Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STM32 NUCLEO-F334R8 - STM32F334R8T6 ARM Cortex M4 - interfejs SPI

pejdz 31 Mar 2020 11:39 420 10
Computer Controls
    pejdz
    Level 4  
    Witam, jestem początkujący w mikrokontrolerach STM32 i mam do was takie pytanie.

Otóż używam STM32CubeIDE i jak wybiorę moją płytkę NUCLEO-F334R8 i chcę aktywować interfejs SPI to wyskakuje mi konflikt gdyż porty PA5 i PB3 są zajęte
    PA5 to GPIO_Output (dioda led)
    PB3 SYS_JTDO-TRACESWO
    Poniżej screen:
    STM32 NUCLEO-F334R8 - STM32F334R8T6 ARM Cortex M4 - interfejs SPI

Czy jak dezaktywuje te piny żeby użyć interfesju SPI nic się z płytką nie stanie albo strace komunikację, z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Computer Controls
    szwagros
    Level 33  
    Z płytką nic się nie stanie. Ale pomysł używania linii z wiszącą na niej diodą jako komunikacyjnej jest słaby.
  • Computer Controls
    pejdz
    Level 4  
    to będzię użyte tylko do testów, mogę użyć też portu PB3(SYS_JTDO-TRACESWO) tylko nie zabardzo wiem co on robi w tej konfuguracji
    crvr
    Level 2  
    jeżeli nie będziesz niczego wysyłać na SWO (PB3) (a pewnie nie będziesz, bo nie wiesz co to jest) - to używaj do woli.
    Marek_Skalski
    VIP Meritorious for electroda.pl
    szwagros wrote:
    Z płytką nic się nie stanie. Ale pomysł używania linii z wiszącą na niej diodą jako komunikacyjnej jest słaby.

Czy możesz wytłumaczyć dlaczego jest to słaby pomysł? Co złego może się stać lub nie działać?
    Pytam z ciekawości, ponieważ chyba wszystkie płytki Nucleo 64 mają na linii SCK przypiętego LED'a. Jeszcze nigdy nie zauważyłem negatywnych efektów, przynajmniej w zakresie częstotliwości do 10 MHz, a plus jest taki, że mam optyczne potwierdzenie transmisji.
    pejdz
    Level 4  
    Quote: