Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jak ustawić piec gazowy żeby w domu nie było zimno?

Taggin 05 Apr 2020 01:02 55119 218
Computer Controls
  • #91
    Taggin
    Level 10  
    Ogólnie wygląda to tak:
    Ustawiłem na 22 stopnie w dzień i 21,5 na noc. Jest ok. Nagrzało się, programator pokazuje temperaturę 22.0 - 22.2. Czasami spadnie to podgrzewa ale nie tak jak było, że na maksa.
    Dziękuje za pomoc:)

    Czy wietrzycie dom co jakiś czas? wtedy grzejnik skręcić? czy zostawić?
  • Computer Controls
  • #92
    Piter3040
    Level 24  
    Z wietrzeniem jest tak: jeżeli. się wietrzy to bardzo intensywnie i krótko. (Ja wietrze 2 razy dziennie. W kuchni nie mam regulatora to w trakcie gotowania uchylam a drzwi od pokoju z regulatorem zamykam) W pomieszczeniach gdzie nie ma regulatora możesz dłużej. Ważne by regulator nie był blisko okna bo jak poczuje wyraźny chłód to załączy piec. Możesz go też jeśli to możliwe osłonic od powiewu z okna. Nie wiem jak działa twój regulator czy jak wyczuje np temperature o 1st mniejszą to włącza się od razu na maxsa?? U mnie np jak otworzę okno i temperatura gwałtownie spadnie to regulator pierw włącza się kontrolnie na chwilę. Raz drugi i trzeci. I jeżeli po 30 minutach nie nadrabia to za 4 razem daje max. Ja nic nie skręcam mam ustawione raz i tak cały rok jest. Im cieplej na dworze to dłużej wietrzysz
  • #93
    hajs444
    Level 17  
    Taggin wrote:
    Ustawiłem na 22 stopnie w dzień i 21,5 na noc. Jest ok

    Na noc możesz z powodzeniem ustawić na 20 Stopni (standardowo ustawia się na 18) choć jeśli jesteś ciepłolubny to zostaw tak jak jest. Po prostu pokombinuj z ustawieniami tak żeby ci jak najbardziej odpowiadało.
    Taggin wrote:
    Czy wietrzycie dom co jakiś czas? wtedy grzejnik skręcić? czy zostawić?

    Zimą skęć wszystkie grzejniki, otwórz wszystkie okna i drzwi (pokojowe) w mieszkaniu na 15-20 min. i to powinno wystarczyć. Nawet jeśli piec się włączy to po osiągnięciu max. temp. z braku możliwości odbioru ciepła się po prostu wyłączy. Latem możesz wydłużyć czas wietrzenia do nawet kilku godzin. Ogólnie w wysokim sezonie letnim zostawiłbym tylko c.w.u. wtedy czas wietrzenia mieszkanie nie ma żadnego znaczenia.
  • Computer Controls
  • #94
    User removed account
    Level 1  
  • #95
    Piter3040
    Level 24  
    Broń Boże nie zakręcaj wszystkich głowić!!!! Zagotujesz wodę w układzie. Znaczenie ma tylko ten pokój w którym jest czujnik temperatury zwany regulatorem. Aby za bardzo go nie wychładzać..
  • #96
    User removed account
    Level 1  
  • #97
    hajs444
    Level 17  
    Erbit wrote:
    Zagotowała się kiedyś Koledze woda w wymienniku? Proponuję nie opowiadać takich herezji bo nie każdy kocioł/instalacja ma bypass a wtedy kocioł nawet nie zauważy, że "instalacja nie może odebrać ciepła" bo woda w obiegu stoi i czujnik na powrocie niczego nie zauważy bo woda na powrocie nadal będzie zimna czyli tak jakby instalacja odebrała całe ciepło.

