Słowem wstępu: wiem jak powinno się ładować li-ion. Przyjmijmy, że ładujemy prądem 1C, przy 4,2V max.
A teraz do rzeczy:
Orientuje się ktoś czy akumulatory Parkside z serii X12V Team mają wbudowany układ kontroli ładowania? Są to 3 szeregowo połączone li-ion.
Te baterie mają też trzecie złącze. Ciekawe czy one jest wykorzystywane przy ładowaniu?
Czy da się to sprawdzić bez jego rozbierania?
Oryginalna ładowarka ma napisane, że daje 12V i 2,4A. Podejrzane i mało wiarygodne jak dla mnie. Trochę mało, bo 3 x 4,2V = 12,6V
Chodzi mi o to czy można taki akumulator ładować z gniazda zapalniczki samochodowej? Na postoju jest to między 12,3V a 12.5V. Podczas jazdy zwykle między 13,5V a 14,5V.
Teoretycznie jeżeli te akumulatory mają wbudowany BMS to można im śmiało 13V podać i się bezpiecznie naładują. Czy się mylę?
BMS podobno nie ograniczają prądu ładowania. Prawda to?
P.S.
Wolę najpierw spytać, zanim przystąpię do prób.
A teraz do rzeczy:
Orientuje się ktoś czy akumulatory Parkside z serii X12V Team mają wbudowany układ kontroli ładowania? Są to 3 szeregowo połączone li-ion.
Te baterie mają też trzecie złącze. Ciekawe czy one jest wykorzystywane przy ładowaniu?
Czy da się to sprawdzić bez jego rozbierania?
Oryginalna ładowarka ma napisane, że daje 12V i 2,4A. Podejrzane i mało wiarygodne jak dla mnie. Trochę mało, bo 3 x 4,2V = 12,6V
Chodzi mi o to czy można taki akumulator ładować z gniazda zapalniczki samochodowej? Na postoju jest to między 12,3V a 12.5V. Podczas jazdy zwykle między 13,5V a 14,5V.
Teoretycznie jeżeli te akumulatory mają wbudowany BMS to można im śmiało 13V podać i się bezpiecznie naładują. Czy się mylę?
BMS podobno nie ograniczają prądu ładowania. Prawda to?
P.S.
Wolę najpierw spytać, zanim przystąpię do prób.