Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik do roweru - tłok się zacina, blokuje silnik, gdy świeca jest przykręcona

30 Mar 2020 19:44 351 13
  • Poziom 2  
    Witam,
    na wstępie zaznaczę, iż jestem laikiem w dziedzinie mechaniki.
    Niedawno kupiłem na allegro zestaw z silnikiem do roweru. Po kilkudziesięciu minutach użytkowania w trakcie jazdy nagle zgasł silnik i tylne koło się zablokowało tak, że wpadłem w mały poślizg. Od tamtego czasu, gdy świeca jest przykręcona, tłok jakby się zacina, słabo się kręci. Problem nie występuje, kiedy ta świeca jest odkręcona. Sprzęgło normalnie działa (choć nie było tak od początku). Oprócz tego z rury wydechowej kapie jakiś czarny smar, mimo iż olej, który dodaję do paliwa ma zabarwienie różowawe i taki jest też kolor samej mieszanki. Silnik da się odpalić, ale szarpie rowerem i wydaje mi się, że wydaje dźwięki nie takie, jak powinien.
  • Poziom 35  
    Silnika nie odpalaj, raczej zdemontuj głowicę i cylinder żeby sprawdzić co tam się stało ... Silnik jest nowy? Jeśli tak to telefon do sprzedającego.
  • Poziom 23  
    Tak jak poprzednik napisał trzeba by zdać głowice i cylinder i sprawdzić czy coś tam nie wpadło.
    Mogło być też tak ze łańcuch ci przeskoczył i zablokował ci silnik, jak tak miałem i to jest mój najlepszy i najdłuższy drift w życiu, wałek i zębatka do wymiany była.
    Także odkręć pokrywę zębatki i sprawdź jak to wygląda.
    Tu jest temat o tych silnikach :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18589243#18589243
  • Poziom 2  
    Motorbike napisał:
    Tak jak poprzednik napisał trzeba by zdać głowice i cylinder i sprawdzić czy coś tam nie wpadło.
    Mogło być też tak ze łańcuch ci przeskoczył i zablokował ci silnik, jak tak miałem i to jest mój najlepszy i najdłuższy drift w życiu, wałek i zębatka do wymiany była.
    Także odkręć pokrywę zębatki i sprawdź jak to wygląda.
    Tu jest temat o tych silnikach :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18589243#18589243


    Po tym nagłym zablokowani silnika w ogóle nie mogłem ruszyć łańcucha i w domu okazało się, tak jak mówisz, że łańcuch przeskoczył na zębatce. Nie wydaje się być zepsuta. Czy to możliwe, iż coś głębiej w silniku się zepsuło? Nie daje mi spokoju to, że gdy świeca nie jest przykręcona, tłok pracuje, aż miło posłuchać. Odkręciłem głowicę i wszystko na moje oko wygląda, jak powinno.
  • Poziom 35  
    Jak wygląda denko tłoka nie ma śladów uderzenia w świecę?
    ''Silnik do roweru'' - szerokie pojęcie - możesz podać cokolwiek więcej...
  • Poziom 2  
    olador napisał:
    Jak wygląda denko tłoka nie ma śladów uderzenia w świecę?
    ''Silnik do roweru'' - szerokie pojęcie - możesz podać cokolwiek więcej...



    Na tłoku jest tylko taki malutki trójkącik, lecz wygląda na fabrycznie wycięty.
    Przy okazji zapytam. Po złożeniu została mi taka część. W instrukcji nie ma o niej mowy. Co to może być?
    Silnik do roweru - tłok się zacina, blokuje silnik, gdy świeca jest przykręcona

    A tutaj zdjęcie silnika
    Silnik do roweru - tłok się zacina, blokuje silnik, gdy świeca jest przykręcona
  • Poziom 35  
    Foto silnika ta dla mnie żadna informacja. Co możesz powiedzieć o maszynie z mojego awatora? nic...
  • Poziom 21  
    Cezar_y napisał:
    Oprócz tego z rury wydechowej kapie jakiś czarny smar


