Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jonizator TIG, Plazma problem z zajarzeniem łuku

TigMaster 29 Mar 2020 21:47 1356 3
  • #1
    TigMaster
    Level 2  
    Witam!
    W wielu urządzeniach TIG a także przecinarkach plazmowych występuje układ zajarzenia łuku który jest w tych urządzeniach niemalże identyczny. Mam pytanie czy ktoś wie jakie kondensatory są zaraz przy iskrowniku - jaka to pojemność ? Przy okazji mam taką informację dla kolegów z forum że na płytce są przeważnie cztery miejsca do wlutowania kondensatorów, nie wiem jak z jest w poszczególnych układach ale wydaje mi się że chińczyk chcąc zaoszczędzić lutuje ich mniej , oczywiście ważna jest pojemność całkowita bo kondensatory są lutowane równolegle ale po dołożeniu jednego więcej zajarzenie działa dużo lepiej . Zauważyłem to jak zastąpiłem dwa kondensatory z oznaczeniem 102K 15kv na trzy z oznaczeniem 102K 10KV
    Jonizator TIG, Plazma problem z zajarzeniem łuku
    Jonizator TIG, Plazma problem z zajarzeniem łuku
    Jonizator TIG, Plazma problem z zajarzeniem łuku
  • Helpful post
    #3
    SQ5AZP
    Level 29  
    PO pierwsze: USUŃ WĘGIEL Z PŁYTKI! Zeskrob, resztę zmyj mieszaniną alkoholi do PCB ożywając krótko przyciętego pędzelka lub pędzelka nylonowego z twardym włosiem. Wysusz. Podklejod spodu dopasowane kawałki cienkiego laminatu, tak docięte aby przykrywały wypalone dziury z 2 mm marginesem. Od strony dziur laminat powinien być pokryty parafiną. Następnie załataj dziury epidianem 53, dając go tyle aby wyrównać ubytki. Po minimum 36godzinach zdejmij blendy z laminatu (po to aby nie było problemu potrzebna była ciewniuchna warstwa parafiny), zmyj benzyną ekstrakcyjną resztki, napraw ujarane ścieżki, wymień prostownik i kondensatory. Pozostaje ostatnia czynność (której nie przeprowadza chińczyk bo kosztowna) kilkakrotnie powlec cały zmontowany już obszar równą grubą warstwą lakieru ftalur lub ultimeg 2000. Każdą warstwę po godzinie odparowywania dosuszyć promiennikiem IR. I tak nałożyć przynajmniej 3 warstwy. Ostatnią suszyć w temperaturze 60-70 stopni przez minimum 8 godzin.
    Życzę powodzenia!
  • #4
    TigMaster
    Level 2  
    Zrobiłem, napeawione