Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TDA8842 - sygnał RGB z RCA

26 Mar 2020 10:31 111 4
  • Poziom 3  
    Cześć wszystkim,
    na wstępie zaznaczam, iż jestem początkujący w tematach elektorniki, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc. Nie szukam gotowych rozwiązań podanych na tacy, a wskazówek, porad co doczytać, gdzie co znaleźć, może (jeśli wszystko "wymyślę") ostateczną ocenę rozwiązania.

Problem jest taki, że potrzebuję z sygnału RCA rozdzielić sygnał R, G oraz B. Naszukałem się w internetach i znalazłem w miarę dostępny układ Philips TDA8842, który jest w stanie to zrobić (załączam datasheet). Teraz potrzebuję go uruchomić w absolutnym minimum, tj. wprowadzić na PIN CVBS(int) sygnał oraz odczytać Ro, Go oraz Bo. Problem polega na tym, że nie potrafię z datasheetu rozpoznać, co należy doprowadzić, żeby ten układ się uruchomił. W instrukcji jest punkt Start-up procedure. Znajdują się tam tabelki z ustawieniami bitów magistrali i2c, aczkolwiek nie wiem którymi pinami to się steruje, czy jest to poprostu wewnętrzna specyfika układu.

Podejrzewam, że większość w tej instrukcji jest, potrzebowałbym nakierowania, na co zwrócić uwagę, co doczytać, czym się zainteresować, tak jak już wcześniej pisałem. Ponadto co robi się z nóżkami układu, których się nie wykorzystuje, zostawia się "w powietrzu", podłącza się do masy, gdzieś indziej?

Dzięki z góry za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
    Kuba
  • Poziom 34  
    W jakim celu chcesz rozdzielić CVBS na RGB ?
  • Poziom 3  
    TvWidget napisał:
    W jakim celu chcesz rozdzielić CVBS na RGB ?

Chcę w ten sposób podać sygnał na wyświetlacz LCD. Synchronizację dostanę dzięki LM1881N. Natomiast jest to temat poboczny, do pominięcia. W każdym razie chciałbym ten sygnał rozbić tym scalakiem.
  • Poziom 34