Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LagunaII 1.8 16V benzyna+lpg-Laguna II, 1.8 16V Check, świece, serwis, szarpanie

24 Mar 2020 19:28 1137 4
  • Level 3  
    Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy)
    Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny z tym, że teraz świeci się do tego check. Ogólnie wygląda to tak, że teraz to już bez znaczenia, czy silnik jest rozgrzany, czy zimny, po gwałtownym dodaniu gazu, zaświecają się właśnie te kontrolki i jeśli samochód stoi, to obroty dochodzą do 3/4 tys. i samochód strasznie wyje, trzęsie się, tak jakby przepustnica była po prostu otwarta. Jeśli zaświecą się one podczas jazdy, to da się normalnie dalej jechać, ale samochód nie reaguje na pedał gazu i utrzymuje mniej więcej 70km\h, problem pojawia się wtedy, kiedy trzeba jechać w korku, przez rondo lub staje się na światłach. Trzeba wtedy zgasić samochód, wyciągnąć kartę i wsadzić jeszcze raz. Zazwyczaj to pomaga i jeśli dalej jedzie się w miarę spokojnie bez gwałtownego dodawania gazu, to da się jakoś dojechać na miejsce, ale to też zależy kiedy. Czasami zaświecają się i trzeba zgasić samochód i postać chwilę(od 3 do 10min), żeby mógł normalnie odpalić, bez serwisu i świec. Kilka dni temu zauważyliśmy jeszcze, że samochód szarpie w pewnych momentach i przez chwilę tak jakby miał więcej mocy, nie dzieje się wtedy nic, auto dalej jedzie, ale po pewnym czasie zaczyna nim strasznie szarpać i zaświecają się właśnie te dwie kontrolki(świece i serwis). Podejrzewaliśmy z mechanikiem: przepustnicę, alternator, komputer, kostkę od przepustnicy, kolektor ssący, sondę lambda, potencjometr. Przepustnica wymieniona, alternator też (z tym, że ten ma 110A, a wcześniejszy miał 123A), komputer także wymieniony(immo przelutowany), kostka dwa razy wymieniana(w poprzedniej jakby się plastik topił przy jednym 'bolcu'), kolektor ssący wymieniony, emulator 'oszukujący' sondę lambda założony(kolanko, 2mm przepływu), wszystkie filtry od gazu także, potencjometr także sprawdzony, uszczelki kolektora wymienione wszystkie poza ta największą(od silnika), uszczelki przepustnicy tez nowe, błędy usuwane po każdej wymianie, ponieważ mam na miejscu mechanika. Zawsze wszystkie się usuwają, ostatnio właśnie po zamontowaniu emulatora błędy od sondy zniknęły i został jedynie jeden od przepustnicy(elektryczna regulacja automatyczna-nieciągły), ale jego też dało się usunąć. Wszystkie kontrolki razem z checkiem, zawsze się przestają świecić po usunięciu błędów. Ale po czasie znowu zaświeca się check i świeci ciągle, przy każdym odpaleniu, a serwis i świece zaświecają się, niezmiennie przy nagłym dodaniu gazu. Ale czasem po usunięciu błędów można jechać jak się chce i nic się nie dzieje. Wczoraj zauważyliśmy, że jeśli rozpędzi się samochodem powyżej 3tys. obrotów i utrzymuje się je, to nic się nie dzieje, a jak puści się pedał gazu, to szarpie i zaraz zaświecają się tamte dwie kontrolki(check świeci cały czas).
    Chciałabym dodać, że wymieniany był rozrząd i nie zostały wtedy wymienione simeringi, z których cieknie olej, wszystko jest dość mokre.

    I właśnie chciałabym zapytać, czy może być to wina tego, że pasek od alternatora jest mokry, czy to, że simeringi nie zostały wymienione mogło mieć jakiś negatywny wpływ i związek z tym co aktualnie sie dzieje? Lub idąc innym tropem, czy mogą to być wtryski nie działające prawidłowo, zepsute zawory, wiązka od sterownika przepustnicy?
    Mamy zamiar jechać pod clipa do renault i do elektromechanika, ale na razie nie ma takiej możliwości, więc pytam tu. Może ktoś miał podobny problem lub wie co to może być?
  • Helpful post
    Level 34  
    viniusia wrote:
    wiązka od sterownika przepustnicy?
    To jest dobry trop + przepustnica + świece+ cewki+ ew. jeszcze raz komputer :cry:
    50% postów o Lagunie II jest związanych z tą usterką . Poszukaj.
  • Level 3  
    genek1000 wrote:
    viniusia wrote:
    wiązka od sterownika przepustnicy?
    To jest dobry trop + przepustnica + świece+ cewki+ ew. jeszcze raz komputer :cry:
    50% postów o Lagunie II jest związanych z tą usterką . Poszukaj.

    Właśnie dużo czytaliśmy już i sprawdzaliśmy dużo rzeczy i nadal nic co by podziałało. Jutro zobaczymy te wtryski i pozostałe wymienione przeze mnie rzeczy, które da się samodzielnie sprawdzić oraz te podane przez Ciebie. Cewkę wymienialiśmy ale jedną bo padła, właśnie te 4 miesiące temu razem ze świecami;\
  • Level 1  
    Witam. Mam podobne objawy, czy udało się rozwiązać problem?
  • Level 3  
    Hej, niestety nie udało się rozwiązać problemu, ponieważ przed rozwiązaniem go, samochód całkowicie stanął( przez wkręcony pasek akcesoriów). Został zezłomowany;/