    Może za bogata mieszanka i w końcu tyle nalało, że zablokowało tłok. Niespalone paliwo wraz z brudami z tłumika to właśnie ten czarny smar.
  • Poziom 34  
    Cezar_y napisał:
    Przy okazji zapytam. Po złożeniu została mi taka część. W instrukcji nie ma o niej mowy. Co to może być?
    Bardzo podobne do jakiegoś ściągacza np. do koła magnesowego. Coś podobne jak było stosowane w Komarkach i podobnych. Może uniwersalny do dwóch elementów (dwie średnice gwintów na zewnątrz do wkręcania w ściągany element) po przełożeniu wewnętrznej śruby na drugą stronę.
  • Poziom 23  
    Cezar_y napisał:
    Po tym nagłym zablokowani silnika w ogóle nie mogłem ruszyć łańcucha i w domu okazało się, tak jak mówisz, że łańcuch przeskoczył na zębatce. Nie wydaje się być zepsuta. Czy to możliwe, iż coś głębiej w silniku się zepsuło? Nie daje mi spokoju to, że gdy świeca nie jest przykręcona, tłok pracuje, aż miło posłuchać. Odkręciłem głowicę i wszystko na moje oko wygląda, jak powinno.


    1.Łańcuch prawdopodobnie ci się rozciągnął i/lub za długi założyłeś i stąd przeskok, najlepiej wymiana na taki lepszy niż ze zestawu, ewentualnie skrócić ten co masz tyle tylko że jeśli rozciągnął się ponad dopuszczalne wartości to i tak to nic nie da bo znów przeskoczy gdyż jest zbyt duży rozstaw pomiędzy ogniwami.

    2. Jak odkręcisz świecę to jest oczywiste ze tłok pracuje bez oporu bo nie ma kompresji.

    3. Przydały by się zdjęcia ale już bardziej takiego rozebranego silnika/ części o których tu będzie mowa ich zużyciu itp.

    4. Przyrząd pokazany na zdjęciu ten z gwintami to jest ściągacz do zębatki zdawczej, kosza sprzęgłowego i trybu co przenosi nąpęd z wału korbowego na to większe koło zębate na którym masz to sprzęgło.

    5. Posprawdzać trzeba czy nie pościnało klinów na wałku zdawczym, magnecie, i z prawej strony na trybach i czy wszystkie ząbki są, do tego masz ten ściągacz właśnie.

    6. Ten trójkącik na tłoku to tylko znak jak tłok założyć, tutaj nie podejrzewam by tłok uderzał o świecę.

    To co kapie z rury wydechowej to ten nie spalony olej, inaczej nie będzie bo według instrukcji na dotarciu ma być stosunek oleju do benzyny 1:16 czyli 62,5 ml na litr benzyny wiec musi coś kapać nie ma innej opcji.

    Także śrubokręt w dłoń, telefon, aparat fotograficzny i jazda.
  • Poziom 21  
    Dodam tylko, że rozciągnięty ponad miarę łańcuch po skróceniu i naciągnięciu, za chwilę wypiłuje ci zębatki. Ponad miarę przeważnie oznacza, że brakuje już zakresu na uciągaczu. Najlepiej, jak wyżej piszą koledzy, od razu wymienić na jakiś lepszy.
  • Poziom 35  
    grzeniuw - po kilkudziesięciu minutach jazdy aż tak bardzo wyciągnął się łańcuch, że spada z zębatki?
  • Poziom 21  
    Tylko uzupełniłem obszerną wypowiedź @Motorbike'a, w kwestiach łańcuchowych.
    Trudno powiedzieć, czy łańcuch się wyciągnął, czy może nie był odpowiednio naciągnięty od początku. Cezar_y pisze, że przeskoczył na zębatce, a nie że spadł. Przy bardzo dużym luzie może się nawet 'postawić' i zablokować w obudowie/karterze, co również może się zdarzyć gdy się zerwie (ale tu się nie zerwał).
    A czy mógł się wyciągnąć po kilkudziesięciu minutach jazdy? Przy wyrobach z ryżu nic nie jest niemożliwe, poza tym takie rzeczy zawsze na początku i nowe należy obserwować i doregulowywać po ułożeniu i dopasowaniu się.

    Reszta poruszanych tu opcji do sprawdzenia.
  • Poziom 23  
    Niestety ale ten łańcuch z zestawu jest bardzo marnej jakości i po niedługim czasie jest już rozciągnięty, dodatkowo nie idealne spasowanie z napinaczem i mamy wyżej opisana usterkę.