Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan micra k11, 1999r - jak sprawdzić aparat zapłonowy?

24 Mar 2020 10:01 267 17
  • Poziom 5  
    nissan micra k11, 1999r - jak sprawdzić aparat zapłonowy? Dzieńdobry, pacjent nissan micra k11-1999r, posiada aparat zapłonowy z modułem zapłonowym, czujnikiem optycznym z tarczką i cewką. Jak sprawdzić bez wyjmowania aparatu zapłonowego czy jest dobry, wiem że używa się do tego diodki na 2przewodach, odkręca się kopułkę i gdzie przyłożyć końcówki diody czy też żaróweczki?Druga osoba zapala silnik.Ale właśnie chodzi mi o to w których miejcach sprawdzić.Cewka jeśli jest uszkodzona to nie da iskry więc wiadomo że sprawdzić świecę-czy jest iskra-to jest dla mnie jasne.Po zdjęciu kopułki mam zdjąć palec rozdielacza?Potem jest jeszcze plastikowa obudowa na 2 śrubkach-ją też zdjąć żeby sprawdzić?
    Aparat firmy lucas posiada 5 pinów na głównej wtyczce i 2 na tranzystorze.
    Bardzo proszę o konkretną poradę.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Do 6 pina czerwono żółty kabelek podpinasz diodę. do słupka wn mocujesz kabel wn na końcu którego mocujesz zmasowaną świecę. do pinu wejściowego cewki od strony wzmacniacza zakładasz kolejną diodę ( na nim występuje sygnał masy) Kręcisz rozrusznikiem . obie diody mrugają a iskry niema uszkodzona cewka. Mruga tylko ta pa pinie 6 uszkodzony wzmacniacz.
  • Poziom 5  
    Do Doktorra,
    Właśnie o to chodziło! Konkretna odpowiedź, ale jest jedno ale - ja mam diodę (made in samoròbka), z dwoma kabelkami (+) (-) jeżeli (+) diode podłacze do pin 6 to gdzie(-)???? i ta sama sytuacja z pin 1, jeżeli tam podłacze (+) diody to gdzie (-)?????
    Załaczam 2 zdjecia czysto pogladowe - czy owiniecie słupka cewki wn - ten sposòb wystarczy?
    Rozumiem, że kopułka aparatu zdjeta, wtyczki obie podłaczone - to oczywiste, wchodze do kabelkòw np. tzw. Igłami...Dysponujac jedna diodą sprawdzam najpierw kabelek pinu 6, potem kabelek pinu 1.
    Bardzo proszē o odpowiedź jak poprzednio - bede miał całkowita pewność. nissan micra k11, 1999r - jak sprawdzić aparat zapłonowy? nissan micra k11, 1999r - jak sprawdzić aparat zapłonowy?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty.
    Wtyczka od instalacji musi być podpięta.
    Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody.
    Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara.
    Próby możesz robić niezależnie.
  • Poziom 5  
    Oczywiście, to z przewodem do cewki pokazane-czysto poglądowo-użyje kabla do wn, super przejaśniło mi się, a ostatnie pytanie-o jakich parametrach ten rezystor założyć?, żeby z kolei nie osłabił sygnału, i mogę go założyć do tej mojej samoróbki...
    Muszę to powiedzieć-bardzo jestem zadowolony z tych odpowiedzi-kadzę trochę, ale nie wszyscy na forum tak odpowiadają.Obym kiedyś z następnym problemem trafił do Doktorra...a to czysta loteria...
  • Poziom 5  
    To skoro tak ładnie pociągneliśmy temat to jeszcze zapytam-kiedy dawno temu miałem z tym problem-aparat zapłonowy micra k11, elektryk samochodowy powiedział coś w rodzaju, że gdyby miał przerywacz to można to by było przerobić żeby na przyszłość nie było kłopotu. Czy jest w tym prawda?Można to przerobić i uzyskać bezproblemowe działanie?Było to dawno-głowy nie daje że chodziło o przerywacz...Czy nie jest to czasem w myśl powiedzenia,,lepsze wrogiem dobrego''?
  • Poziom 31  
    Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów.
    Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał.
    Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny i mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika oraz ze spalaniem. Jeżeli silnik nie ma czujnika położenia wału korbowego to będzie można jeździć tylko na gazie LPG.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Sygnał z opto zapyla do sterownika silnika i wraca obrobiony na końcówkę mocy. Na rosyjskich stronach jest kilka patentów czym i jak zastąpić uszkodzony tranzystor. Na pewno żaden przerywacz.
