Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa

25 Mar 2020 11:17 123 8
  • Poziom 26  
    Witam,

    Znajomy podleciał do mnie z dwoma sterownikami od Audi A4 niby mają ten sam numer 038906019AN, na jego sterowniku nie odpala turbina, i na pewno coś tam majsterkując twierdzi że go uszkodził. Turbina jest sprawdzona na krótko.

    Zakupił nowy sterownik i oczywiście nie odpala ze względu na immobilizer.

    Na PCB zlokalizowałem 2 pamięci - duży równoległy flash 29F400, do którego nie mam programatora, oraz mały eeprom 24C04.

    Martwi mnie kilka różnic na PCB, szczególnie w starym sterowniku brak jest dosyć sporego drivera zaznaczonego strzałką, oraz kilka różnic przy rezystorach, diodkach.

    Czy przylutować obie/jedną z pamięci? Do eepromu mam programator, do flash'a niestety nie.
    Oczywiście zależy mu żeby zostały jego MAP'y i dane immobilizera.


    Ewentualnie jeżeli podmiana pamięci to nie rozwiązanie, to może ktoś podpowie który driver jest odpowiedzialny za Turbo?

    Gdzieś czytałem, że flash można odczytać wprowadzając go w tryb BOOT przez K-line (czyli chyba ODB2, pewnie bym znalazł jakiś interfejs za 20pln) ale z tego co wyczytałem i tak nie da rady go zaprogramować...

    Pozdrawiam

    EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa
  • Poziom 29  
    A jakby usunąć to immo? To stary poerdzioch to i tak go nikt nie weźmie
  • Poziom 26  
    No mogę, znalazłem narzędzie, ale szukam programatora po szufladach...

    A MAP'y? Jeżeli sinik jest inny, to nie będzie kiepsko się kręcił?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Tu masz rację. Ryzyk fizyk. Jak będzie źle to wsadzisz mu oryginalną. A jaki to motor dokładnie? Masz galletto albo kessa ktaga?
  • Poziom 26  
    a MAP'y są trzymane w flash czy eeprom?

    EEPROM dosyć mały bo tylko 512...
    Flash z tego co rozumiem jest read only dla procesora.

    Nie mam żadnych takich dedykowanych kabli...

    Różnica między wsadami w sterownikach:
    EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zmień Eeprom
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Albo przeprowadź procedurę wymiany licznika .
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jeśli chcesz zrobić klon 15tki, masz pewność że flashe obydwu mają te same numery softu (oprócz końcówki numeru sterownika - patrz naklejki na flashu) możesz śmiało spróbować przelutować/skopiować eeprom.
  • Poziom 26  
    ok... przelutowałem eeprom, auto odpaliło, ale turbina się dalej nie załączała.

    Po dodadaniu gazu zapalały się kontrolki ABS i ESP, a na starym tego nie było...

    Wróciliśmy do poprzedniego i okazało się że jakiś bezpiecznik gdzieś tam z boku był spalony....

    Tutaj na zdjęciu ta niebieska 15...
    EDC15P+ ECU - Transfer pamięci EEPROM/FLASH, między sterownikami lub naprawa

    dzięki za pomoc....