    Widzisz tak się składa że mi się nigdy nie zagotowała. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić technicznej możliwości zagotowania wody w kotle. Po przekroczeniu max. temp, kotła powinien zadziałać termostat bezpieczeństwa. Jeśli nie zadziałał to znaczy że coś jest nie tak z samym termostatem lub kotłem. Poza tym Z tego co wiem to kocioł Autora tematu posiada czujnik temperatury zarówno na powrocie jak i zasilaniu.
    W sumie zamiast zakręcać głowice Autor tematu może również przekręcić pokrętło c.w. na piecu na minimum na czas wietrzenia. Nie widzę sensu marnowania energii i gazu podczas wietrzenia miaszkania.
  • #98
    Piter3040
    Level 24  
    Jak nie ma przepony to się zagotuje bo powrót nie działa. W nagrzewnicy jest bardzo mało wody i wystarczy moment by się zagotowała
  • #99
    User removed account
    Level 1  
  • #100
    Taggin
    Level 10  
    To co z tą nocą? Na ile ustawić ? Żeby potem nie musiało zbyt długo dogrzewać. Żeby bylo ekonomicznie
  • #101
    Piter3040
    Level 24  
    Im mniejsza różnica tym szybciej dogrzeje. Gdy na dworze jest +10st to szybko różnice będą niwelowane. Jak będzie -10st to znacznie dłużej. Sam musisz sobie odpowiedzieć jaki lubisz komfort. (zasady już znasz im chłodniej tym taniej) Ja mam ustawione 22st przez 24h bo tak lubię. Chodzę późno spać i lubię jak jest ciepło. Nie lubię natomiast chodzić w domu w swetrze czy w dresie.
  • #102
    Wojewoda82
    Level 28  
    Taggin wrote:
    Ogólnie wygląda to tak:
    Ustawiłem na 22 stopnie w dzień i 21,5 na noc. Jest ok. Nagrzało się, programator pokazuje temperaturę 22.0 - 22.2. Czasami spadnie to podgrzewa ale nie tak jak było, że na maksa.
    Dziękuje za pomoc:)

    Czy wietrzycie dom co jakiś czas? wtedy grzejnik skręcić? czy zostawić?


    Jak chcę wietrzyć to staram się aby grzejniki nie były ciepłe. Czyli np z pól godziny po wyłączeniu kotła. Jak jest zimno na dworze to dodatkowo na programatorze na te np 10 minut wietrzenia (z przeciągiem, mam okna z trzech stron) ustawiam aby się na pewno kocioł nie włączał. Szkoda gazu, niby wiele nie spali przez 10 minut, ale zawsze.
    Piter3040 wrote:
    Ja mam ustawione 22st przez 24h bo tak lubię. Chodzę późno spać i lubię jak jest ciepło. Nie lubię natomiast chodzić w domu w swetrze czy w dresie.


    Co kto lubi, ja mam 20,5 a w nocy 19,5 i w dzień potrafię chodzić w podkoszulku i samych gaciach. A w nocy potrafię rozkopać kołdrę.

    Piter3040 wrote:
    Broń Boże nie zakręcaj wszystkich głowić!!!! Zagotujesz wodę w układzie. Znaczenie ma tylko ten pokój w którym jest czujnik temperatury zwany regulatorem. Aby za bardzo go nie wychładzać..


    Ja nie ruszam głowic (to nie CO miejskie z podzielnikami, ze nagle nabije sporo impulsów). Co więcej, w pomieszczeniu gdzie jest programator kotła, mam założoną głowicę termostatyczną. Ale trzymam 20,5 a głowica jest na 4,5 czyli jakieś 24 stopnie. Więc goni króliczka ale go nigdy nie złapie. Lepiej to wpływa na dogrzewanie innych pomieszczeń.
  • #103
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Piter3040 wrote:
    Nie lubię natomiast chodzić w domu w swetrze czy w dresie.
    Prawda jest taka, że trzeba raczej w koszulce, ale w bardzo ciepłych kapciach i bardzo ciepłych skarpetach. Zimno jest zawsze od dołu, dlatego lepsza od kaloryferów byłaby podłogówka (eliminuje zimno od nóg). Niestety, ludzie powszechnie ubierają się tak, jakby wkładali plecy w palenisko pieca łazienkowego a nogi do zamrażalnika lodówki.
  • #104
    hajs444
    Level 17  
    Erbit wrote:
    Jest to zupełnie bez znaczenia gdy woda w obiegu stoi. Jedyny ratunek to bypass, dzięki któremu woda w obiegu się "ruszy" i dotrze do czujników. Bez tego zagotowanie wody murowane mimo, że Tobie to nigdy się nie zdarzyło (być może Twój kocioł ma wewnętrzny bypass).