  • Poziom 5  
    Ponad wszelką wątpliwość micra k11 nie posiada czujnika położenia wału korbowego,przez długie lata zdążyłem niektóre rzeczy poznać w tym aucie, a czujnik położenia wałka rozrządu(2 wałki bo 16V) pełni właśnie ten czujnik optyczny zamieszczony w wyżej opisywanym aparacie zapłonowym.Tak więc ów mechanior sprzed lat coś tam miał na myśli ale kompletnie nie uwzględniał sterownika komputera, przypomniało mnie się że coś porównywał z małym fiatem 126p-czyli wychodzi na to że bajdurzył...
  • Poziom 5  
    Będąc w temacie micry k11, każdy kto ją posiadał, a także w opinii obiegowej-w tym modelu jeśli już psują się 2 rzeczy, właśnie powyższy aparat zapłonowy lub immobilajzer-pytanie-jeśli micra nie chce odpalić, kręce rozrusznikiem,czy jest sposób na sprawdzenie że to właśnie immmo jest przyczyną...pali się na pomarańcz czeck, wtryski się nie załanczają wogóle-tzn. nie słychać ich?Kody błędów są błyskowe, z tyłu Ecu jest dioda, ale kodu na immo to raczej nie ma(b.ograniczone te kody błyskowe-dosłownie kilka pozycji, z tego co wiem)
    Przepraszam, że nie zakładałem nowego tematu, ale nadal micra...
  • Poziom 34  
    W k 11 jest złącze diagnostyczne 14 pinowe koło lewej nogi kierowcy. Jest kilka testerów poza Consultem które to ogarniają.
  • Poziom 5  
    Ano właśnie jakich?, czytałem na ten temat dużo i wynikało że oprócz consulta nic nie podejdzie,że żadna przejściówka tylko consult...Jak zaczęły się te kłopoty z aparatem zapłonowym(wymieniłem w ciągu 10lat 3 aparaty-wszystkie były kupione używane) , próbowałem szukać właśnie łatwej niedrogiej diagnostyki-oczywiście spróbowałem kilkakrotnie z wybłyskaniem błędów na ecu-ładnie pokazywał kod błędu właśnie ze strony czujnika w aparacie zapłonowym, nie pamiętam w tej chwili ile długich ile krótkich, ale tych rodzajów błędów było chyba zaledwie z5, poza tym trochę upierdliwe dostanie się żeby zobaczyć diodę-trzeba odkręcić Ecu i lekko obrócić bokiem, próbowałem na lusterko ale nie da się tak...dostałem wersje darmową ogólno-dostępną conzult, ale jeszcze z braku podłączenia-do mojego starego IBM jest wejście RS232-czyli musiałbym mieć interfejs z jednej strony wejście 14pin z drugiej strony RS232- pytałem, dzwoniłem,było to i już nie ma.Gdyby znał Pan kogoś kto by coś takiego miał plus jeszcze jakiś program diagnostyczny to byłbym wdzięczny-mogę doradzić pomóc w rehabilitacji-od 20 lat w zawodzie, a zrobienie drobnych rzeczy przy autach to dla mnie odskocznia od pacjenta i czysta przyjemność...
  • Poziom 34  
    Program się nazywa cascade, jest emulatorem programowym bardzo dobrego koreańskiego testera. Pracuje na tanim kabelku. jedynie musisz sobie dorobić przejściówkę na Nissan 14 .
  • Poziom 5  
    Czy będzie ten program działał do micry 99rok?Pytam bo kiedy rozglądałem się za interfejsem to był opinia że działać będzie tylko wtyczka z wejściem rs232-natomiast żadna przejściówka już nie...Jakie wymagania sprzętowe laptopa muszę spełnić/czyli ten mój laptop-Ibm thinkpad 600E(on ma to wejście rs, ale jest dość wolny, ma wejście na płytę CD,jest bez internetu) nie podoła temu programowi cascade...a zwyczajny dell (latitude3540) też chyba nie...
  • Poziom 5  
    Czyli, potrzebuje kabelek usb-OBD2, i przejściówke z OBD2 na 14 pin prostokąt, podłączam do della, wcześniej ściągam z internetu cascade i łącze z micrą. Założę nowy temat odnośnie alternatora boscha z owej micry, bo mam pytanie czy w taki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze alternatora, najpierw zrobię foto...Liczę na podpowiedz...