Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy z ustawieniem zaplonu bazowego

wiesio99 30 Wrz 2005 09:04 1884 3
  • #1 30 Wrz 2005 09:04
    wiesio99
    Poziom 2  

    Witam wszystkich :) Mam na imie Pawel i zajmuje sie samochodami. O ile z mechanika nie mam problemow to problemy ze sterowaniem elektronicznym pracy silnika czasami mnie dobijaja...jak teraz zreszta =]

    troche danych o tworcy problemu :)

    Samochod Pontiac Trans AM, silnik V8. wtrysk wielopunktowy sterowany oczywiscie przez ECM. Aparat zaplonowy magneto-indukcyjny z cewka zewnetrzna.

    Silnik pracuje rowno, reaguje na dodanie gazu dobrze, dynamika jest w zasadzie tez bez zarzutu. Silniki sie nie przegrzewa ani przy dluzszej jezdzie nie pojawiaja sie oznaki spalania stukowego. chociaz z tego co czuje na dupo-czujniku to podczas ostrego przyspieszania szczegolnie w wyzszych partiach obrotow silnik nie ciagnie tak jak powinien.

    Kiedy podlaczam lampe stroboskopowa , odbywa sie istna dyskoteka na znaczniku zaplonu. Lampa swieci po znakach z rozrzutem poczynajac od kilka stopni przed GMP do kilka po GMP. Nie ma reguly raz jest tak a raz tak. Krecac aparatem nie da sie tego zupelnie wyregulowac, tzn czasami sie przesunie ten glowny punkt na ktory najczesciej swieci lampa ale i tak caly czas lata zaplon jak chce.

    Co juz zrobilem ->

    -pomierzylem cewke, modul zaplonowy, ceweczke pod magnesem
    -nowa kopulka, palec, swiece (jedynie kable maja pol roku :/)

    aparat nie ma luzow na walku

    komputer tez nie wywala zadnych kodow bledow.

    W tej chwili przychodza mi do glowy jeszcze dwie sprawy

    -nowe kable
    -walnieta lampa stroboskopowa a dokladnie ta sonda, ktora naklada sie na kabel.

    moze ktos moze mi pomoc, mial podobny objaw w jakims samochodzie?

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)

    0 3
  • #2 30 Wrz 2005 09:57
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Witam
    Prawdopodobnie ecm silnika ma czujnik spalania stukowego .tzn. zapłon działa w pętli ,przyśpiesza do granicy stukania silnika i opóżnia.Daje to właśnie efekt pływania znaku w prawo i w lewo.Komputer adaptuje kąt zapłonu w zależności od jakości paliwa 95 ,98, gaz.Punkt bazowy zapłonu ustawia się po wprowadzeniu ecm w tryb regulacji testerem lub ręcznie w tym aucie niestety nie wiem jak.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 30 Wrz 2005 12:17
    wiesio99
    Poziom 2  

    andrzej20001 napisał:
    Witam
    Prawdopodobnie ecm silnika ma czujnik spalania stukowego .tzn. zapłon działa w pętli ,przyśpiesza do granicy stukania silnika i opóżnia.Daje to właśnie efekt pływania znaku w prawo i w lewo.Komputer adaptuje kąt zapłonu w zależności od jakości paliwa 95 ,98, gaz.Punkt bazowy zapłonu ustawia się po wprowadzeniu ecm w tryb regulacji testerem lub ręcznie w tym aucie niestety nie wiem jak.
    Pozdrawiam


    jest knock sensor i komp faktycznie wyprzedza o cofa po przejsciu w "closed loop" jak wykryje stuki

    zaplon ustawia sie tak, ze odpina sie tzw Electronic Spark Timing Connector aby wlasnie komputer nie wplywal na ustawienie kata zaplonu.

    hmm wlasnie bylem i zauwazylem ze, kiedy ESC jest podpiete zaplon stoi swietnie i nawet krecac aparatem sie do go ustawic. a po odpieciu ESC wariuje. dziiiwne :) przeciez powinno byc na odwrot :)

    dzieki za rady, podsunales mi pewna mysl , ze warto moze sie zainteresowac czujnikiem spalania stukowego. moze jest walniety a komputer nie pokazuje tego.

    EDIT: wlasnie bylem w garazu odpalilem silnik az sie rozgrzal , ECM przeszedl w tryb zamkniety, puknalem mlotkiem kolo czujnika i obroty spadly - wyglada na to ze czujnik jest w porzadku, w sumie SES sie nie pali.

    kurcze, wszystko niby w porzadku tylko nie moge dojsc czemu tak skacze :(

    coz..jest jeszcze inna strona problemu :) wyciagniety lancuch rozrzadu :P

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    hmmm udalo mi sie wlasnie ustawic zaplon na -8 czyli tak jak chcialem. lampa swieci na -8 co pare chwil tylko wypada w okolice 0 ... ale juz nie lata jak glupia :)

    masz chyba racje , ze knock sensor go moze cofac...tylko ja stukania nie slysze....poza tym jak by go cofal to by obroty sie automatycznie zmienialy - a on pracuje bardzo rowno, mozna szklanke na silniku postawic z woda ;-)

    sam nie wiem czy zawracac se tym glowe :)

    0
  • #4 25 Kwi 2007 06:12
    PPP
    Poziom 14  

    jeśli można to podłącze się pod temat mam problem z Pontiac Trans Am cabrio czasem nie chce zapalać podejrzewam imobilajzer ale nie wiem więc wole zapytać co to może być z pilota centralny zamek tylko zamyka drzwi ale nei otwiera i to też nie zawsze co to może być ??

    0