    Przejrzałem dokumentację techniczną tego kotła i rzeczywiście nie ma Bypassu. Śmiem w takim razie stwierdzić że instalacja wykonana z możliwością zatrzymania krążenia układu jest wykonana nie zgodnie ze sztuką. Jeśli Bypass nie występuje w kotle to powinien być na ostatnim grzejniku w formie zaworu termostatycznego do systemów jednorurowych. W razie zamknięcia wszystkich głowić woda i tak zachowa minimalny stopień krążenia przez Bypass w owym zaworze.
    Piter3040 wrote:
    Jak nie ma przepony to się zagotuje bo powrót nie działa. W nagrzewnicy jest bardzo mało wody i wystarczy moment by się zagotowała

    Jestem nadal zdania że nie ma technicznej możliwości aby w sprawnie działającym piecu zagotować wodę. Jeśli Piec zagotowuje wodę to znaczy że czujnik STB się skończył lub sama jakość wody w instalacji pozostawia sobie wiele do życzenia za czym idzie zakamieniony lub zasyfiony wymiennik w komorze spalania.
    Gotowanie wody to nie jest normalne zachowanie pieca i na tym skończę mój wywód bo to nie jest tematem tego postu.
  • #105
    Piter3040
    Level 24  
    Zagotuje się. Tak mi powiedział przedstawiciel autoryzowany. Co więcej sam się kiedyś przypadkiem przekonałem. Nieopacznie zakręciłem wszystkie głowice. Dobrze ze byłem w domu i szybko zorientowałem się, ze coś nie tak jak usłyszałem wycie w piecu:)
    Zabezpieczenie powinno być jakieś wykonane. Natomiast zasada jest taka ze w pomieszczeniu gdzie jest sterownik pokojowy nie montuje się głowić i kaloryfer powinien być ustawiony na maksimum. Jak nie ma głowic zabezpieczenie nie jest potrzebne
  • #106
    Taggin
    Level 10  
    A co w chwili gdy przyjdą upały ?? Co się robi wtedy ? Ustawienia pieca na 0 stopni ??? Czy programator np na 10 stopni ??
  • #107
    DiZMar
    Level 43  
    Taggin wrote:
    A co w chwili gdy przyjdą upały ?? Co się robi wtedy ? Ustawienia pieca na 0 stopni ??? Czy programator np na 10 stopni ??

    Zostaw tak jak jest, bo zapomnisz i zamarzniesz gdy przyjdzie ochłodzenie. :crazyeyes:
  • #108
    Piter3040
    Level 24  
    Tak jak teraz jest już ciepło ja mam ustawione na 45st. W moim przypadku najmniejsza wartość jaką mogę ustawić na piecu to 40st i tyle ustawiam. Jak przyjdzie ciepło to piec przestanie się przecież włączać bo temperatura będzie w mieszkaniu wyższa niż ustawiona na regulatorze. U mnie teraz jest tak ze np miedzy godziną 12 a 20 piec się nie włączał wcale. Troszkę pochodził w nocy ale grzejniki i tak tylko lekko ciepłe były bo termostat szybko odłączał. Słonce bardzo już nagrzewa mury i szybko uzupełniane jest ciepło
  • #109
    User removed account
    Level 1  
  • #110
    Wojewoda82
    Level 28  
    Jeśli na głowicach masz nastawione nastawy na np 23-24 stopnie, a na programatorze pokojowym na 21 to nie ma opcji aby wszystkie grzejniki miały zamknięty obieg przez głowice termostatyczne. Tym bardziej, ze np głowice analogowe (zwykłe, "mechaniczne") nie zamykają całkiem obwodu, gdy pomieszczenie się zagrzeje do nastawionej na głowicy temperatury. Jest ciągłe słaby przepływ przez grzejnik.

    Stad u mnie w pomieszczeniu z programatorem jest głowica na grzejniku, ale nadstawiana z 3-4 stopnie więcej niż na programatorze. Dzięki temu gdy w pomieszczeniu z programatrorem jest już blisko do tego co nastawione, głowica lekko się przymyka, co trochę dławi przepływ przez grzejnik, co lekko obniża jego moc. Efekt, nie ma problemu z tym, żę za szybko wyłączy się grzanie i np któryś pokój będzie niedogrzany.

