Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D lift - Poszukuje schematu fabrycznej instalcji haka holowniczego

26 Mar 2020 20:31 183 5
  • Poziom 6  
    Witam
    poszukuję schematu fabrycznej instalacji modułu haka holowniczego do Opla Corsy D po lifcie 2014r.
    Kupiłem haka z fabrycznym modułem i chciałbym go podłączyć do Corsy.
    Wiem że moduł ma nr 13329462 i obsługuje gniazdo przyczepy 13pin.
    Jeżeli ktoś ma dostęp do takiego schematu będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    kdawid napisał:
    Witam
    poszukuję schematu fabrycznej instalacji modułu haka holowniczego do Opla Corsy D po lifcie 2014r.
    Kupiłem haka z fabrycznym modułem i chciałbym go podłączyć do Corsy.
    Wiem że moduł ma nr 13329462 i obsługuje gniazdo przyczepy 13pin.
    Jeżeli ktoś ma dostęp do takiego schematu będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Witam . Najlepiej do fabrycznego modułu poszukać dedykowaną wiązkę przewodów ,wtedy wystarczy wpiąć kostki do instalacji fabrycznie przygotowanych do haka.
  • Poziom 6  
    woldane napisał:
    Witam . Najlepiej do fabrycznego modułu poszukać dedykowaną wiązkę przewodów ,wtedy wystarczy wpiąć kostki do instalacji fabrycznie przygotowanych do haka.

    Tak by było faktycznie najlepiej, ale podejrzewam że nie istnieje taka fabryczna wiązka (jeżeli jestem w błędzie niech mnie ktoś poprawi).
    Myślę że nie ma takiej wiązki ponieważ hak fabryczny, który kupiłem wraz z fabrycznym modułem i gniazdem przyczepy jest razem z wiązką. Wiązka ta łączy moduł z gniazdem przyczepy, wszystko było by super gdyby nie to że 6 przewodów w tej wiązce jest uciętych.
    Więc na tej podstawie wnioskuje ze przewody te były już wpięte w część całej instalacji samochodu. Jutro wezmę miernik i posprawdzam od czego są te przewody, przedzwonię je do gniazda przyczepy i będę wiedział za co odpowiadają. Podejrzewam że dwa z nich to bezpośrednie zasilanie (plus i masa) bo są grube 2,5mm a gniazdo przyczepy to 13 pin więc powinno mieć też stałe zasilanie.
    Niestety będę miał problem z pozostałymi obciętymi kablami bo jedn z nich idzie do gniazda przyczepy i ten pewnie sprawdzę miernikiem, do którego pinu jest podłączony. Pozostałe 3 idą już do modułu. Podejrzewam że dwa z nich to sieć CAN bo jakoś ten moduł musi dostawać sygnał jakie światła w przyczepce załączyć trzeci nie mam pojęcia od czego jest i dlatego bardzo pomocny był by schemat.
    Z instrukcji obsługi Corsy wyczytałem że bezpieczniki od modułu przyczepki są w tylnej skrzynce bezpieczników. Jest ich 2 wiec już wiem gdzie podłączyć zasilanie. Niestety reszta to na razie zagadka.
    Poniżej fotka tego co mam czyli wiązka + moduł + gniazdo przyczepy
    Opel Corsa D lift - Poszukuje schematu fabrycznej instalcji haka holowniczego
    Sprawdziłem miernikiem te przewody obcięte które idą do gniazda i te dwa grube to stały plus i masa, ten cienki czarny jest podłączony do włącznika wykrywania podłączenia wtyczki do gniazda skoro jest czarny to pewnie masa, drugi przewód z tego włącznika idzie już do modułu.
    Zostają jeszcze te 3 obcięte przewody które idą do modułu
    zielony o przekroju 0,35
    brązowo- żółty przekrój 0,5
    fioletowo-zielony przekrój 0,5
    to wolne gniazdo w module ma dwa piny i to na 100% zasilanie modułu czyli masa i plus.
  • Poziom 6  
    MikeC napisał:
    Schemat moduł przyczepy + uchwyt rowerowy ...

    Wielkie dzięki
    o to chodziło teraz wiem jak to podłączyć
    mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś orientuje się czy po zamontowaniu tego modułu trzeba coś kodować?
    nie wiem czy to ma znaczenie ale mam w aucie czujniki cofania
  • Poziom 6  
    Witam ponownie
    Dzięki schematom od MikeC udało mi się bez problemu podłączyć fabryczny moduł haka do Corsy i wszystko działa.
    No prawie wszystko bo Corsa ma też fabryczne czujniki parkowania i powinny się one dezaktywować po podpięciu przyczepki a tak się nie dzieje.
    Dodam że instalacja jest na pewno dobrze wykonana, wszystko działa oprócz dezaktywacji czujników. Can podpięty prawidłowo - po podpięciu przyczepki przeciwmgłowe zapala się tylko w przyczepce a w aucie nie (i tak powinno być)
    Podejrzewam że te czujniki parkowania to kwestia kodowania.
    Czy ktoś może mi powiedzieć co i jak trzeba zakodować aby po podpięciu przyczepki czujniki nie działały?