Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira 2.0 101 KM szarpie rozgrzana

zwirekn 22 Mar 2020 11:46 711 14
  • #1
    zwirekn
    Level 4  
    Witam, miesiąc temu naprawiłem sterownik pompy a teraz nagle samochód po rozgrzaniu w trakcie przygazowania przerywa, odpala na dotyk. Wywala dziwny błąd 12200 b, kod usterki nieznany. Zbadałem już wszystko i nie mam już pomysłów, może ktoś coś wie... Pomocy
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wacekII
    Level 2  
    Sprawdz kat zaplonu na rozgrzanym
  • #3
    zwirekn
    Level 4  
    Ale jak o co chodzi ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zapala idealnie i na wolnych obrotach chodzi dobrze rowno nic sie nie dzieje tylko jak gazuje to przerywa ...
  • #4
    Bunny82
    Level 16  
    Kolego to że naprawiłeś sterownik który został uszkodzony przez zacierający się tłok przestawiacza kąta wtrysku który uszkodził jak sie domyślam MOSFET-a to nie znaczy że po wymianie tranzystora wszystko będzie ok . Przy rozgrzanym silniku i podwyższonej temp. ropy robi się ona bardzo rzadka i po przez zużyte mechanicznie elementy cierne w pompie odpowiadające za wytworzenie ciśnienia wtrysku pompa robi się nie wydajna i stąd te szarpania silnikiem przy temp roboczej. Aby wszystko wróciło do normy regeneracja pompy polega na naprawie części mechanicznej i elektronicznej a nie tak jak ty zrobiłeś. Pompa w dalszym ciągu jest mało wydajna.
  • #5
    wacekII
    Level 2  
    dobrze napisane ale kolega musi dojsc do tego sam
  • #6
    zwirekn
    Level 4  
    Ale na wolnych obrotach chodzi idealnie ... A co myślicie czy miksol może rozruszać to trochę bo ktos kiedys mi mowil zeby dodać do ropy i niekiedy problem znika

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiem ze to moze byc zacieranie sie tłoczka ale chce spróbować i poszukać czegos może innego sposobu na uniknięcie regeneracji calej pompy bo noe oplaca mi sie to raczej
  • #7
    F50
    Level 16  
    zwirekn wrote:
    Ale na wolnych obrotach chodzi idealnie ... A co myślicie czy miksol może rozruszać to trochę bo ktos kiedys mi mowil zeby dodać do ropy i niekiedy problem znika

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiem ze to moze byc zacieranie sie tłoczka ale chce spróbować i poszukać czegos może innego sposobu na uniknięcie regeneracji calej pompy bo noe oplaca mi sie to raczej

    Były przypadki np. na forum Vectry, Omegi, Astry, że użytkownicy dolewali mixola itp - pomagało to na jakiś czas, jeśli tłoczek miał jeszcze jakiś zakres posuwu.
    Niestety najczęściej kończyło się to oddaniem pompy do regeneracji (cena nie jest za wesoła jak na wartość całego auta).
    Błąd który podałeś to zapewne P1220 czyli przestawiacz kąta wtrysku - opis w załączniku:
    P1220 VP44..SG5.txt Download (3.21 kB)

    Podobne tematy poruszane na tym forum:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614371.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2458670.html#11871906
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4659205#4659205
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10685886#10685886 (w tym temacie masz użytkownika który siedzi w pompach wtryskowych)
  • #8
    zwirekn
    Level 4  
    No własnie to nie p1220 tylko 12200b into mmoe dziwi raz soe pojawil p1345 pompa uszkodzona ale to przez to ze wariowaly obroty pewnie skasowalem go i woecej go noe bylo... Juz mawet drugi sterownik na zewnątrz podłączyłem zeby nie rozkrecac wszystkiego i to samo
  • #9
    F50
    Level 16  
    zwirekn wrote:
    No własnie to nie p1220 tylko 12200b into mmoe dziwi raz soe pojawil p1345 pompa uszkodzona ale to przez to ze wariowaly obroty pewnie skasowalem go i woecej go noe bylo... Juz mawet drugi sterownik na zewnątrz podłączyłem zeby nie rozkrecac wszystkiego i to samo

    Jakim urządzeniem diagnostycznym odczytywałeś błędy?
  • #10
    zwirekn
    Level 4  
    Delphi podłaczony do latopa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dobra samochód ostygl jade na przejażdżkę dam znac co i jak

    Dodano po 57 [minuty]:

    Przejechałem 40 km tak spokojnie 80 km/h i ostatnie 5 km dalem jej tak do 140 i szla normalnie dopiero na postoju to samo jak gazuje to szarpie ale niewiem dlaczego ale jak naciskam pedal hamulca to reaguje na to
  • #11
    F50
    Level 16  
    zwirekn wrote:
    Delphi podłaczony do latopa

    Przypuszczam, że ten Delphi to "chiński" klon skoro pisze, że kod usterki nieznany.
    W DTC Opla nie ma takiego błędu jak 12200, dla marki Opel błędy są poprzedzane następującymi oznaczeniami:
    B – nadwozie (Body)
    C – podwozie (Chassis)
    P – układ napędowy (Powertrain)
    U – komunikacja (Network Communication)
    Podpiąłbym auto pod dedykowany interfejs dla tej marki jak np: Op-com, Tech2, Opel Scanner, alternatywą jest płatna aplikacja Scan My Opel, działająca z ELM 327 (przetestowałem kilka aut z silnikami DTI, z czystej ciekawości i działa bardzo dobrze ale to taka "mini" zabawka do podglądu błędów, parametrów rzeczywistych jeśli nie mam możliwości skorzystania z bardziej zaawansowanych interfejsów).
    Błąd który wyskoczył tj. P1345 pochodzi od czujnika położenia wałka pompy wtryskowej - na podstawie sygnału z tego czujnika jest obliczana prędkość pompy wtryskowej.
    Dodam jeszcze, że pedał hamulca, może również wywoływać błąd P1220, ponieważ jest czujnik pod pedałem hamulca, a jego sygnały wchodzą do sterownika silnika - nawet na tej prostej aplikacji Scan My Opel - jest funkcja sprawdzania tego czujnika w postaci aktywny/nieaktywny.
    Sprawdź jeszcze kable które idą ze sterownika pompy wtryskowej - czy przypadkiem izolacja na którymś z czujników nie jest uszkodzona, i nie zwiera do masy - co by było prostym problemem.
    Do sprawdzenia również parametry: Rzeczywisty początek wtrysku, Prędkość obrotowa pompy wtryskowej - szczegółowe informacje w pliku który zamieściłem wcześniej.

    Pozdrawiam
  • #12
    zwirekn
    Level 4  
    Czy moze orientujecie sie czy czujnik halla przy tych pompach jest taki sam we wszystkich modelach bo wydaje mi aie ze tak ?
  • #13
    zwirekn
    Level 4  
    I problem nadal isnieje wymieniłem czujnik halla i czujnik obrotów wału juz brak mi słów jak jej mocno nie ładuje to w miare jedzie a jak przekrocze 90 km/h to juz tak szarpie jak by zapłon odcinalo i caly czas blad 12000 b
  • #14
    seat21
    Level 28  
    p1220 wymian pompy ,możesz pominąc filtr może ciągnie powietrze ale szansa mała na 90% usterka mechaniczna pompy