Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Automatyczne kopiowanie całych kolumn do innego arkusza Excel

Excellearn 30 Mar 2020 13:15 648 5
  • #1
    Excellearn
    Level 5  
    Witam,

    czy możecie podpowiedzieć mi czy jest jakaś formuła w excelu lub makro (vba) aby wykonać poniższą czynność?
    Sorki, za ewentualny złe zaadresowanie mojego pytania, ale nigdzie w sieci nie wyszukałem pomocy i zalogowałem się tutaj z pomocą o wsparcie. Jestem samoukiem i zabrakło wskazówek w sieci :)
    Opis mojego przypadku
    1. Zrzucam dane ( różnych plików xls) z apki webowej do jednego katalogu (Raport)
    2. Dzięki opcji Power Query poukładałem sobie dane i z agregowałem ze wszystkich pobranych z sieci plików.
    3. W pliku Raport Total powstał mi plik z kilkunastoma tysiącami rekordów (nie będę pisać o kategoriach, bo miałem problem i część ma bardzo podobne nazwy lub z jakimiś przyrostkami, ale ogarniam i z tym temat)
    4. Powstaje tu problem: Chciałbym teraz, aby w nowym arkuszu (lub pliku, dowolnie, aby było prościej) skopiować (automatycznie) wybranych kilkanaście kolumn z powstałego po Power Query imporcie danych. Nie chcę tego robić ręcznie, bo dane zrzucam rano i na koniec dnia, wiec jest to bardzo uprzykrzająca sprawa.
    Nie wiem jak kopiować automatycznie funkcją) te wybrane kolumny do nowego arkusza.
    5. Gdybym miał skopiowane już wybrane kolumny stworzę tabelę przestawną z fragmentatorami i będę szczęśliwy.

    Czy ktoś ma pomysł i doświadczenie jak łatwo wykonać czynność automatycznego kopiowania całych kolumn i w równie łatwy sposób to mi przekazać?
    Dziękuję :)
  • #2
    Zbych034
    Level 39  
    Wstaw jakiś załącznik.
  • #3
    Excellearn
    Level 5  
    Załączam plik z nagłówkami z wygenerowanego pliku (nie mogę pliku, bo są dane wielu osób).
    W zakładce "Dane" jest zrzut z power query.
    W arkuszu "Selekcja" chciałbym, aby automatycznie kopiowały się całe kolumny (zaznaczone na niebiesko) z "Dane".
    "Tab_Selekcja" stworzę tabelę przestawną.
    Czy to coś pomogło?
  • #4
    Zbych034
    Level 39  
    Piszesz taką formułę
    =Dane!C1
    I kopiujesz ją w bok i dół
    Jeżeli o to chodzi.
  • #5
    Excellearn
    Level 5  
    Zbych034 wrote:
    Piszesz taką formułę
    =Dane!C1
    I kopiujesz ją w bok i dół
    Jeżeli o to chodzi.


    Strasznie banalne rozwiązanie, ale generalnie o to chodziło
    Dzięki! :)
  • #6
    Excellearn
    Level 5  
    Zbych034 wrote:
    Piszesz taką formułę
    =Dane!C1
    I kopiujesz ją w bok i dół
    Jeżeli o to chodzi.


    Strasznie banalne rozwiązanie, ale generalnie o to chodziło
    Dzięki! :)

    Dodano po 38 [sekundy]:

    kopiowanie całych (wybranych) kolumn