Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik jednofazowy

23 Mar 2020 00:32 369 16
  • Poziom 11  
    Zasilanie podłączasz zgodnie z tym co jest na schemacie połączeń czyli pod zaciski U2 i V2 , nie ma znaczenia pod który z wymienionych zacisków podłączysz przewód fazowy lub neutralny.Zamiana mostków zgodnie ze schematem spowoduje zmianę kierunku obrotów silnika.
  • Poziom 27  
    Jak podłączyć silnik jednofazowy
    Zasilanie łączysz w zaznaczonych miejscach. Zlikwiduj te wystające przy zaciskach cienkie druciki.
  • Poziom 24  
    Ten silnik powinien mieć jeszcze wyprowadzenia dwóch kondensatorów.
    A w tabliczce zaciskowej ich nie widać.
    Gdzie one są?
  • Poziom 9  
    750kV napisał:
    Jak podłączyć silnik jednofazowy
    Zasilanie łączysz w zaznaczonych miejscach. Zlikwiduj te wystające przy zaciskach cienkie druciki.

    Dzięki ! 👍
    O takie coś mi chodziło 😊

    Dodano po 1 [minuty]:

    jraster napisał:
    Zasilanie podłączasz zgodnie z tym co jest na schemacie połączeń czyli pod zaciski U2 i V2 , nie ma znaczenia pod który z wymienionych zacisków podłączysz przewód fazowy lub neutralny.Zamiana mostków zgodnie ze schematem spowoduje zmianę kierunku obrotów silnika.

    Ok, tak przypuszczałem, ale się na tym kpl nie znam, az prądem nie ma żartów, wolałem zapytać mądrzejszych. Dzięki !

    Dodano po 8 [minuty]:

    Krzysztof Kamieński, GK,kkas12,
    Sorry, nie wiem o czym mówicie...🙄😕.
    Dostałem silnik od kumpla, który ma piekarnię i zdemontował go z krajalnicy, bo za słabo startował. Może od początku mi czegoś brakuje. Po drodze nic zginąć nie mogło, przywiózł mi go osobiście.
    Ja chcę go użyć do napędzania sprężarki zbudowanej na kompresorze z Ursusa C-330.
    Wszelkie uwagi mile przyjmowane, tylko proszę- piszcie jak do dziecka z przedszkola, bo w wysokim napięciu jestem totalny laik.
  • Poziom 27  
    pleban68 napisał:
    Ja chcę go użyć do napędzania sprężarki zbudowanej na kompresorze z Ursusa C-330.
    Kolego. Do takiej sprężarki silnik 0,75kW, to ,,ciut" za mało. Będziesz musiał dać duże przełożenie, żeby ten silnik uciągnął chociaż do 6 barów. Przy tak niskich obrotach spadnie Ci wydajność w l/min.
    Daj jeszcze zdjęcie na którym będzie widoczna cała obudowa z tworzywa sztucznego z kondensatorem (zdj. pierwsze, niebieski walec na górze).
  • Poziom 24  
    pleban68 napisał:
    Krzysztof Kamieński, GK,kkas12,
    Sorry, nie wiem o czym mówicie...🙄😕.


    Silnik powinien posiadać 2 kondensatory, (według tabliczki 25uF pracy i 100uF rozruchowy).
    kkas12 napisał:

    Dlaczego zakładasz, że nie ma wyłącznika odśrodkowego?

    Sorry, zapewne ma, chwilowa amnezja. :oops:
  • Poziom 9  
    750kV napisał:
    Jak podłączyć silnik jednofazowy
    Zasilanie łączysz w zaznaczonych miejscach. Zlikwiduj te wystające przy zaciskach cienkie druciki.

    Dzięki ! 👍
    O takie coś mi chodziło 😊

    Dodano po 9 [minuty]:

    Póki co, przy takim podłączeniu nie rusza.
    🤨
    Czyżby kaput... ?
    Kumpel mówił, że chodził do końca.

    Ps. Wiem, że trochę słaby, ale te 5-6 bar mi w zupełności wystarczy. A jest darmo.
  • Poziom 9  
    Jak mogę sprawdzić, czy w ogóle ten silnik żyje ?
  • Poziom 24  
    pleban68 napisał:
    Czyżby kaput... ?

    Silnik jest prawdopodobnie dobry, skoro pracował do końca.
    Na pewno brakuje Ci jednego kondensatora (kondensatora pracy 25uF)
    Nie wiem czy nie będziesz musiał zaprosić elektryka, żeby podłączył silnik.
    Co najmniej będzie musiał zrobić pomiary rezystancji uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego, bo teraz to jest "zgaduj zgadula".
  • Poziom 39  
    Witam .
    Silnik według tabliczki znamionowej posiada dwa kondensatory ;
    -pracy 25µF
    -rozruchowy 100µF
    Dlatego zapewne posiada wyłącznik odśrodkowy na zaciskach (W1,W2) to należy sprawdzić.
    Sprawdź przewód żółty połączony z kondensatorem (przewód czerwony ) gdzie jest połączony drugi koniec żółtego .
    Do zacisku U1 są podłączone dwa przewody, czerwony oraz czarny .
    Czerwony zapewne koniec uzwojenia głównego (roboczego) zakończone końcówką U2 ,gdzie jest(który to)koniec przewodu czarnego .
  • Poziom 9  
    Czyli sprawdzić przejście.?
    Sorki- nie było czasu..
    I tak uziemiony jestem, nie można chodzić, sklepy nieczynne, nie kupię na razie żadnych części.
  • Poziom 39  
    Jak będziesz miał czas , to posprawdzaj miernikiem , to o czym pisałem.
  • Poziom 9  
    Spróbuję jutro znaleźć na to czas. Dzięki z odpowiedź.
  • Poziom 24  
    pleban68 napisał:
    Czyli sprawdzić przejście.?

    Pomierz
    U1-U2 = ...ohm
    Z1-Z2 = ...ohm
    V1-V2 = ...ohm
    zwarcie przewodów miernika =...ohm