    Tylko dla nerdów, którzy chcą idealnie np 22,4stopnia w pomieszczeniu i montują głowice elektroniczne, potrzebny jest by-pass lub sparowanie głowic z wyłącznikiem na kotle.
  • #111
    Piter3040
    Level 24  
    Zacznijmy od tego że jeżeli w każdym pokoju masz sterownik to nie wiem kto to projektował i jak to ma działać:) . Sterownik powinien być jeden i w pokojach głowice samoregulujące jeśli już. Natomiast jeśli masz w każdym pokoju głowice to sterownik jest zbędny. Ustawiasz sobie na piecu jakąś temperature np 50st i grzejniki sobie same regulują. Ale do prawidłowej pracy powinien być jakiś dodatkowy zasobnik. Chyba że nowoczesny piec ma taki niewielki wbudowany. No i musisz drzwi zamykać od każdego pokoju by temperatura była zadana. Inaczej się to nie sprawdzi.
    Każdy z nas ma inne preferencje. Ja lubię jak wszędzie jest taka sama temperatura. Mam tak wyliczone grzejniki, że w każdym pokoju przy maksymalnym otwarciu mam taką samą temperature i nie muszę zamykać drzwi od pokojów. Mam dwoje dzieci i one ciągle by coś otwierały i nie zamykały. Tak wiec sterownik w głównym pokoju u mnie się sprawdza
  • #112
    User removed account
    Level 1  
  • #113
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Taggin wrote:
    Czy wietrzycie dom co jakiś czas? wtedy grzejnik skręcić? czy zostawić?

    Nic nie skręcasz bo wietrzenie to 2 minuty przeciągu lub 5 min konwekcji przy otwartym oknie ma maxa. PO prostu z domu ma wyjść grawitacyjnie ciepłe wilgotne powietrze a na jego miejsce ma wpłynąć zimne suche. Widać to po szybie zewnętrznej jak zaparowuje.
  • #114
    Piter3040
    Level 24  
    Czyli masz np 3 regulatory. I teraz tak w jednym pokoju włącza piec, a w drugim nie chcesz ale i tak wówczas grzeje. I do tego jeszcze głowice regulujące? To jaki to wszystko ma sens??? Przecież dużo prościej bazować na głowicach na których ustawiasz temperaturę i masz wszędzie tyle ile lubisz. Co tu jeszcze dodatkowo regulować będą regulatory (programatory) w każdym pokoju?? Mogą tylko zakłócać prace

    Piszesz że mając jeden regulator grzeje wszędzie. Nie muszę wszędzie bo mogę zakręcić głowicę tam gdzie nie chcę.

    Przecież u ciebie jak regulator odpali np w kuchni piec to grzeje wszędzie w każdym pokoju. Jak później odpali w pokoju to też grzeje wszędzie? Nie rozumiem o czym piszesz
  • #115
    User removed account
    Level 1  
  • #116
    Piter3040
    Level 24  
    Moc kotła reguluje czujnik zewnętrzny. Natomiast to co ty robisz miałoby sens ale w domu przynajmniej 200m a nie w mieszkaniu 3 pokojowym. No ale jeżeli masz może 5-6 pokoi to oszczędności będą, jak przez pół dnia nikogo nie ma to również miałoby to sens .
    Głowice automatyczne w grzejnikach mają elektroniczne programatory gdzie programujesz różne godziny grzania oraz na każdy dzień inną temperaturę danego grzejnika wiec uważam nadal, że dodatkowe regulatory są zbędne. Każde pomieszczenie sterowane jest indywidualnie :)
  • #117
    hajs444
    Level 17  
    Erbit wrote:
    Co to jest "ostatni grzejnik" przy instalacji z rozdzielaczem?

    W przypadku rozdzielacza nie ma znaczenia jaki to grzejnik.
    W Przypadku klasycznej instalacji na upartego mógłby to być nawet i pierwszy grzejnik. U nas montuje się zawsze na ostatnim bo tak jest w projektach, nigdy się nie zastanawiałem dlaczego akurat tak. Najważniejsze było zawsze aby woda była zawsze w ruchu.
  • #118
    User removed account
    Level 1  
  • #119
    Piter3040
    Level 24  
    To prawda, ale bez bajpasa i przy skręconych wszystkich grzejnikach na maksa ruchu nie będzie i woda się zagotuje :)

    Trudno mówić o konkretnym tu przypadku bo nie znamy tej instalacji, a zawsze lepiej dmuchać na zimne
  • #120
    User removed account
    Level 1