkodzone?

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Masz problem w zaworze obejściowym do chłodnicy powietrza doładowującego , sprawdź na początek stan styków wtyczki i przewodów .
  • Poziom 10  
    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy kolega mógłby mnie nakierować, który to zawór? Czy to EGR czy jakiś inny?

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Element 5 może występować w wersji z jednym lub dwoma zaworami
    Ford/Focus/mk2 - Błąd P024E
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
  • Poziom 10  
    Dziękuję bardzo za naprowadzenie gdzie szukać usterki.

    Moja wersja jest z dwoma zaworami. Zawór z prawej strony po podłączeniu napięcia z akumulatora jak napisał kolega Daro122 słychać, że silnik pracuje. Natomiast zawór po lewej stronie po doprowadzeniu napięcia jest cisza. Pojawia się iskrzenie po doprowadzeniu napięcia (po dotknięciu pinu 4 z plusa akumulatora).

    Ford/Focus/mk2 - Błąd P024E

    Kiedyś wymieniałem te zawory na używkę z Allegro. Odszukałem ten, który był oryginalnie w aucie i objawy mam dokładnie takie same. Zawór z lewej strony tam gdzie przychodzi brązowa wtyczka duża klapka nie reaguje po podłączeniu zasilania. Zawór z prawe strony mała klapka po podłączeniu napięcia silnik pracuje.

    Wygląda na to, że wymieniłem prawdopodobnie moją uszkodzoną na uszkodzoną z Allegro z dokładnie tą samą usterką.

    Chyba, że jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.
  • Poziom 34  
    Weź pod uwagę że te klapy działają odwrotnie jedna po podaniu zasilania z pozycji otwartej przechodzi na zamkniętą a druga z pozycji zamkniętej przechodzi na otwartą. Do pozycji spoczynkowej powracają przy pomocy sprężyny, Ma znaczenie biegunowość tzn jak podłączysz odwrotnie to poza iskrzeniem nic się nie będzie działo.
  • Poziom 30  
    Zdejmij wtyczkę i zobacz czy powstałe błędy odnoszą się do tego zaworu , możesz również wywołać test elementu .
  • Poziom 10  
    Dziękuję za porady. Sprawdzę dziś i dam znać. Sprawdzę ten zamknięty zawór, nie próbowałem podłączać odwrotnie zasilania do tego domyślnie zamkniętego. Zobaczymy czy się otworzy.

    Dodano po 4 [godziny] 47 [minuty]:

    Sprawdziłem drugi zawór również po podaniu napięcia reaguje prawidłowo. Kod skasowany, muszę jeszcze przegonić auto bo on wracał po jakimś czasie podczas jazdy. Wczoraj np: jak uruchomiłem kontrolka silnika zgasła sama po wcześniejszym rozpięciu wtyczek zaworów. Po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się ponownie.
  • Poziom 10  
    Jednak błąd powrócił po przejechaniu kilku kilometrów po drugim uruchomieniu silnika.

    Czy coś jeszcze mógłbym sprawdzić czy zostaje sprawdzenie wiązki przewodów?