Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407SW 2.0HDI, 103kW - Poszukuję schematu ECU, całej elektryki

genenext 29 Mar 2020 23:25 570 7
  • #1
    genenext
    Level 7  
    Poszukuje schematu elektryki do ECU, do poduszek powietrznych i do modułu komfortu oraz do wspomagania.
    1. Masowy przepływomierz powietrza zawyża prawie 2-krotnie wskazanie względem wartości zadanej przez ECU;
    2. Pojawia mi się i sam ginie błąd poduszki przedniej prawej;
    3. Podczas jazdy szczególnie przy parkowaniu dochodzi do drgań w układzie hydraulicznym wspomagania, drgania przenoszą się na kierownice.
    ad.1 zabrałem się za sprawdzenie wiązki pomiędzy przepływomierzem a ECU i część przewodów jest ok lecz jeden posiada przejścia po około 67ohm do 97ohm z innymi przewodami, być może przez jakieś czujniki czy cewki np EGR-a, dlatego poszukuje schematu aby nie popełnić błędu w pomiarach.
    ad.2 Z poduszką problem był od początku zakupu Peugota, sprawdziłem i przeczyściłem styki w poduszce prawej przedniej tej w kokpicie, w fotelu pasażera oraz w napinaczu pasa pasażera, niestety bez pozytywnego rezultatu, Lexia wykazuje przerwę w układzie tej poduszki.
    ad.3 Ze wspomaganiem borykam się od samego początku zakupu Peugota, a mianowicie problem jest i nasila się najbardziej podczas parkowania przy małej prędkości, najdziwniejsze jest to że gdy prędkość wynosi 0 to wspomaganie pracuje prawidłowo, obstawiam, że coś musi dziać się z zasilaniem pompy wspomagania.
    Do wszystkich 3 problemów potrzebuje schematu.
  • #2
    vorlog
    Level 38  
    System Siemens czy Delphi?
    ad.1 Na PW schematy pod Siemens
    ad.2 Cały czas wygląda na słaby obwód poduszki, Lexia ma rację chyba
    ad.3 Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku pompy wspomagania- wbrew zaleceniom producenta powinien być wyższy, nawet o 20mm, przy niskim stanie płyn się pieni, jest wypluwany przez odpowietrznik, pompa się zapowietrza- efekty takie jak u Ciebie (błąd fabryczny)
  • #5
    genenext
    Level 7  
    ad.1 pytanie czy dalsza część układów elektryki w siemensie nie będzie taka sama jak w Delphi? Rozumiem, że wyprowadzenia będą miały inne oznaczenia w Siemensie niż w Delphi ale elementy zewnętrzne muszą być takie same, tak samo sterowane, czy się mylę?
    ad.2 czyli problem rozumiem że tkwi w samej poduszce tej w kokpicie, po prostu dostaje przerwy co jakiś czas? Lexia niestety nie jest zbyt precyzyjna , a błąd pojawia się i znika sam. Jest nie kasowalny jeśli wystąpi, za pewne z racji tego że to przerwa w układzie poduszki. Peugeot 407SW 2.0HDI, 103kW - Poszukuję schematu ECU, całej elektryki
    ad.3 płynu od wspomagania jest około 30mm ponad stan, już wcześniej to sprawdzałem, tylko dziwne jest ,że jak kręcę kierownicą na postoju to nie ma tego objawu "drgania" ale wystarczy ze tylko zacznę ruszać i skręcać kierownicą i od razu się pojawia. Nasila się jak jest cieplej. Obstawiam, że może to być kwestia przewodu wysokiego ciśnienia, chociaż przy postoju też powinno to występować a nie występuje i tu moje podejrzenie spadku napięć zasilających pompę GMP.
  • #6
    vorlog
    Level 38  
    ad.1- szczerze, nie wiem. Możliwe, że wiązki podobne, ale czy aparaty też? Daj focię tabliczki MAF, ma swoje oznaczenia, porównam u siebie.
    ad.2- na to wygląda- kabelki do konkretnego przeglądu, może na próbę zamiast poduszki podłączyć rezystor o wartości taki jak zapalnik poduszki?
    ad.3- możliwe zaolejenie złącz przy pompie lub słaba masa lokalna pompy. Do czyszczenia/odtłuszczania złącz pasuje kombinacja Kontakt U i Kontakt S.
    V.
  • #7
    genenext
    Level 7  
    ad.1 Peugeot 407SW 2.0HDI, 103kW - Poszukuję schematu ECU, całej elektryki
    ad.2 Na próbę z rezystorem nie wpadłem, w taki sposób sprawdzę czy to wiązka czy poduszka.
    ad.3 Styki pompy już 2-krotnie przemywałam kontaktem S i U, zero poprawy