Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford transit ciężko zapala - Ford transit ciężko zapala na zimnym silniku i dzi

Xxkonrad8906 30 Mar 2020 21:58 1842 6
  • #1
    Xxkonrad8906
    Level 5  
    Witam mam forda z 2010r. Od dwóch miesięcy ciężko odpala na zimnym silniku nierówno chodzi i strasznie kopci po odpaleniu na siwo-niebiesko. Wczoraj pojechałem do kolegi który ma komputer i sprawdził wtryskiwacze. Korekty wtryskiwaczy szaleją. Na 1 jest -4.30 na 2 jest -0.5
    na 3 jest 3.40 na 4 jest -0.20 . Korekty falują. Na każdym spada o 1 mg i rośnie o tą samą wartość. W pewnym momencie się wszystkie korekty zawieszają na jednej wartości i silnik zaczyna nierówno pracować (niezależnie czy jest zimny czy ciepły i kopci tylko na zimnym silniku).
    Byłem w ASO i powiedzieli że jest za małe ciśnienie. Na każdym cylindrze jest około 26.5 Bara. U kolegi w mondeo jest 21 bar i nic mu się nie dzieje a ma samochód z 2009r. Był błąd p029c ale po skasowaniu znikł i do tej pory go nie ma (zrobiłem 500km). Ma ktoś jakiś pomysł??? Wszystkie podpowiedzi są dobre.
  • Helpful post
    #2
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Trzeba zacząć od próby przelewowej, jest prosta, tania i szybka, a mówi bardzo dużo o stanie wtryskiwaczy.
    Ponieważ prawie na pewno normy przelewów będą przekroczone (sądząc po opisie objawów), to radzę wtedy oddać wtryskiwacze do dobrej firmy w celu regeneracji i nadania nowych kodów.
    Nie kupuj w sieci używanych wtryskiwaczy Denso opisanych jako regenerowane - najczęściej ta "regeneracja" polega na ich myciu. Jeżeli chociaż jest to termiczno-chemiczne mycie w specjalnym urządzeniu to czasami taka czynność daje dobry efekt, ale generalnie przyczyny leżą głębiej...
    Tak w ogóle to radziłbym porównać koszt regeneracji w dobrym warsztacie z zakupem całkowicie nowych i zdecydować co wybrać. Bo nie wszystkie części do wtryskiwaczy Denso są dostępne nawet dla autoryzowanych zakładów.

    Silniki Puma Duratorq 2,2/2,4 tdci z armaturą Denso są bardzo wrażliwe na awarie wtryskiwaczy - w efekcie występują stosunkowo częste przypadki pęknięcia tłoków i w konsekwencji wypalenie dziury w denku. Dlatego warto robić te wtryskiwacze w dobrej firmie, gdzie sprawdzą je także pod kątem stanu końcówek rozpylaczy.

    Pamiętaj, że przy naprawach armatury dieslowskiej obowiązuje żelazna zasada: albo tanio, albo dobrze. Nie przeskoczysz tego.

    Spręż masz nieco mały, ale jeszcze przyzwoity, jeżeli w dodatku jest wyrównany na cylindrach (różnice nie przekraczają 1,5 bara) to jest ok. Choć to nie ma decydującego znaczenia dla równej pracy zimnego silnika - sprawdź jednak także świece żarowe (siwo-niebieski dym, niedopalone paliwo). Świece pracują nie tylko przy odpalaniu, ale jeszcze długo po odpaleniu, mimo, że ich kontrolka nie świeci.
  • Helpful post
    #3
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Na początek sprawcy świece żarowe manualnie jeżeli grzeją zostają wtryski
    Jak je sprawdzić
    Wykrecasz je kable rozruchowe i do obudowy świecy podpinasz - masę do części z małym gwintem podpinasz + w ciągu ok 3s powinna się rozpalić
    Jeżeli nic się nie dzieje świece uszkodzone
  • #5
    Xxkonrad8906
    Level 5  
    Oznaczenie silnika to PGFB
    przebieg to 331000km ale 1000km po remoncie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wtryskiwacze były regenerowane 2000km temu

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ale zawieszanie tych korekt może być spowodowane przez wtryskiwacze?????
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Xxkonrad8906 wrote:

    Ale zawieszanie tych korekt może być spowodowane przez wtryskiwacze
    W zasadzie tak.
    To że były regenerowane, to jeszcze nic nie znaczy - zależy jak i gdzie...
    Zrób na początek próbę przelewową - będziesz miał pewność co do wtryskiwaczy.