Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Saab 9-3 ''06 - Wpadający pedał hamulca i stuki

28 Mar 2020 16:22 219 10
  • Poziom 10  
    Witam,
    po wymianie tarcz, klocków, płynu hamulcowego, przeczyszczeniu tłoczka zacisku (niby),
    pojawił się objaw wpadania pedału hamulca przy odpalonym silniku. Wciskam, i powolutku wpada aż do podłogi, pompuję i znów to samu.

    Ponadto, przy mocniejszym wciśnięciu słychać kilka stuknięć, wyczuwalnych na pedale. Przy otwartych drzwiach, wydaje mi się , że odgłos dochodzi od tyłu przy kołach, ale wcale tak nie musi być.

    Naprawa została generalnie wykonana, ponieważ podczas wciskania pedału hamulca czy zaciąganiu awaryjnego, blokował się tylny zacisk (który własnie miał niby mieć przeczyszczony tłoczek).

    Teraz nadal się blokuje, lecz mniej.

    1. Czy ktoś miał przypadek co z tym wpadanie pedału i stukaniu lekkim wyczuwalnym na pedale?
    2. Czy ktoś rozwiązał problem blokującego się zacisku i co pomogło?

    Dziękuje za odp.
    Tematy różnej maści przeszukałem (na pewno nie wszystkie w internecie), ale jednak opisują objawy w innych sytuacjach.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Zacisk do rzetelnej naprawy, warto podkreślić słowo rzetelnej. Wpadający pedał, to zapowietrzony układ.
  • Poziom 30  
    Kaziu1991 napisał:
    Wpadający pedał, to zapowietrzony układ.

    Ja bym raczej podejrzewał pompę. Uszczelnienia tłoczków nie trzymają. Miałem tak przez miesiąc że pedał powoli się obniżał przy lekkim naciśnięciu. Samo przeszło.
    Zapowietrzony powoduje rośnięcie a nie opadanie pedału.
  • Poziom 32  
    Sam to wszystko robiłeś?
  • Poziom 13  
    Abart64 płyn hamulcowy jest mniej ściśliwy niz powietrze, stąd nie ma prawa zapowietrzony układ powodować rośnięcia pedału. Oczywiście podzielam pogląd kolegi, iż problemy mogą powodować zużyte uszczelnienia sekcji pompy. Natomiast jezeli przed "naprawą" z pedałem hamulca było wszystko ok, tylko blokował zacisk, to raczej po wymianie płynu (jedyna ingerencja w pompe) nagle uszczelnienia nie mogły strzelić.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Odpowietrzyć pompę
    Odpowietrzyć układ hamulcowy
    Sprawdzić zaciski jeszcze raz
  • Poziom 30  
    Kaziu1991 napisał:
    stąd nie ma prawa zapowietrzony układ powodować rośnięcia pedału.

    Naciskasz pierwszy raz masz pedał w podłodze, drugi i trzeci raz naciskasz jest wyżej i tak dalej. Pedał rośnie z każdym naciśnięciem.
  • Poziom 13  
    Abart64 teraz sie zgadzamy. Nieporozumienie sie wkradło
  • Poziom 10  
    Kaziu1991 napisał:
    Abart64 płyn hamulcowy jest mniej ściśliwy niz powietrze, stąd nie ma prawa zapowietrzony układ powodować rośnięcia pedału. Oczywiście podzielam pogląd kolegi, iż problemy mogą powodować zużyte uszczelnienia sekcji pompy. Natomiast jezeli przed "naprawą" z pedałem hamulca było wszystko ok, tylko blokował zacisk, to raczej po wymianie płynu (jedyna ingerencja w pompe) nagle uszczelnienia nie mogły strzelić.


    Dokładnie, tak jak mówisz. Przed naprawą nie było żadnych problemów, i można to wywnioskować z mojego pytania, ponieważ napisałem "po wymianie".
    Naprawa robiona przez "fachowców", w "ogarniętym" serwisie.

    Patrzcie, mam to samo odnośnie tych stuków przenoszących się na pedał hamulca i dochodzą one od tylnego zacisku:
    (przypominam, że stukanie pojawiło się po wymianie w/w części i płynu ham., przed serwisem tego nie było)

    P.S. Mechanik powiedział, "że to klocki i nic z tym nie zrobi"


    Link
  • Poziom 13  
    Jak robił to fachowiec i masz kwit, to jedź i niech poprawia. Nie moge powiedzieć tego z całą stanowczością, bo nie widze fizycznie jak to zostało wykonane, ale chyba ktoś spaprał robote. Kazdemu to sie czasem zdarzy, ale istotne jest to, by chciał warsztat popełnione błędy naprawić. Amen
  • Poziom 10  
    Poprawione, przestało stukać pod pedałem hamulca - solidne odpowietrzenie.
    Nadal wpada, ale to już zostaje, bo mechanik jak ściana.

    Zacisk się mniej blokuje, ale nadal czasem trzyma - regeneracja zacisku, ale znów spartaczona, zamiast wymienić wszystkie gumki.

    Podsumowanie: Partaczyna, a nie mechanik, czyli jak większość niestety.