Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ciśnienie w zbiorniku adblue Scania HPI

zyza.k 29 Mar 2020 09:03 3618 15
  • #1
    zyza.k
    Level 6  
    Witam ,Scania R HPI 420 2011 r widzę że w zbiorniku adble tworzy się ciśnienie które wypycha korkiem czynnik na zewnątrz , również przy wtrysku środka katalitycznego do rury wydechowej wydostaje się adblue twozadz osad z kryształków wokół wtrysku . Auto ma moc i nie wyświetla żadnych błędów . Jakieś pomysły od czego zacząć? Z góry dzięki!
  • #2
    arturdip
    Level 30  
    Nie za bardzo jestem pewien ale adblu podgrzewany jest z układu chłodzenia.Więc może tam należy szukać?
  • #3
    zyza.k
    Level 6  
    Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
  • #4
    arturdip
    Level 30  
    Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
  • #5
    zyza.k
    Level 6  
    Wypuszczałem ostatnio cały płyn z układu chłodzenia bo wymieniałem przewody elastyczne chłodzenia retardera i płyn był czysty

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wiesz co niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? W Renault lub Volvo po zgaszeniu silnika słychać bzyczenie pompy cofającej adblue ,myślałem że w Scania jest podobnie.
  • Helpful post
    #6
    Chavez
    Level 25  
    Sprawdź odpowietrzenie w smoku.
    Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem.
    Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
  • Helpful post
    #7
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Prawdopodobnie masz uszkodzony zawór dawkowania adblu Gdzie dochodzi do cofania się ciśnienia powietrza z komory mieszalnika. Jeśli mam racje to aby wykryć trzeba zaobserwować parametry systemu gdzie mogło dojść do zatkania wtryskiwacza (24) i wzrost ciśnienia za zwężką (12). Co spowodowało że przez zawór (20) i filtr (17) przedostaje się powietrze do zbiornika.
  • #8
    zyza.k
    Level 6  
    Zabity katalizator może dawać takie objawy jak zatkany wtrysk ? Tak jak wspomniałem wcześniej auto ma moc i nie wyświetla żadnych błędów , spalanie to około 33 - 36 l /100km (wydaje mi się za jak na polskie drogi to w miarę normalnie) miałem kiedyś Magnum z zatkanym katem.. to w 40l/100 nie można było się wyrobić.
  • #9
    Chavez
    Level 25  
    Jak byś miał zatkany kat to by była słabsza, mogły by też być wycieki na układzie wydechowym.
    Adblue pobiera normalnie?
    Zrób test ciśnienia powietrza w pompie, opróżniania obwodu adblue.
  • Helpful post
    #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    zyza.k wrote:
    niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną?
    To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony elektrozawór opróżniania cofane za pomocą powietrza przez dozownik są resztki mocznika.

    Chavez wrote:
    Sprawdź odpowietrzenie w smoku.
    powyżej masz konkretną podpowiedź.

    Dodam:
    W pojazdach z korkiem wlewu bez uszczelki zbiornika reduktora:
    Wymontuj korek wlewu i sprawdź, czy jest niedrożny, a w razie potrzeby wyczyść. Zbiornik powinien być odpowietrzany przez gwint korka wlewu.

    W pojazdach z uszczelką między korkiem wlewu a zbiornikiem reduktora:
    Sprawdź, czy przewód odpowietrzający nie jest zapchany lub uszkodzony. Można to na przykład zrobić, odkręcając korek wlewu, a następnie wdmuchując powietrze do przewodu giętkiego i jednocześnie zasłaniając otwór wlewu ręką. Jeśli odpowietrzanie zbiornika jest prawidłowe, powietrze powinno uchodzić przez otwór wlewu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zyza.k wrote:
    przy wtrysku środka katalitycznego do rury wydechowej wydostaje się adblue twozadz osad z kryształków wokół wtrysku
    To jest nie niepokojące. A jak kolega wspomniał testy Systemu wiele wyjaśnią niż gdybanie.
  • #11
    zyza.k
    Level 6  
    Chavez wrote:
    Jak byś miał zatkany kat to by była słabsza, mogły by też być wycieki na układzie wydechowym.
    Adblue pobiera normalnie?
    Zrób test ciśnienia powietrza w pompie, opróżniania obwodu adblue.
    wtrysk jest zamocowany do rury wydechowej za pomocą pierścienia skręconego śrubką i z tego łączenia też wydostaje się mocznik
  • #12
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Popieram post kolegi powyżej (MAN Electronics) faktycznie jest tak że podczas oczyszczania instalacji adblu powietrze przepycha resztki adblu do zbiornika aby podczas postoju przy niskich temperaturach płyn adblu nie zamarzł i nie spowodował uszkodzeń systemu. Problem najprawdopodobniej będzie leżał po stronie odpowietrzenia zbiornika.
  • #13
    zyza.k
    Level 6  
    Dziękuję panowie za pomoc! Na pewno skorzystam z waszych sugestji , jak uda mi się znaleźć przyczynę to napiszę co i jak
  • Helpful post
    #14
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    Końcówkę wtryskiwacza masz do wymiany.Jak ją wyczyścisz w tym miejscu gdzie wycieka adblu zobaczysz otwór średnicy około 2mm nim wycieka płyn.Pękł wewnętrzny element,którym dostarczane jest adblu do rozpylacza.Nowy typ dyszy jest zrobiony z dwóch elementów porostu rurka w rurce.Co do wycieku zapoznaj się z materiałem w załączniku i zastosuj nim ktoś postanowi ci wymienić kilka zabawek za parę tysi.
  • #15
    zyza.k
    Level 6  
    szaman108 wrote:
    Witam

    Końcówkę wtryskiwacza masz do wymiany.Jak ją wyczyścisz w tym miejscu gdzie wycieka adblu zobaczysz otwór średnicy około 2mm nim wycieka płyn.Pękł wewnętrzny element,którym dostarczane jest adblu do rozpylacza.Nowy typ dyszy jest zrobiony z dwóch elementów porostu rurka w rurce.Co do wycieku zapoznaj się z materiałem w załączniku i zastosuj nim ktoś postanowi ci wymienić kilka zabawek za parę tysi.
    obejrzałem zbiornik i w miejsce między przewodami jest wkręcony ślepy korek i nie ma więcej od góry żadnych odpowietrzników ,wlew jest w niebieskim wkładem wygląda na to że odpowietrzanie odbywało się tylko przez korek zbiornika który był bez żadnej dziurki i dokręcony na maxa , po prostu pewnie ktoś założył jakiś tajwański najtańszy korek . Zapomniałem dodać że to auto jest u nas od niedawna i nie znam jego historii ostatnich napraw . Dzięki za pomoc!!
  • #16
    zyza.k
    Level 6  
    Witam ponownie , a więc zamontowany odpowietrznik w zbiorniku mocznika wyeliminował nadmierne ciśnienie w zbiorniku (zbiornik czysty bez nalotu przy korku oraz przy obudowie smoka). Co do nalotu gromadzącego się na rurze wydechowej przy duszy adblue przez otworek na zewnętrznej jej części to poprostu wymiana duszy na nową i po problemie.