Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bora 1.9 tdi 90km alh przeładowanie turbiny

Kapi 2.3v6 26 Mar 2020 02:27 2091 16
  • #1
    Kapi 2.3v6
    Level 5  
    Witam. Mam taki problem z moim vw iż gdy go zakupiłem wężyk były podłączone byle jak i po osiągnięciu 120km odcina turbinę. Szukałem schematu w internecie do mojego silnika lecz każdy był inny i żaden się nie sprawdził =( więc proszę was o pomoc. Bora 1.9tdi 90km 99r oznaczenie silnika wvwzzz1jzxw. Komputer pokazuję przeładowanie turbiny. W zależności od podłączenia węży auto różnie brzmi . Na nie rozgrznym silniku bora potrzebuje z 1-2m żeby załączyć turbinę i słychać ja na wolnych obrotach, naciśnięcie pedału od 1000-1500 sprawia że auto już zaczyna gwizdac nie mam pojęcia czy chodzi o to że nie posiada katalizatora... Czy wezyki źle podłączone :(+ egr jest zaślepiony a wezyku od strony zaworu jest zaślepiony. Pomocy =(
  • #2
    berthold61
    Level 26  
    Po zapaleniu wciąga sztangę ?
  • #3
    Kapi 2.3v6
    Level 5  
    Tak tylko że minimalnie
  • #4
    berthold61
    Level 26  
    To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
  • #5
    Kapi 2.3v6
    Level 5  
    Po podłączeniu na krótko sztanga zachowuje się tak samo. Auto przyspiesza po przekroczeniu 3 tys na 4 wyłącza turbo szybki reset i dalej przyspiesza czyli wchodzi że gruszka do wymiany? Bo przepływomierz nowy.
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Raczej nie gruszka tylko geometria zapieczona o ile jest w tym silniku.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    Zobacz jak pod ręką chodzi ci sztanga od turbo, tam jest zmienna geometria w turbinie. A może jest dziurawa membrana w środku ?
  • #8
    berthold61
    Level 26  
    Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie nieszczelność lub dziurawa grucha to notlauf murowany , zywkłego vag-com nie masz ? to kosztuje 20 zł i wiele pomaga bo sprawdzasz sobie turbo programem tzw test turbiny wciąga i popuszcza na zmianę , ale zanim zaczniesz szukać głębiej to polecam baaardzo dokładnie ale to dokładnie sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia zwłaszcza w zaczepach one tam się przecierają i to też główna przyczyna usterek z turbinami w VW , mechanicy lubią takich małokumatych klientów bo w 90% przypadkach naciągają na wymianę turbiny znam temat dobrze .
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    berthold61 wrote:
    ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie


    To jest jakiś żart... jeżeli nie masz upustu spalin to po odpaleniu nie ma żadnej pracy gruszki tylko ciśnienie doładowania upuszcza samo sztangę, raczej jest tam zmienna geometria. Jak jest N75 to jest zmienna geometria.

    Prima Aprilis był we środę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jakie masz turbo ? Takie jak po lewej czy po prawej ?
  • #10
    berthold61
    Level 26  
    N75 jest w zwykłym turbie bez zmiennej geometri jak również i ze zmienną geometrią , nie mieszaj ludziom w głowach ,każdy tdi ma i musi mieć zawór n75 koniec kropka , do autora prośba o sprawdzenie wężyków zwłaszcza w zaczepach czy nie poprzecierane .
  • #11
    n6210
    Level 29  
    Może niech autor poda symbol silnika bo chyba tylko 3 modele TDI 90KM miały turbo zmienną geometrię (AHH/ALH/ANU) Chyba, że było więcej to nie wiem, aż tak obcykany nie jestem.
    Dla turba z klapą upustową zaworek N75 jest zdaje się inny niż dla zmiennej geometrii (ale jest)
    Dawno tego wynalazku nie oglądałem bo dziś mało kto to ma.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tu jest podłączenie z kolektorem saacym
    Bora 1.9 tdi 90km alh przeładowanie turbiny
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Przecież napisał że kod silnika to ALH tzn że jest zmienna geometria.
  • #13
    dawidek126
    Level 13  
    Podłącz pompę ręczna ( vacum) pod samą gruszke. Zrób podciśnienie. Jak nie schodzi tylko "trzyma" to szczelna, wtedy stoi geometria turbosprężarki.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Jak przeładowywuje turbo to zawsze stoi zmienna geometra, jakby uszkodzony był zawór bądź jakieś podciśnienie to miałby niedoładowany silnik.
  • #16
    berthold61
    Level 26  
    Nie zauważyliście że autor tematu zniknął , zadał kilka pytań i pewnie nawet tego nie sprawdził o czym pisaliśmy i zniknął , szkoda czasu.