Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rower z którym byłoby najmniej kłopotów.

kalkomania 30 Mar 2020 22:49 1452 16
  • #1
    kalkomania
    Level 17  
    Cześć ! :)
    Chciałbym nabyć jakiegoś elektrycznego staruszka do kwoty 1000 zł.i go zmodernizować.
    Aku. na Li-Ion jestem wstanie zrobić sam.
    Słyszałem że ludzie mają problemy ze starszymi rowerami,jeśli chodzi o jakieś zmiany techniczne które wymagają specjalistycznego serwisu.
    Myślałem o silniku 250/350W,jazda tylko na manetce,aku na 36V.
    Jak to ogarnąć ,na jakim modelu się skupić.
    Dziękuje za podpowiedzi.
  • #2
    staś pytalski
    Level 39  
    Mniej kłpotów w jakim sensie? Na moje, nie może być to pierwszy lepszy rower. Musisz przymierzyć się do ramy, by była adekwatna do Twojego m.in. wzrostu. Pominąłmy, z amortyzatorem z tyłu. Dobrze by było by rama miała możliwość zamocowania bagażnika, jeżeli planujesz montaż np akumulatora na bagażniku. Ważne by taki rower miał hamulce tarczowe, (hydrauliczne wymagają więcej uwagi, jak tarcze mechaniczne) ponieważ musisz hamować skutecznie.
  • #3
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Mam Giant lafree. Jezt niezawodny.
  • #4
    kalkomania
    Level 17  
    Quote:
    Mniej kłpotów w jakim sensie?

    Większość rowerów (holender /niemiec -Sparta Batavus i Koga) itd...mają system ION ,(aspekt monopolisty,oraz ochronny dla posiadacza przed kradzieżą )
    I teraz chcemy coś zmienić/wymienić
    np: sterownik, baterie ,ładowarkę czy silnik.To wymaga komputerowego zgrania nowej części z pozostałymi elementami roweru – wymagany nowy Soft.I rower musi być dostarczony do serwisu w całości.
    Dlatego pytam czy są jakieś rowery ,które nie wymagają takich restrykcyjnych procedur przy zmianach.
    Czy jednak nie ma na to szans. I jedynym wyjściem pozostaje zakupić oddzielny zestaw napędowy i wstawić do zwykłego roweru.
  • #5
    Zbigniew 400
    Level 38  
    W moim można wszystko robić bez komputera
  • #7
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Nic w rowerze nie robiłem.
    Wywaliłem po 2 latach nimh i wlożylem lion.
    Czujnik pas. 2 tryby jazdy.korzystam z normal.
    Wspomaga do 29km/h
    Zapinam przyczepkę ok 100 kg i na pedałach nie czuc.
    Wada to brak doladowywania ale to przktycznie niemożliwe.

    Na olx byl tai jak mój za 650zł bez aku.

    Mam tez dorobiony dodatkowy aku jezeli chcę dalen jechać niż 20km. Rower z którym byłoby najmniej kłopotów.
  • Helpful post
    #9
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Silnik 250W.
    Ic nie zmienialem.
    7aku × 4.
    Po naładowaniu max 29.6V
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    Raczej mocno firmowe odpadają. Natomiast składane z części można modyfikować. Zawsze można przerobić coś w niewielkim stopniu. Sterownik z Chin tanie. Silnik można przerobić wyrzucając elektronikę że środka jak mają oczywiście.
  • Helpful post
    #11
    Zbigniew 400
    Level 38  
    W moim jest silnik dc więc sterowanie jezt popularne w cenie poniżej 100zł.
  • #12
    kalkomania
    Level 17  
    Dzięki Zbigniew zaczynam się rozglądać za Giant-em Na pewno bym wolał manetkę niż pass,a najlepiej żeby było jedno i drugie(mieć wybór).
    Zbigniew Nie wiem czy ster. na to ci pozwala.
    Chyba w grę wchodzić będzie wymiana na inny uniwersalny.

    Quote:
    Zawsze można przerobić coś w niewielkim stopniu. Sterownik z Chin tanie. Silnik można przerobić wyrzucając elektronikę że środka jak mają oczywiście.

    kkknc-co miałeś na myśli
    Zmiana sterownika kojarzy mi się ze z normalnym wpięciem nowego(w odpowiednie piny) wychodzące z silnika ,bez konieczności wywalania czegoś z wnętrza silnika
  • Helpful post
    #13
    kkknc
    Level 43  
    Są silnik ze sterownikiem w środku np BIONX. Te współpracują tylko z dedykowanymi kontrolerami. Chyba że wyrzucisz ta elektronikę. Wtedy masz normalny silnik.
  • #14
    kalkomania
    Level 17  
    Rozumiem,czyli dla mnie to tylko rower który ma na zew. ster. poza silnikiem :ok:
    W rozkładanie silnika wolę się nie bawić,(wiem że to wcale nie jest takie proste)
    Zbigniew a czy u Ciebie sterownik jest poza silnikiem ( z fotki trudno coś wywnioskować) ?
  • #15
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Sterownik jest koło silnika, centralny. Ale przewody od silnika są dostępne.
    Kupilem sobie zapasowy silnik.
    Narazie niepotrzebnie.
    Mozna kupic zestawy do przerobki z silnikiem centralnym ale ceny są
    kosmiczne.
    Jak nie kupisz to daj znać. Takich rowerów ciężko kupić.
  • #17
    kkknc
    Level 43  
    Czasem coś się trafia teraz sprawdzałem i jest jeszcze posucha. Ale za chwilę pewnie będą się pojawiać. Nawet było parę ciekawych konstrukcji.